D16 released Lush 2

D16 heeft Lush 2 gelanceerd. Nu tijdelijk voor €75 met de code: 39PS-UP8A.

Schermafbeelding 2023-06-21 om 13.04.24.png


Wat mij betreft een kwalitatief (zeer) goede soft synth.

D16 zegt er zelf over:
"Lush 2 is opgebouwd uit modules die in veel moderne virtuele synths te vinden zijn, gecombineerd in één compacte, logische lay-out. Laat je niet misleiden door zijn uiterlijk: hoewel hij er in eerste instantie misschien goedaardig uitziet, brengt zijn modulaire, meerlaagse architectuur hem verder dan simplistische polysynths naar de bovenste plank van extreem krachtige, diep programmeerbare en duivels veelzijdige instrumenten in je arsenaal. Verdacht nauwkeurig geluid wordt alleen bereikt door ervaring: talloze uren werden besteed aan het analyseren van klassieke analoge synthesizers en vervolgens het ontwerpen en implementeren van DSP-algoritmen met veel aandacht voor elk onderdeel in het signaalpad - niet alleen het benaderen van de algehele output. We leveren je een synth die is gebouwd op oscillatoren van compromisloze kwaliteit, filters met een ongelooflijk natuurlijke warmte en karakter, en de beste effecten in zijn klasse. Bovendien, met alle lagen, meerlaagse opties en routeringsmogelijkheden die de plug-in biedt, is er geen einde aan wat je kunt doen met slechts een enkele instantie van Lush 2"
 
D16 is vet. Spijtig dat ze Sigmund nog steeds geen update hebben gemaakt om Sigmund compatibel te maken met die nieuwe Mac-rommel.
 
Heb ff wat demo's geluisterd. Klinkt best ok maar ik heb intussen ook zoveel hard & softsynths dat ik werkelijk niks aan die Lush 2 hoor waarvan ik vind dat het er uit springt of dat ik nog niet al 10x heb...:D
 
Hier zat ik de hele tijd op te wachten en eindelijk.
Ik wist het al een tijdje dat hij uit zou komen.

Gezien ik Lush101 heb, kost de upgrade 45 euro voor mij.

Net gekocht, vanavond testen: ik ben benieuwd..
 
Net ermee even wezen spelen:

Mooie synth, waardige opvolger.

Alleen de gui is best groot!
 
Hier ook de demo even geinstalleerd. Leuke synth, de layers en de mixer is wel heel gaaf. Zijn er eigenlijk nog andere hardware/software synths die op deze manier layers toepassen? Had het nog niet eerder gezien namelijk.
 
Hier ook de demo even geinstalleerd. Leuke synth, de layers en de mixer is wel heel gaaf. Zijn er eigenlijk nog andere hardware/software synths die op deze manier layers toepassen? Had het nog niet eerder gezien namelijk.

Veel Roland synths werken met 4 layers (o.a. de Jupiter-X, D-50, JD-800, JD-990, JDXA). Niet helemaal hetzelfde, maar komt aardig in de buurt.
 
Ik heb hem even getest en, al draag ik D16 verder een warm hart toe, vind ik deze wat tegenvallen. De geluiden klinken wat wollig en niet zo punchy hier. Dit even in vergelijking met iets als Pigments of ander modern spul wat verder meer helder klinkt. Ik geloof best dat je met dat je leuke geluiden kunt maken door te gaan layeren, maar juist door het uitschakelen van een voice op een paar presets kreeg ik het resultaat wat ik wilde.
Wat ik wel leuk vind is de mixer sectie en dat de FX sends zijn, hierdoor kun je het send signaal uitzetten en met veel reverb enzo snel wat ambient achtige dingen maken.
 
Via "Options" links boven kun je de GUI size instellen en ook of je keyboard wilt zien of niet.
Klopt, maar als ik hem opnieuw inlaadt, zit hij nog steeds op 100 procent qua grootte
 
Back
Top