Sequencers vergelijken

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
929
Locatie
Grimbergen, Belgie
Er kriebelt iets bij mij. Ik zou graag eens een tabel maken dat verschillende sequencers en hun eigenschappen in kaart brengt.

Omdat ik niet graag het wiel opnieuw uitvind, weet iemand van vorige "grote" vergelijkende studies?

Indien niet, dan zou ik beginnen met de volgende features in een tabel zetten:

* number of sequences playable in parallel (vb. Arturia BeatStep Pro: 2, Moog Sub 37: 1)
* poiyphony (vb. Arturia BeatStep Pro: mono, Moog Sub 37: mono, Korg RADIAS: poly)
* sequence length(s)
* recording modes (step, real-time, quantized, etc.)
* MIDI channel assignable
* Velocity per step (yes, no)
* Gate time per step (yes, no)
* Note tie
* Send MIDI CC, program change?
* How many DIN outputs?
* USB output?
* CV/Gate output?
* Product launch year
* Part of synth or standalone?

Zijn er nog ideeen voor eigenschappen die men in kaart gebracht zou willen zien?
 
Mooi plan!


>* poiyphony (vb. Arturia BeatStep Pro: mono, Moog Sub 37: mono, Korg RADIAS: poly)

Had begrepen dat de BSP (op wat minder handige wijze, of alleen via de editor) wel wat eenvoudige akkoorden kan doen, dus enige polyphonie is er


>Zijn er nog ideeen voor eigenschappen die men in kaart gebracht zou willen zien?

Display-eigenschappen, en dan met name mogelijkheid om sequences een naam te geven (dat zal 'NO' worden bij de meeste gok ik 8) )


Ga je ook oude bakken & bakkies meenemen? :halleluja (bijv. Roland MC-50II, MC-80, ... Korg SQ-8 ?)
 
Als ik aan de tabel begin, dan begin ik alleszins met mijn eigen gear, en daar horen idd enkele 90s bakken tussen. Ik heb mijn eigen web domein, het idee is dan om de tabel online te zetten op een publieke URL.
 
Transpose
group mute
rattle
swing
hoe diep de functies wegzitten (hoeveel niveaus)
voor wat referentie zou ik de zaquencer eens bekijken.
en als je heel fris geslapen hebt de koma komplex
 
Back
Top