Alesis mmt8 & tape sync?

Burp

[..]
Lid sinds
22 december 2003
Berichten
982
Locatie
Tussen Utrecht & Nijmegen
Vroeg me af of er mensen zijn die wel eens hun alesis mmt8 gebruikt hebben om een tape-sync spoortje op een analoge recorder te zetten. En vooral of dat kan door de mmt8 een andere sequencer te laten besturen en vice-versa.
Heb zelf geprobeerd om cakewalk als master in te zetten en dan de mmt8 te laten volgen en dat die dan een sync-spoortje maakt... dat lukt. Maar als ik dan de mmt8 via tape-sync cakewalk wil aansturen volgt cakewalk veels te langzaam? Wat doe ik niet goed? Kan dit überhaupt werken?
 
Re: Alesis mmt8 & tape sync?

Origineel geplaatst door Burp
Vroeg me af of er mensen zijn die wel eens hun alesis mmt8 gebruikt hebben om een tape-sync spoortje op een analoge recorder te zetten. En vooral of dat kan door de mmt8 een andere sequencer te laten besturen en vice-versa.
Normaal gesproken werkt dit goed. Er is echter één valkuil: de tape sync is tempo gebonden. Dus je moet eerst bepalen hoeveel BPM je liedje is en daarna de tape sync opnemen.

Origineel geplaatst door Burp Heb zelf geprobeerd om cakewalk als master in te zetten en dan de mmt8 te laten volgen en dat die dan een sync-spoortje maakt... dat lukt.
Klopt. Dit is goed. De recorder/PC is altijd master als je de tape sync afspeelt om de sequencer te synchroniseren.

Origineel geplaatst door Burp Maar als ik dan de mmt8 via tape-sync cakewalk wil aansturen volgt cakewalk veels te langzaam? Wat doe ik niet goed? Kan dit überhaupt werken?
Dit kan niet. De sequencer moet slave zijn. Dus het werkt alleen zoals je hierboven beschreven hebt.
 
Back
Top