Demo, hoe zou die moetn klinken?

Origineel geplaatst door fuse
Creativiteit is duidelijke en pré. Maar creativiteit betekent niet dat je compositie an sich of de arrangementen goed, leuk, interessant in elkaar moeten zitten. Het geld voor het geheel. Zelf vind ik dat je mix voor een groot gedeelte ook creatief in kunt vullen helemaal als je bedenkt dat de 'sound' duidelijk een creatieve keuze is die de compositie helpt te ondersteunen of zelfs dragen

Dat is een opvatting en een bepaalde kijk erop niet helemaal de mijne, bij mij ligt het accent meer op het arrangement akoorden etc van de muziek.
Opname vind ik in eerste instantie een stuk minder belangrijk.
Hoewel dat natuurlijk ook niet volkomen crap moet zijn natuurlijk.
Als een arangement en muziek stuk goed is blijft die ook staan bij mindere kwaliteit van opname.
Er zijn heel wat stukken(misschien zelfs stijlen) die niet overeeind zouden blijven staan bij mindere kwaliteit opname en of gebruik van allerlei effecten.
Maar alles blijft natuurlijk een kwestie van smaak en is zo subjectief als de pest.
 
Idd een meningsverschil ja.

Want jij hebt het over accent op een aspect maar ik vind dat je meer balans tussen alle aspecten moet proberen te houden. Dus zo goed mogelijk je best doen op de compositie en registratie daarvan plus nog eens de presentatie. Een A&R zal niet gauw iemand opbellen die gigantisch mooie composities maakt maar ze half brak op een cassettebandje afleverd. De mensen die zo'n indruk kunnen maken zijn behoorlijk schaars.
 
Origineel geplaatst door fuse
Idd een meningsverschil ja.

Want jij hebt het over accent op een aspect maar ik vind dat je meer balans tussen alle aspecten moet proberen te houden. Dus zo goed mogelijk je best doen op de compositie en registratie daarvan plus nog eens de presentatie. Een A&R zal niet gauw iemand opbellen die gigantisch mooie composities maakt maar ze half brak op een cassettebandje afleverd. De mensen die zo'n indruk kunnen maken zijn behoorlijk schaars.

Ik denk dat ze het wel leuk zouden vinden als ze in deze tijd eens een cassette bamdje zouden ontvangen.
Het is in iedergeval wel een aandachtstrekker.
 
Back
Top