Aanschaf nieuw mengpaneel, wie helpt ?

Er stond een post bij Deja-news dat de waarde van een "goed" mengpaneel en de "slechtheid" van een Behringer pas naar voren komt in de handen van een goede producer/engineer/muzikant die precies weet wat ie wil en precies weet hoe hij dat moet bereiken. Bij een Behringer loop je dan tegen limieten aan en bij andere niet.
De creativiteit wordt dan dus direct beinvloedt door (het gebrek aan) kwaliteit in je gear. En dan is het dus tijd om meer centjes te sparen en iets anders te kopen.

Ik heb iets tegen Behringer wat ik niet kan verdedigen. Sorry, het is heel persoonlijk, maar ja.....
 
kutje...ik weet blijkbaar niet wat ik wil en hoe ik dat moet bereiken ;) aarghh...waar is het touw!

Olaf
 
Origineel geplaatst door Nolet


Ik heb iets tegen Behringer wat ik niet kan verdedigen. Sorry, het is heel persoonlijk, maar ja.....

uuuhh... de bedoeling van een discussie is juist dat je je stellingen onderbouwd? Toch?

Maargoed, is jouw goed recht om het ruk te vinden, maar degene die deze post heeft gestart heeft niets aan een niet onderbouwde mening.
 
Hoi , hier ben ik weer en thx voor de reacties op mijn post :D
Een kameraat van mij "The Vinyl Junk"heeft ook een MX8000 en ik heb ook een nieuwe nodig, dus dacht kijk ik ff ook voor zo'n MX8000.

Maar ik heb nu ook wel een Behringer, en ik vind hem zeker niet slecht, maar als ik het vakantie geld allemaal binnenheb, zal ik me ook eens in andere merken verdiepen.

Hij heeft wel minimaal 16 mono kanalen nodig en 4 stereo kanalen.

Ja en ik ben van het MoH forum :D
 
Origineel geplaatst door DJ41


uuuhh... de bedoeling van een discussie is juist dat je je stellingen onderbouwd? Toch?

Yup, je hebt helemaal gelijk, vandaar mijn post ook. Ik kan het niet echt heeeel hard verdedigen. ALs je naar prijs kwaliteit kijkt dan is Behringer top. Maar het is hetzelfde als uitleggen waarom je niet van een bepaalde kleur houdt...puur persoonlijk.
 
Ben jij "six" van "Six & the Vinyl Junk"? (of was dat nou weer iemand anders ??? Ik kan me daar een hele vette track van herinneren op een van de thunderdome CD's...

Schiet me effe niet snel te binnen...
 
Origineel geplaatst door Nolet


Yup, je hebt helemaal gelijk, vandaar mijn post ook. Ik kan het niet echt heeeel hard verdedigen. ALs je naar prijs kwaliteit kijkt dan is Behringer top. Maar het is hetzelfde als uitleggen waarom je niet van een bepaalde kleur houdt...puur persoonlijk.

ahh.. okee, maar de bedoeling is geloof ik dat je de starter van de topic helpt met zijn vraag. :engel:

Maar ik kan het best begrijpen, er is gewoon beter spul. Maar je kan er niet van uitgaan dat iedereen $$$$ heeft voor A-merken. (Ik in ieder geval niet)!
 
Zo'n grote D&R uit de jaren 80 is errug relax. Je weetwel met hout aan de zijklanten en VU meters voor elk kanaal.
Die apparaten hadden karakter en het geluid klinkt minder sterieel dan al goedkope moderne dingen. Mooie EQ.
Je moet wel chekken of allle slidfers/knoppen nog kraakloos werken.
 
OK, met het risico menigeen over de zeik te helpen. Laten we zeggen dat het een poging is de discussie van een ander perspectief te bekijken en het niet persoonlijk te bedoelen.

Maar eh, een mixer is een van de vele schakeltjes in je studio. En al heb je zo'n vette mixer, je zult bijv ook goede monitoring nodig hebben enzo. En aangezien er heel veel peeples hier zijn die cheapo of geen monitoring heeft lijkt me het 'geneuzel' over mixers een beetje overdreven. Want je hoort het verschil toch niet duidelijk?

En om nog heel eerlijk te zijn, de diverse mixen die ik af en toe hoor zijn ook niet altijd toppie (op een paar goede natuurtalenten en veteranen na) en dan kun je nog zo'n dure mooie mixer hebben dan haal je er nog niet uit wat je er uit zou moeten halen. En dan zou ik me daar eerder druk om maken dan voor (mij) een marginaal verschil tussen mixer A en mixer B.

En als je die techniek wel goed onder de knie hebt en goede monitoring hebt dan hoor je het verschil wel degelijk en dan is de keuze al snel nog persoonlijker en veel makkelijker voor jouw te onderbouwen.

En kun je best wel met een goedkopere Behringer beginnen wat mij betreft. En die later dan weer doorverkopen als je iets beter hebt.
 
Nee ik ben niet "Cixx" DJ41 die jij bedoelt :D
Maar maakt niet uit.

Ik heb net ff zitten zoeken op internet en de Spirit LX7/32 is dat niet wat ?
spirit_lx7.gif


Die kost nieuw ongeveer 1850 euro bij Peter Verspuij.

Die Mackie SR24-4 Pro, lijkt me ook wel wat maar ik moet wel genoeg kanalen hebben he.
Als ik misschien weer een keertje een synth erbij koop met bv. 6 outputs zit ik al weer krap in mijn kanalen.
 
Origineel geplaatst door Triple Six
Nee ik ben niet "Cixx" DJ41 die jij bedoelt :D
Maar maakt niet uit.
.

Ow ja!! Cixx... lijkt wel op Six. Wel een bruut nummer, maar ik ben de naam vergeten!! Stond volgens mij zelfs als eerste nummer op de CD...

Kun jij me ff helpen!?!?

(maakt the Vinyl Junk nog Hardcore trouwens?)

- sorry voor mijn laatste offtopic!! -
 
Ja The Vinyl Junk heeft net een nieuw nummer op de nieuwe Thunderdome cd uitgebracht en heet "Freaked Out Of Acid".
En binnenkort komt er ook een plaat uit van hem op het D-Boy label.

fuse >> Als monitoring heb ik Spirit Absolute 2 + een Samson Servo 260 Amp.
 
Origineel geplaatst door DJ41
Ik heb ook nooit gezegd dat dat Mackie of Spirits slecht zijn toch?

Nee, want ik had het ook niet over jou. :z
 
Ik heb zeer slechte ervaring met een behringer 2442 !

Eerst begonnen mijn Aux kanalen te lekken......
Toen begon de main out af en toe te kraken...
En toen brak de hel los!!!!!

in een keer al mijn leds aan en een zware brom uit de main en de controlroom out!!!!:(

EINDE VERHAAL!!!!!

Behringer komt er bij mij niet meer in!
 
Aaaach dr zullen ook genoeg lui zijn die alleen met een neve of een ssl genoegen nemen en mackie en spirit goedkope speelgoedrotzooi vinden. Het is maar hoe ver je ermee wilt gaan. 10 jaar geleden had iedere producer een crappy (voor huidige standaards dan ...) mixer en werden er ook bakken met goede platen uitgebracht.
 
Ik verbaas me inderdaad weleens over de kwaliteit van tracks die zo'n 10 jaar oud zijn. Klinken glashelder en echt perfect, niet te onderscheiden van producties van nu!
 
Dacht het niet!!. Echt wel dat die dingen van toen goed waren. Er worden niet voor niks nog steeds zoveel van die oude bakken gebruikt. Ze klinken gewoon wat lekkerder.
Echt wel dat ik liever een jaren 80 D&R mixer zou willen bezitten dat zo'n yamaha O2R of andere "perfecte" digitale bak.

Origineel geplaatst door murphi
10 jaar geleden had iedere producer een crappy (voor huidige standaards dan ...)
 
Back
Top