Nieuwe geluidskaart

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

wouter

\B-)
Lid sinds
8 februari 2002
Berichten
409
Hoi,

Ben me aan het verdiepen in welke geluidskaarten er zijn. Heb naar de Emu 1820 zitten kijken en dat ziet er goed uit. Wat zijn de ervaringen hiermee? Heb het idee dat er nog veel probleempjes mee zijn? Ben niet per se op zoek naar een kaart met veel toeters en bellen maar wil wel flexibele routing mogelijkheden en 6 of 8 analoge inputs en outputs en stabiele multi client drivers.

Hoe zit dat met die Emu 1820, kun je bijvoorbeeld meerdere programma's van de ASIO drivers gebruikt laten maken? Kun je de output van het ene programma door routeren naar de input van een andere programma? Kun je een hardware FX inserten in het signaal pad. Zijn er andere kaarten die dit ook / beter kunnen?

Ga ook naar RME en Creamware kaarten kijken (zijn wel een stuk duurder, meer dan 1000 euro wil ik er niet aan gaan uitgeven), is Creamware weer gezond? Werk nu op een PIII 450 MHz (doe veel met MIDI en hardware synths) maar heb ook een Shutle XPC Celeron 2GHz staan (was internet pc maar kan nu ook voor muziek ingezet gaan worden). Ik neem aan dat als ik op die PIII kan werken het op de Celeron ook wel moet lukken. Wil wel iets meer met plugins gaan doen maar geen hele producties met alleen de pc en softsynths. Ik hoop dat jullie nog wat goede tips hebben.

Wouter
 
De E-Mu 1820m is een aanrader....kan alles wat jij vroeg....
 
volgens mij kun je niet meerdere programma's tegelijk op ASIO laten lopen.
verder heb ik persoonlijk een probleem door mijn manier van werken.... ik gebruik cubase om te sequencen (ASIO) en een editor (WDM) om op te nemen.
de WDM drivers zijn momenteel niet in staat om probleemloos met een resolutie van 24bit op te nemen als je een ASIO applicatie tegelijkertijd hebt lopen... 16bit is wel steady, maarja...

als je echter niet op deze manier werkt maar alles ITB (in the box) mixt is er niks aan de hand.

tevens schijnen er problemen te zijn met sommige AMD systemen... moet je het Unofficial EMU forum maar even op naslaan.

ik wil niet te negatief doen want de kaart klinkt supergoed, heeft een fantastische breakoutbox met precies de mogelijkheden die je verwacht/hoopt aan te treffen in een top-produkt.
 
Als je er nog 111 euro bij doet heb je een RME adi 8ds.
Musicstore koln verkoopt het aniversary model nu voor 1111,- ipv de ' normale' prijs van 1.699,-
Beter is niet te krijgen of je moet Apogee gaan kopen vanaf 2500 euro.
8 in 8 out, adat, spdif, 96 khz. Je kunt alle kanten op.
Als je nog een beetje verder zoekt naar kleinere bedrijven in Duitsland heb je kans dat je hem nog voor minder kunt scoren. Best buy.


gr. Tom
 
Goh orgineel. Iemand die weer eens vraagt wat hij moet kopen.

Sorry voor de reaktie maar zoek eens naar die velen die voor zijn gegaan.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top