Midi kanaal filteren in Cubase

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
Ik heb een probleempje.

Ik wil van mijn elektron analog 4 (of andere sequencer, maakt niet uit) vier (of meer) kanalen midi naar cubase sturen en daar vier aparte instrumenten mee aansturen.
De midi-info in cubase binnen krijgen is geen probleem, simpel zat.

Wat is nu het probleem: hoe moet ik er nu voor zorgen dat mijn vst (of hardware synth, maakt niet uit) enkel reageert op midi-kanaal 1 dat de elektron uitstuurt?
Want als ik midi-kanaal 1 kies voor mijn instrument in cubase, krijgt dit midi-kanaal 1 de nootinformatie van ALLE vier de midikanalen (1 2 3 en 4) van de elektron te slikken. Ik ben in de weer geweest met de cubase filter, maar het lukt me niet.

ik wil met andere woorden dat:
midi instrument 1 van cubase enkel reageert op midi-channel 1 van de analog 4
idi instrument 2 van cubase enkel reageert op midi-channel 2 van de analog 4

etc

Ik ben een cubase-veteraan, maar moet tot mijn schande toegeven dat me dit niet lukt.

Help! :)
 
verschillende tracks met cubase midi input transformer, en je kan er tot 4 per track achter elkaar zetten

effe zelf zoeken, want daar kun je hele boeken over typen,
 
hoi Stephen (of iemand anders) , ok ik ben benieuwd naar je antwoord want zoek er al uren op
ale ik weet niet of je de midifilter nodig hebt, maar dat leek me het meest logische
 
tja, k ben bezig cd's te schrijven,,

de input transformer midi plugin is niet moeil'k
maar da's veel werk om de uitleg te typen,

zet de midi monitor plugin als 4 de plugin dan zie je wat je aan't doen bent
 
stephen, ik heb echt uren zitten zoeken en vind het niet. mocht je een screenshot kunnen maken met de settings ben ik erg dankbaar
 
het is niet gewoon 'filter midi track 1' of zoiets in de input transformer, want dat heb ik al geprobeerd

hulp geapprecieerd!
 
ja, mss morgen namiddag, want kben nu ezig, en cubase staat ni op de internet pc om het effe snel te doen,
 
hoi dank voor de hulp
dat is dus wat ik al geprobeerd heb, en je zou verwachten dat werkt, maar dat werkt dus niet
op die settings (van je screenshot) reageert mijn vstinstrument OOK op andere kanalen dan midikanaal2
 
tja, de midi transformer plugin delete al de midi channels behalve 1 en op track 2 - channel 2, als je het cubase project kan lezen
 
hoi stephen, maar heb je het al eens geprobeerd? bv masterkeyboard op channel 1 laten zenden, dan eens testen op kanaal 2 op masterkeyboard..
je zal zien dat die midi transformer niet alles delete dat nodig is, of zie ik nu echt iets over het hoofd?
 
tja, k ben bezig met cd's te schrijven,, en ik kan ni alles voor je doen, of je perfect begrijpen

je kan met die + knop nog voorwaarden ingeven in de transformer, bv alleen note on doorlaten

check effe hoe die transformer werkt, mss zijn er yt video's ?

Ik heb cubase 6.5 32 bit tegelijk draaien met ableton 9 64 op osx 10.8.5, en cubase dient enkel voor midi routing, dankzij die midi tansformer,

die is heel goed en abletn heeft zo'n plugin niet, of mss met max ?

logic heeft ook zo'n transformer denk 'k
 
 
Je moet die modules aanzetten
 
aha!!
ik moet dus 'filter' gebruiken en niet 'delete'; of bedoel je nog iets anders FreddyConfetti?
 
ik gebruik wel cubase 6.5 maar tja,, alé joh,, delete = deleten,

denkt toch zelf eens na ?? (maar dat kan ik ni verkopen off course)
 
Als ik het zo lees, lijkt het alsof je de midi-in nog op "omni" hebt staan. Dan reageert een midi-spoor op alle midi-kanalen.

En ja, midi-filter is inderdaad om binnenkomende zaken niet binnen te laten komen. Maar zo uit m'n hoofd is dat bedoeld voor cc-data, niet complete kanalen...
 
tja, ieder z'n eigen werkwijze, maar die midi translantor is toch niet moeilijk ??

als je weet dat je dat met die midi translator kunt doen, beetje zelf uitproberen en kijken met de midi monitor,

de midi translator delete of modified midi parameters,, heel cool,,

okey,
en zie dat je naast muziek maken hobby nog iets anders hebt,, maar daar ga ik geen reclame voor maken,,
 
Back
Top