Trakkie can't fly away

Derjano

Ouwe rot
Lid sinds
13 januari 2003
Berichten
2.930
Locatie
Ede
Hallo allemaal,

Hele tijd geleden dat ik weer eens iets gemaakt heb.
Het popgenre in ieder geval.
Instrumentaal is het af. Vocaal nog niet daar ben ik nog mee bezig.
Volgorde is intro-couplet- refrein-couplet refrein- break/solo refrein repeat.

Ben dus eigenlijk benieuwd naar het commentaar op de mix.
Drums te hard of te zacht te veel reverb bass eq dat soort dingen.

Alvast bedankt voor de moeite van het luisteren.

groet Exit.

Oh ja de link:

www.derjano.nl/test2.mp3
 
Het forum is officieel down vandaag he? ;)

Op zondag 4 november 2007 zal het forum niet bereikbaar zijn wegens noodzakelijk groot onderhoud
 
begint lekker uplifting met die marimba en gephaserde gatepads. tweede "stukje" met die strijkers vind ik wat minder, vind ik van die typische frans bauer strijkers.
die marimba + gatepads doet me ergens aan dat nummer van grace jones denken uit de film Frantic.

ik vind het dus wel lekker maar zou alleen die strijkers een andere sound geven, minder satijnpluche zacht zeg maar.

ow ja en qua mix zit het volgens mij wel goed want luister nu op mijn iBook speakers en klinkt echt helemaal prima.en als het op iBook speakers klinkt klinkt het overal.
 
begint lekker uplifting met die marimba en gephaserde gatepads. tweede "stukje" met die strijkers vind ik wat minder, vind ik van die typische frans bauer strijkers.
die marimba + gatepads doet me ergens aan dat nummer van grace jones denken uit de film Frantic.

ik vind het dus wel lekker maar zou alleen die strijkers een andere sound geven, minder satijnpluche zacht zeg maar.

ow ja en qua mix zit het volgens mij wel goed want luister nu op mijn iBook speakers en klinkt echt helemaal prima.en als het op iBook speakers klinkt klinkt het overal.


Hee dank je voor het commentaar. hm de strijkers dus. Tja is wel een preset uit mijn Promega. Misschien iets er bij layeren of zo.
 
Lekker fris, lekker ander.

Wel behoorlijk strak gecompressed. Tegen het pompen aan zeg maar. Wordt het wat claustrofobisch van vin'k.
 
Lekker fris, lekker ander.

Wel behoorlijk strak gecompressed. Tegen het pompen aan zeg maar. Wordt het wat claustrofobisch van vin'k.

Oeps dat is vreemd ik heb deze keer namelijk totaal geen compressie gebruikt. Op geen enkel spoor bij mijn weten.
Moet dat even gaan controleren.
 
is het niet het vrij brede auto-panner/rotating-speakers/lesie achtige effect dat in combinatie met de rest een beetje een "pomp" effect geeft? Ik zou 'm zelf niet zo breed zetten in ieder geval (maar ik hou ook niet zo van auto-panners...)
 
is het niet het vrij brede auto-panner/rotating-speakers/lesie achtige effect dat in combinatie met de rest een beetje een "pomp" effect geeft? Ik zou 'm zelf niet zo breed zetten in ieder geval (maar ik hou ook niet zo van auto-panners...)

ja dat is een elec piano met lelie effect inderdaad maar zit alleen in het refrein.
 
Er zit een lekkere drive in het nummer, een nummer als dit zou best goed passen onder een multimedia productie, soort van menu/titel muziek (positief bedoeld!)
Ik mis verder wel een goeie dynamische opbouw, nu zit alles behoorlijk op één lijn. Je wisselt vrij goed af met instrumenten en sounds; als je dat nou eens combineert met wat meer verschil in dynamiek (niet alleen volume, maar ook meer/minder instrumenten, onderbreking van de groove etc), dan kun je het nummer nog veel interessanter maken.
Verder: :okdan:
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top