Alloa Synthophiles

Tijs

Ouwe rot
Lid sinds
8 juni 2004
Berichten
850
Locatie
Eindhoven
Hallo Allemaal,

Met nog maar een paar posts gedaan, zal ik me ook even voorstellen.

Ik kreeg het synthvirus te pakken in mijn 6de levensjaar in 1985. Ik was totaal verknocht aan de knoppenbakken. Ik ging dus op muziekles (piano want keyboardles :) bestond nog niet). Zo kocht ik mijn eerste keyboard: de Yamaha PSR-6 destijds 900 gulden!! Nu vergelijkbaar met een casio van 10 euro.
In 1988 begon in eindhoven op de muziekschool 'keyboard' les. Mijn leraar destijds was een echte midiwaus. Hij spoorde mij aan een midi keyboard te kopen en een atari 1040ST. Ik heb een tijd gesmeekt bij mijn pa/ma en jawel de Roland E-15 en de 1040ST kwamen in mijn slaapkamer terecht. Zo speelde ik nog enkele jaren Richard Marks en andere 80ies 90ies popsterrentjes, totdat ik in 1992 een zware Dub-addict werd. Alpha & Omega, Mad professor enzo. Ik schafte een korg X5 aan (die heb ik nog steeds voor de ultieme reggae piano) en begon mijn eerste Dub tunes te maken.
Muziekles interesseerde me toen niet meer zoveel maar ik ging er mee door om wat meer muzikale bagage op te doen.
Cubase op de atari werd mijn beste vriend. Uren achter elkaar lopen freaken op 8 bar loops :)
En toen.... kwam de snelle pc (pentium 1 233mhz). Ik had er VST 3.7 opgezet en begon daarmee te kloten. Al snel bleek dat een SB echt niet voldoende kracht had voor VST i's dus bleef het bij hardware en enige samples.

In 1998 kreeg ik rebirth van mijn muziekleraar. Die muis was klote dus ik ging naar de musichouse (toen nog een woonkamer in nieuwegein) om de drehbank op te halen. Mijn muziekkeuze verandere snel en aangezien ik ook al menig illegale feestjes had bezocht, besloot ik acid/techno te gaan maken met dubbie invloeden. Samen met mijn broer Xpanded Stereo (ook op het forum) gingen we werken aan een act. Dit heeft lang geduurd en is nog steeds bezig (valt niet mee echt iets goeds neer te zetten).

Vandaag de dag werk ik met een Infinity4 systeem 2,4 Ghz 1GB MEM terratec EWX, 180GB dual screen setup, Cubase SX 1.06, Reason 2.5, Ableton live 2.01 , doepfer drehbank, Korg X5, alpha juno, Korg MS10, Doepfer MCV8, Virtualizer, Samick gewogen masterboard 88 keys, Behringer mixer en Tannoy monitors.

Ik koop nooit meer DSP synths danwel rombased (de pc doet dit al). Alleen nog maar analoge bakken (filter input preferred)

De stijl is nu minimale techno en Franse Filter Funkhouse.

En om een lang verhaal kort te houden: synths zijn nog steeds mijn grootste passie met uitzondering van het vrouwlijk schoon!!!
 
een warm welkom van 3 straten verderop :biertje:

wie was jou muziekleraar op de muziekschool ? toch niet die pianist met dat afgezakte haar ?
 
:doei: Hallo en welkom
 
Ik lees zo de threadtitel en ik denk "Hey, een nieuw softsynthpakket?" maar nee dus, een nieuw lid!
Welkom :)

Robin
 
een welkom van een voorbeeldige burger die niet goed weet wat ie zich moet voorstellen van illegale feestjes
:maffia:
 
Bedankt voor jullie welkommertjes

Mijn muziekleraar was zeker een chille peer.
@gemmetje: hij heet Mat van Bree. Die ouwe pianoleraar weet ik de naam niet meer van.
@hermax: net zoiets als een basisschoolfuifje, maar dan met snoeiende monotone 303 lijntjes en rollende 909 BD's ;) en natuurlijk 8D
 
Back
Top