Gezocht: Waldorf Q

Status
Please reply by conversation.

Drone

Nieuwkomer
Lid sinds
30 april 2012
Berichten
10
Ik ben op zoek naar een waldorf Q (geen micro Q) in technisch en optisch nette staat. De keys versie heeft de voorkeur boven de rack versie, maar beide zijn prima. Ik ben bereid een goede prijs te betalen, al helemaal voor Phoenix Edition.
 
Dag Drone, Ik heb een Phoenix, 32 voice (wat al uitzonderlijk is...) en bovendien in nieuwstaat.
Stuur me maar een PM als je interesse hebt. Ik wil in principe niet verkopen maar alles is altijd te koop op voorwaarde dat ik er de beste prijs voor krijg... Daarbij geef ik je de raad om alvast even op Reverb.com te kijken naar prijzen van Q Phoenix... Succes!
 
1698769231732.png


Op reverb 3.200 Voor een 16 voice Phoenix edition. Dat zijn de duurste standaard versies. (voor een Q+ mag je nog vlotjes 2K bijtellen als je hem al vind...)
Ik wil mijn Q niet verkopen maar voor 3750 (32 voice Phoenix) ben ik bereid te onderhandelen. Nota bene in nieuwstaat !!
Je kan ook altijd zoeken naar de Nextel kanarie gele versies. Die hebben niet enkel een erg vervelende verf die er na en tijdje spuuglelijk gaat uitzien, het voordeel is dat ze een pak betaalbaarder zijn. +/- 1500 - 1800€. Kijk eventueel een op de Q Facebook page. Daar is heelwat nuttige info te vinden. Ik zou zeggen, succes met je aankoop !!
(beste alternatief voor een 3rd Wave!!)
 
Dus ja, ik heb een Q Phoenix 32 voice. Als je werkelijk interesse hebt, dan ben ik bereid om te verkopen. Maar dan moet je wel even een PM sturen en kunnen we verder praten? Ik hoor het graag...
 
Oh en by the way, mijn Q is als nieuw, met een moddervette manual die ik nieuw heb laten drukken. Ik breng hem graag bij je thuis. Waar je ook woont binnen de BNLX.
 
Dat mag ook wel voor 3750,-. Ik denk zelfs dat je er nog een week voor twee op de Malediven bij moet doen....
Er zijn duidelijk verschillen in prijs tussen Nederland en de rest van de wereld. Kijk gewoon ff op Reverb en kies uit wat je lekker vind. Of Niet. :-) Of dacht je nu werkelijk dat ik mijn eigen Q Phoenix 32-voice in nieuwstaat gekocht had voor 1.800 euro ??? Duh.. Je kan veel willen, maar dan moet je er ook voor willen betalen. Er zijn vieze kanarie gele afbraak Q Nextel's 16-voice beschikbaar rond de 1200€. Misschien moet je daar mee beginnen ipv de top te willen en dan te hopen dat je hem vind voor een bodem prijs. Welcome to the real world.
 
Laatst gewijzigd:
Wat is er mis met hoop? Ik heb een schone kanariegele Q nextel 16 voice voor beduidend minder dan jij nu aanhaalt. Meer dan genoeg voices voor mij omdat ik veel multitrack. Tussen 1800 en 3750 zit nogal wat ruimte, lijkt mij.... Feit dat topicstarter niet op je berichten reageert zegt mij ook wel wat...
 
Hier een blauwe keys.. Waldorf Q, VA-Synthesizer, Klassiker im super Zustand, blau
Hier een blauwe keys.. voor iets minder.. Waldorf Q Blue 61

Zoals met alles.. prijzen zijn geen graadmeter, zeker niet als het zolang te koop staat... Intressant geprijsd aanbod kaapt de kenner voor je neus weg en kom je nooit tegen in zoekresultaten of cachegeheugen..
Vast een mooie synth verder, maar ik vind de ophemelende berichten van sKeLeTvm her en der over deze synth een beetje scary.. alsof ie er 'n dozijn heeft opgekocht..
Als het echt zo'n mooie en unieke synth is, waarom dan wegdoen?
Ik ga misschien van mezelf uit maar ik verkoop iets wat ik te gek vind niet. :P
 
De vraag is, heeft Drone ondertussen al 1 op de kop kunnen tikken zo'n kleine 4 maanden later?
 
De vraag is, heeft Drone ondertussen al 1 op de kop kunnen tikken zo'n kleine 4 maanden later?

Zoals vaak op SF in de Marktplaats vraag:
Ik zoek, maar wil er niet voor betalen...tja...

Wat is er mis met hoop? Ik heb een schone kanariegele Q nextel 16 voice voor beduidend minder dan jij nu aanhaalt. Meer dan genoeg voices voor mij omdat ik veel multitrack. Tussen 1800 en 3750 zit nogal wat ruimte, lijkt mij.... Feit dat topicstarter niet op je berichten reageert zegt mij ook wel wat...
De REV 1 kanarie gele versie heeft de beruchte NEXTEL verf die na verloop vettig en vies wordt. Onvermijdelijk.

Kijk gewoon naar de aanbiedingen die in bovenstaande links worden gepost... die zien er echt geweldig uit... LOL...
Q Phoenix? 32 voice? Niet dus. Net die types Q's zijn erg gewild en kosten centen en kom je bovendien bijna nooit tegen.
Ik heb gigantisch veel opzoek werk gedaan alvorens ik mijn Q kocht. Aan de Waldorf Q hangt een heel verhaal aan vast, wat niet weg neemt dat de Gele Q's op termijn ook in prijs zullen stijgen omdat de Q en de XTK zo ongeveer de laaste Waldorf Synths zijn uit een artisanaal tijdperk. Daarna wordt het boring shiot met de Blofeld. Nu zijn ze terug met de Kyra en de M. gelukkig...

Maar zoals ik eerder al zei: niks mis met een afbraak Kanarie gele Q Nextel Board Rev 1 die je helaas niet kan uitbreiden naar 32 voices maar die ans sich wel hetzelfde klinkt en voorlopig nog betaalbaar blijft.
Wil je een super mint condition Q Phoenix 32 voice, dan moet je willen dokken. Mijn Poenix is niet te koop, tenzij iemand wil betalen. Hij is dan ook gewoon in nieuwstaat en ik heb hem per toeval kunnen kopen van iemand die hem nauwelijks had gebruikt en bovendien 75 jaar werd...
Kijk gewoon als eens naar de pots en draaiknoppen van een gele originele Q. Voor zij die het niet weten: die knoppen zijn de worst case scenario: vallen gewoon uit elkaar na een tijdje. Nog los van de Nextel verf die gewoon een nachtmerrie is. Op de Q facebook page verhalen legio. De Q Phoenix heeft andere knoppen die dat probleem NIET hebben!!! Bovendien zijn er weinig Poenixen gemaakt, want laaste en tevens beste batch met een aantal oplossingen.
Case closed. Drone moet gewoon zelf beslissen. Ik heb gezegd.
 
Laatst gewijzigd:
Wat is er mis met hoop? Ik heb een schone kanariegele Q nextel 16 voice voor beduidend minder dan jij nu aanhaalt. Meer dan genoeg voices voor mij omdat ik veel multitrack. Tussen 1800 en 3750 zit nogal wat ruimte, lijkt mij.... Feit dat topicstarter niet op je berichten reageert zegt mij ook wel wat...
Trouwens, de topic starter vraagt zelf in Technisch en optisch 'nette' staat... Je mag zelf beslissen wat dat betekent. Sommige mensen vinden een auto met 100.000 km op der teller ook nieuw... hahahaha.
 
Technisch en optisch in nette staat is toch niet gelijk aan nieuw? Ik vind een synth van 25 jaar eerder te vergelijken met een oldtimer. Die heb ik ook. 45 jaar oud dit jaar maar optisch en technisch eerder in topstaat. Ik denk inmiddels bijna 300.000 km. Voor de rest, de knoppen van mijn Q hebben wat vlekken maar als ik eraan draai verdwijnen die weer. Vallen zeker niet uit elkaar. Ik verwacht dat ik voor het prijsverschil waar jij het over hebt, ik een paar hele mooie knoppen kan scoren.

Ik hoop overigens dat Drone nu gebogen over zijn recent (aan een "normale" prijs) aangeschafte Q zit, even opkijkt naar zijn computerscherm en denkt 'wat een triestelingen daar op het forum met dat geëmmer over de Q!'
 
Ik hoop overigens dat Drone nu gebogen over zijn recent (aan een "normale" prijs) aangeschafte Q zit, even opkijkt naar zijn computerscherm en denkt 'wat een triestelingen daar op het forum met dat geëmmer over de Q!'
Fijn zo.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top