Even voorstellen

Sebass

Ingeburgerd
Lid sinds
9 mei 2006
Berichten
90
Locatie
Eindhoven
Hallo allemaal. Ik zal me maar even voorstellen dan:

Ik ben Sebas. Ben al sinds mijn jonge jaren bezig met muziek. Begonnen als tamboer, maar na een jaar of vijf marcheren overgestapt op de toetsen. Vele jaren heb ik actief keyboard (Yamaha PSR600; jawel!) gespeeld. Maar ik was daarna al die voorgekauwde liedjes behoorlijk zat. Ik wil creeeren en experimenteren.
Aanvankelijk ben ik vooral met de computer bezig geweest, screamtracker natuurlijk en later ook fruityloops. Ik houd er echter van om aan knopjes te draaien. Dus ik wilde meer hardware. Toen heb ik een drumcomputer (Boss DR202) aangeschaft.
Met de combinatie PSR600 en DR202 heb ik zo enkele jaren voort gesukkeld. Ook is er een mengpaneel en een actieve monitor bijgekomen. Later heb ik nog wat geprobeerd met Propellerhead Reason, wat opzich al best leuke resultaten op leverde.
Vorig jaar, was het dan toch echt tijd om de Yamaha vaarwel te zeggen en eens een echte Synth te kopen. Een Alesis Ion verrijkt sindsdien mijn klein schalige set-up. Ondertussen heb ik de Ion al aardig door. Al vind ik zelf dat ik er niet genoeg tijd aan besteed. Ook voel ik me op het moment erg beperkt, omdat ik nog steeds niet echt een fan ben van software (ookal is er zo veel mee mogelijk). Ik moet het nu dus doen met de beperkte sequencing mogelijkheden van mijn DR202. Vandaar dat ik me aan het orienteren ben op de aanschaf van wat nieuwe leuke spulletjes. En volgens mij ben ik dan voor info hier helemaal op de goede plek.

O.a. wil ik dus een hardware sequencer, eventueel met Sampler en/of Rythm gebeuren, deze mag mijn DR202 vervangen. Hierbij denk ik dan aan een Yamaha RMX1, of misschien een Roland MC505. En de nieuwe 808 spreekt me ook wel aan (Of zullen dat vooral de gemotoriseerde faders zijn?). Ook de Akai MPC1000 is misschien een optie.
Verder wil ik het geluid verbeteren en ben ik dus aan het overwegen een studioversterker en/of (actieve) studio monitoren aan te schaffen.

Maar goed, die vragen zal ik dan wel posten op de daarvoor bestemde forums.

Hopelijk kan ik veel van jullie ervaring mee krijgen. En wie weet kan ik, hetzij met mijn nog wat beperkte kennis, ook nog wel af en toe een wijs advies geven.
 
Welkom !!!

Welkom !!!

Je zult hier je antwoorden wel kunnen vinden,maar ik zou zeggen,probeer lekker uit en je komt er vanzelf achter wat je het beste ligt.:okdan: :mega:
 
:doei:
hello.jpg
 
Welkom
 
Bedankt

Bedankt

Bedankt, ik voel me welkom.

Ondertussen al flink actief geweest hier op het forum. Hopelijk ben ik komende week een RM1X rijker. :okdan:

Groeten
 
Welkom! Ik zie dat je uit Deurne komt, het skonste durpke uit de Peel ;) Daar heb ik me ook 24 jaar schuilgehouden.:)
 
He dumdumdadumdum, het is inderdaad niet verkeerd wonen in Deurne. Ben echter wel van plan om binnen een jaar of wat naar Eindhoven te verhuizen. Komt gewoon beter uit met mijn werk. En eigenlijk is het in de stad toch wat gezelliger he. Dat mis ik wel sinds mijn studententijd.

Jij hebt het zelfde gedaan. Ook Deurne uitgegaan. Alleen Helmond he.... Je weet hoe daar in Deurne over gedacht wordt. :kont:
Nee is flauw, behoorlijke vooroordelen eigenlijk. Valt allemaal best mee.

De groeten.

:biertje:
 
ach, zo dacht ik ook over helmond, sterker nog, ik maak nog steeds helmondergrappen. Is soms wel lastig als je tussen alleen maar helmonders zit :engel:. maar het is hier goed toeven hoor ;)

en dan nu de uitspraak die me de kop gaat kosten:

ik vind Helmond een veel mooiere stad dan Eindhoven!



*gaat zich vlug verstoppen*
 
Origineel geplaatst door Sebass
Ok, laat ik het dan zo zeggen:

Eindhoven is ook niet mooi!

Maar wel gezellig. :mega:

maar dat is Helmond ook. En, niet onbelangrijk, dankzij het imago wat onder andere door deurnenaren in stand wordt gehouden, betaal je in helmond gem. 20.000 euro minder voor een vergelijkbare woning in een betere wijk t.o.v. eindhoven. :koffie:
 
Dat is ook weer waar.

Toch blijf ik Eindhoven prefereren. Maar dat is een gevoel. Dat kun je niet uitleggen.
 
Back
Top