Step Sequencer in Cubase SX

aso

Stamgast
Lid sinds
14 februari 2003
Berichten
322
Is het mogelijk om te step sequencen in Cubase SX?want ik kan er geen vinden...
 
zoekfunctie...er staat me een thread bij waar een gratis stepseq genoemd werd...
 
Re: Step Sequencer in Cubase SX

Origineel geplaatst door aso
Is het mogelijk om te step sequencen in Cubase SX?want ik kan er geen vinden...

kies midi insert in de inspector op je spoor. kies stepsequencer.
dat is het, simpel he?
 
is dit de step "designer"of wat anders, want ik heb sl2 en daar heb ik geen step sequencer maar dus die designer.
 
Origineel geplaatst door dj sinn
is dit de step "designer"of wat anders, want ik heb sl2 en daar heb ik geen step sequencer maar dus die designer.
ja, je hebt helemaal gelijk, hij heet inderdaad stepdesigner in het menu. Dus dat is hem.
 
Origineel geplaatst door Arv
alleen jammer dat de timing van deze step designer slechter is dan de MPC1000 timing! :D :D

ja, dat klopt, maar wat je kan doen is experimenteren met de step designer totdat je een leuk loopje hebt en dan render je de stepdesigner patterns naar een midi spoor. daarna is de timing megastrak.

andere oplossingen zijn gebruik maken van externe plugins zoals: energy xt of de era suite. Dat kan uiteraard ook.
 
Hoi,

De Step Designer vind ik echt wel "VET".

Hoe ik ermee werk:

- In inspector kies ik geen instrument (midi of virtueel) en zet deze op "no connection".
- Het instrument kies ik pas bij "Sends" met daarbij als effect "Step Designer" (ook in inspector)

Zo krijg je een ouderwetese realtime transpose digitaal sequencer uit de oertijd.

...maar dat realtime transpose moet je even programeren van tevoren.

Stel je hebt een leuke melodielijn op de toets C1.
En je wilt deze realtime gebruiken cq transponeren over het gehele octaaf.

Doe dit als volgt:
- "copy" (het patroon op toets C1, dat natuurlijk wel in C moet staan)
- kies de volgende toets C#1 en kies "paste"

nu speelt die toest C#1 ook hetzelfde riedeltje af en dat in de toonsoort C.
Dit kun je echter transponeren (lang naar gezocht en per toeval gevonden).
Hiervoor gebruik je namelijk de up/down toetsen (links naast numeriek)

Zo "paste" je vervlogens het hele octaaf en corrigeert de toonsoort met de up/down toets.
Effe werk, maar op zich valt het mee.

Zo kun je dus een leuk riedeltje copiƫren naar iedere toets.

Als je dan ernaast een drumtrack laat lopen en je hebt nog een ander synth of keyboard die je als lead kunt gebruiken;dan is dit een leuke manier om te freake of te componeren. (want je kunt realtime transponeren van toonsoort)

I hoop jullie vatten em :) Have fun
 
grappig,

net even geprobeerd en inderdaad , megastrak!
en zelfs het renderen van je patterns naar midi sporen is nog gewoon mogelijk hierna.
dit is een betere methode als de inserts.

bedankt voor de tip *D
 
Graag gedaan.
:)
 
om eerlijk te zijn zie ik het voordeel niet om een stepsequencer binnen cubase te hanteren... waarom niet gelijk de "key editor" gebruiken...
 
Origineel geplaatst door Croaton
om eerlijk te zijn zie ik het voordeel niet om een stepsequencer binnen cubase te hanteren... waarom niet gelijk de "key editor" gebruiken...

Dat is ook mogelijk. Maar met de Step Designer kun je ook andere dingen doen (realtime transpose of realtime variaties maken op een seq).
 
Back
Top