[Waldorf] verschil in de micro Q

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
wie kan me vertellen wat de verschillen zijn tussen de gele en de blauwe micro Q
ik heb zelf begrepen dat het aan de software ligt en de convertors klopt dat
 
Ik heb begrepen dat er een hardware verschil in tussen de gele en de blauwe. Bij een gele microQ moet er eerst een hardware matige aanpassing worden gedaan voordat er een voice uitbreiding kan plaatsvinden (dus DSP gerelateerd ???). Ik vraag mij dit dus ook af.
 
Origineel geplaatst door ButtonPusher

(Maar wat die hardware aanpassing nu juist is staat er ook niet.)

Groeten

dat wil ik dus ook weten
 
de blauwe is gewoon de nieuwere versie, dat geld ook voor de Q-rack en de Q-keys, de kleur is anders maar van binnen zijn ze identiek.
 
Origineel geplaatst door Wodka
de blauwe is gewoon de nieuwere versie, dat geld ook voor de Q-rack en de Q-keys, de kleur is anders maar van binnen zijn ze identiek.

ok maar waarom krijg ik van div mensen het advies dat je beter voor de blauwe kan gaan omdat die verbeterd zijn naar horen zeggen en ik wil de verbetringen wel weten
ik neem aan dat het geen broodje aap is als dat de ronde doet
alleen wel een beetje raar dat niemand me kan vertellen wat nu echt de verschillen zijn
 
Origineel geplaatst door matrixxx
ok maar waarom krijg ik van div mensen het advies dat je beter voor de blauwe kan gaan omdat die verbeterd zijn naar horen zeggen en ik wil de verbetringen wel weten
ik neem aan dat het geen broodje aap is als dat de ronde doet
alleen wel een beetje raar dat niemand me kan vertellen wat nu echt de verschillen zijn

Heb hier iets gevonden in Google cache (omdat Waldorf RIP is werkt de site niet meer) :

> When you fire up the µQ, the display says "µQ Omega 75 voices" (on
> both the
> blue omega and the expanded yellow ones) . Plain and simple.
> Also, the OS should be 2.18 or above.
>
> Or open the case ... the 75 voice version has 3 DSP's with additional
> glue
> logic. The other ones only 1.

De link plakken lukt niet...
Zoek anders op
waldorf microq upgrade site:waldorf-gmbh.de
en klik op "cached" bij het eerste resultaat...
 
Back
Top