Elektron P-lock alternatieven (hardware/software)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Ooit maakte ik, na vele jaren DAW geklooi, kennis met een een Elektron apparaat. Slechts enkele tracks polyfonie maar elke step kan zijn eigen sample/preset bevatten.. al dan wel of niet via wat knoppen draaien bewerkt.. eventueel nog wat steps kopiëren naar een andere tel, super flexibel en in een paar handelingen super coole resultaten.

Er zijn best veel sequencers en DAW's die dmv een controller ongeveer hetzelfde kunnen. Op een Korg Electribe2 kan je door de steps in te drukken en wat knoppen draaien een vergelijkbaar effect verkrijgen maar een functie die ik heel erg mistte is step copy functie..

Als software alternatief heb ik nu Maschine en Push (Ableton) geprobeerd.. ook hetzelfde verhaal.. geen mogelijkheid om automation van een step mee te kopiëren. En een geluid met een releasestaartje wordt in de volgende tel ook beïnvloed door de default settings van de VST.. Dat is bij Elektron niet het geval.

Is Elektron nu echt zo uniek?? Of zijn er ook andere merken die deze functionaliteit hebben afgekeken?? :engel:
 
Thanx voor de link. Heb het aandachtig gelezen, zeker leerzaam en interessant. Ook nieuwe functies ontdekt voor de automation per step via Push..

De meeste van de Max4 live devices die daar besproken worden maken geen gebruik hardware (Push2) en moet je dus met 'n muis aan de gang. Tja..
Op de Push kun je al best veel doen.. behalve dan automation in steps duplicaten. Hopelijk komt dat ooit in een future update. Wel kun je het met de muis kopiëren maar dan is het kopiëren per automation lane. Wat wel kan is de clip opnemen in de arranger en dan 'n tel kopiëren, daar zit de automation dan wel in.. maar is best wat werk, moet met de muis en is dan allemaal minder spontaan ofzo..
 
Back
Top