Even voorstellen

Backlight

Nieuwkomer
Lid sinds
7 mei 2007
Berichten
11
Locatie
Rotterdam
Hallo,

Ik ben al een tijdje actief op dit forum, maar heb me nog niet voorgesteld.

Ik ben Diederik, woon in Rotterdam en al vanaf jongs af aan met muziek bezig. Tijdens mijn middelbareschooltijd (eind jaren 80) ook in een bandje gespeeld en house geproduceerd. Mijn eerste synth (YS200, die heb ik nog steeds!) kreeg ik toen ik 12 jaar was. De tweede heb ik zelf een paar jaar later gekocht. Ik ben begonnen met Cubase 1.0 op de Atari... met twee synths dus en een S950.

Daarna werd het lange tijd stil voor mij in de muziek. Ik heb nooit (al) mijn spullen verkocht, maar had er eigenlijk de ruimte niet voor om er echt mee aan de slag te kunnen gaan. Ik werk graag samen en dan is een "hok" niet voldoende.

Sinds twee maanden heb ik een nieuwe plek waar veel ruimte beschikbaar is. Ik heb dus al mijn oude spullen weer geinstalleerd en wat vervangen en aangevuld. Een van mijn doelen is om met wat hardware live house te produceren, naast een DJ (dat beheers ik niet goed). Een deel van mij set-up is erg "portable" middels een 19" rack op wielen en kan dus vrij gemakkelijk mee.

Daarnaast heb ik nu ook ruimte voor vocals en gitaren. Mijn tweede doel is dan ook om dit graag gaan combineren in stukken. Zelf kan ik echter niet zingen of gitaar spelen :)

Dit voorstellen is dan ook tegelijk een uitnodiging voor muziekanten of producers uit Rotterdam die weten waar ze mee bezig zijn, "redelijk tot goed" zijn (beetje zelfinzicht... :P) en op zoek zijn naar inspiratie of kennis, ervaring en ideeen willen delen (of welke andere goede reden dan ook).

Daarnaast houd ik ook van een wijntje of een biertje! :)
 
Welkom,welkom :)

Waar bestaat je huidige gearlijst uit?
 
Opgenomen in de setup: Yamaha YS200, SY55, TG500, Novation Super Bass Station, D-Station, Remote, Akai S-950, MIDI Patchbay, MOTU 828mk3, Behringer 16kanaals mixer (analoog), Truth actieve monitors, AKG D5 Mic, Studio 240 headphone en een hele berg kabels.

PC is ingebouwd in 19" rackmount en draait op een Q6600, 8GB en dual boot in Windows XP voor Cubase 3 (SX) en Windows 7 64bit voor Cubase 5 (binnenkort). Voor live werk overweeg ik Ableton Live te gaan proberen. Dit is alleen zo anders dan Cubase dat ik verwacht wel wat moeite hiermee te hebben (Cubase gaat al mee vanaf versie 1.0)

In de kast staat nog een MC-303 en een C64 waarvan ik de SID wil gaan gebruiken.

Nu jij...!
 
Back
Top