General music

Derjano

Ouwe rot
Lid sinds
13 januari 2003
Berichten
2.930
Locatie
Ede
Hoi,

Yes general midi is weer in het land.
Geen dance techno of zoiets.
Weer eens een nummer in elkaar gedraaid nog niet af want er moet nog zang bij en hier en daar nog wat synth toevoegingen.
De zenuwachtachtige clavelcimbel in de break wordt veranderd.
Commentaar is welkom ook negatief als ik er maar wat mee kan.
Alvast bedankt voor de moeite van het luisteren

groet


oh ja link

http://home.planet.nl/~spee0153/blablas.mp3
 
Ik ben razend benieuwd wanneer de zang erbij zal komen want ik vind het nu al gewoon super, echt waar.

Lekker swingende en sfeervolle muziek. :okdan:
 
Thkns voor de reactie ben al blij dat men het meer vind klinken dan een GM-demo.
Nog iemand commentaar?
Ik zelf vind ik de bass iets te veel in het stereo beeld links zitten.
Volgens de geldende regels hoort een bass in het midden te staan.
Maar misschien is dit wel niet storend of juist lekker?
 
Mooi gespeeld!

Zelden komen er tracks voorbij die gewoon lekker met gevoel zijn gespeeld.. Deze dus wel, heel leuk gedaan Exzit
 
Hmmm...klinkt erg bekend! :) Je eerste versie van dit nummer staat hier nog steeds hoog m'n playlist (findme.mp3). Van die versie vind ik de intro veel warmer en mooier..of hoe je het maar noemen wilt...ook de strings, de bass en het orgelgeluid vind ik een stuk lekkerder in die versie, evenals de break...maar je hebt al gezegt dat je die aan zult passen :).
Voor de rest blijft het een geweldig nummer. Van de goede nummers die ik van dit forum heb mogen downloaden, vind ik dit nog steeds 1 van de toppers..
Lekker warm en sfeervol zijn de woorden die ik zou willen gebruiken..
Ik ben benieuwd naar de versie met zang, maar op dit moment mis ik het totaal niet.
Veel succes verder met deze track. :okdan:
 
Origineel geplaatst door LoFiye
Hmmm...klinkt erg bekend! :) Je eerste versie van dit nummer staat hier nog steeds hoog m'n playlist (findme.mp3). Van die versie vind ik de intro veel warmer en mooier..of hoe je het maar noemen wilt...ook de strings, de bass en het orgelgeluid vind ik een stuk lekkerder in die versie, evenals de break...maar je hebt al gezegt dat je die aan zult passen :).
Voor de rest blijft het een geweldig nummer. Van de goede nummers die ik van dit forum heb mogen downloaden, vind ik dit nog steeds 1 van de toppers..
Lekker warm en sfeervol zijn de woorden die ik zou willen gebruiken..
Ik ben benieuwd naar de versie met zang, maar op dit moment mis ik het totaal niet.
Veel succes verder met deze track. :okdan:

Grappig ik heb een crash gehad en ik heb hem opnieuw moeten opnemen.
Ik wist niet meer of ik hem hie eerder had geplaatst wel dus.
 
ok!

ok!

kvinnumleuk, tis mijn muziek niet maar best leuk gedaan.
Gillende donkere dame in de achtergrondjes en een beetje een Johnny Hates Jazz zanger ....
Moet lukken.
Idd de clavcimbel is niet helemaal je van het.
In ieder geval een begin en eind, dat is al heel wat(ik blijf altijd met losse flarden zitten ;-))).
Ennuh...die pianoriff..zelf gespeeld of gefabriekt met Kjubeez?
 
Re: ok!

Re: ok!

Origineel geplaatst door VL7
kvinnumleuk, tis mijn muziek niet maar best leuk gedaan.
Gillende donkere dame in de achtergrondjes en een beetje een Johnny Hates Jazz zanger ....
Moet lukken.
Idd de clavcimbel is niet helemaal je van het.
In ieder geval een begin en eind, dat is al heel wat(ik blijf altijd met losse flarden zitten ;-))).
Ennuh...die pianoriff..zelf gespeeld of gefabriekt met Kjubeez?

Snik had de clavecombel juist veranderd.
Alles zelf ingespeeld drums bass piano etc.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
laatste versie...? *click*

kan nou niet zeggen dat ik een groot verschil hoor tussen beide maar het nummer blijft lekker luister iig :)

Clavecimbel is anders en in het couplet is een synth toevoeging evenals aan het einde van het nummer in het refrein.
Zijn subtiele veranderingen.
 
Vanaf 2m43 tot 2m50. Zou ik er persoonlijk uit halen. Maakt het net iets te "happy"

Ik mis eigenlijk een vette piano solo. Dat hoge tidelitidititi is zeer gaaf. Mijn tip id dan dit verder helemaal naar beneden door te laten riedelen tot je 2 octaven lager zit en dan bijv even met wat akkoordje ramt en op het einde trapsgewijs omhoog ge-octaveerd spelen (dus bijv c met duim en c met pink) en dan iets in de geest van c, es, f, f#, g etc. Krijg je nog een beetje zo'n gegrooved latin idee

Misschien ook een iets andere drum kit? Ik denk dat dat de grootste veroorzaker is van het demo song. Want dat gevoel had ik ook wel een beetje.

De ingredienten zijn er ZEER ZEKER aanwezig :D

Ben ik nu te kritisch? Intro is goed. Dan in 1 keer alles erin ook gaaf.
0:34 de fusion achtige chords en funky clavi is cool

Ik doe een moord voor een deephouse remix van dit nummer in ieder geval :D

Helpt dit een beetje? :o:
 
Zelden komen er tracks voorbij die gewoon lekker met gevoel zijn gespeeld.. Deze dus wel, heel leuk gedaan Exzit [/B]

Idd.. iets anders hoeft niet lelijk te zijn.

" Vanaf 2m43 tot 2m50. Zou ik er persoonlijk uit halen. Maakt het net iets te "happy""

Voor de rest een zeer lekker nummer.

:okdan:
 
Back
Top