Aanschaf nieuw mengpaneel, wie helpt ?

Prowler

Stamgast
Lid sinds
2 juni 2002
Berichten
329
Locatie
Hengelo
Hoi iedereen, dit is dus meteen mijn eerste berichtje op dit forum !

Ik heb een vraagje, ik heb nu een Behringer MX2642A en ben van plan op in de zomer een nieuw mengpaneel te gaan kopen.
Ik heb deze vorige zomer gekocht, maar omdat ik nu ook een EMagic Audiowerk8 kaart heb, wordt deze gewoon te klein.

Nu had ik zelf de MX8000A + meterbridge op het oog, ik wil namelijk niet weer een te kleine kopen, dat ik volgend jaar weer een nieuwe nodig heb.

Hij is voornamelijk om Hardcore en Hardtrance op af te mixen en ik heb zo'n 1750 euro om een goed mengpaneel te kopen.

Heeft iemand nog een ander goed advies of een ander merk die misschien beter is ?
 
Heee triple six,

Welkom op het forum !!

Niet negatief bedoeld ..... maar alles is beter als behanger !!
Ze proberen op de goedkoopst mogelijke manier spul op de markt te brengen.
Let wel .... dan heb ik het over de drie grote merken in de semi-prof hoek ... behringer, spirit-soundcraft, en mackie.

En dan staat het gelijk in volgorde van kwaliteit !!

Ik heb onlangs een niet van nieuw te onderscheiden
mackie SR24-4 Pro gekocht voor € 1300,-
Zoiets moet jou met je 1750 dan toch ook lukken ??

Groetjes Glenn
 
Triple Six.......MOH forum?

Tja Behringer staat bekend om de mindere kwaliteit van de EQ en slechtere signaal/ruisverhoudingen, maar bijvoorbeeld Catscan gebruikt hem ook en dat is niet echt aan zijn tracks te horen dat hij 'inferieur' spul gebruikt.

De features/prijsverhouding is nergens zo goed als bij Behringer.

Aan de andere kant kun je ook eens naar een Soundcraft/Spirit of een Mackie tafel kijken.

Ik geloof wel dat Behringers makkelijker te oversturen zijn wat wel een voordeel is voor hardcore natuurlijk :)
 
Niet negatief bedoeld ..... maar alles is beter als behanger !!

Weer iemand met een negatief beeld van behringer, jammer!

Waar staat letterlijk in de tientallen testen van muziek
instrumenten ed. dat behringer slecht is, kortom hoe komt
men aan die wijsheid ??? Ik zelf ben er niet eentje tegen
gekomen.

Ben van mening dat diegene die een nu een mackie of
soundcraft hebben, behringer in een slecht daglicht willen
zetten omdat ze van mening zijn dat hun mengtafeltje beter
zou zijn. Met deze stelling ben ik het zeker niet eens
aangezien ik ook kijk na de prijs/kwaliteit verhouding en dan
kan ik veronderstellen dat Mackie slecht is omdat ze te duur
zijn... ;)

Had ooit eens een Mackie 24/4, was er op zich wel
tevreden mee totdat ik tekort kwam aan sporen/bussen
kortom ik wilde meer. Een grotere 32/8 Mackie was mij
veeeeel te duur dus koos ik op dat moment voor een zeer
betaalbare 2e hands (ook niet van nieuw te onderscheiden!!!!)
mx8000 voor het geringe bedrag van 650 euro, 24/48/8
PERFECT! Niet 1 knopje en of fader die kraakte, het enigste
wat me opviel was dat hij iets meer ruist maar dat was
minimaal ten op zichte van een Mackie. Was verbaast over
de kwaliteit van de mx8000 omdat ik juist altijd negatieve
dingen (net als nu weer !!!) gehoord had over tehringer,
behanger etc............

Ik vind na mijn ervaring met beide merken dat behringer een
sterke/goede concurrent is van mackie (neem ook aan
van soundcraft) en het zeker niet verdiend om zoveel
kommentaar te krijgen aangezien de prijs en kwaliteit van
behringer in balans staat en dat kan ik heeelaas niet zeggen
van Mackie.

gr. Mario

PS. Wilde het wederom weer even kwijt!
 
:doei:

Ik zeg ook niet dat berhinger slecht is ...... maar goed is het ook niet.
En ik kan tal van redenen opnoemen waarom een andere tafel beter is. En dan al helemaal in vergelijking met een mackie.

Als ik aan het optreden ben en mijn linker kanaal begint oorverdovend te kraken waardoor ik genoodzaakt ben m'n hele insertie keten uit m'n tafel te trekken en zonder verder te moeten gaan .....
Blijkt een autocom te zijn terhinger ;) ..... nou daar word ik niet blij van. Maar ik mag niet klagen want wat kan je nou verwachten voor dat geld !!

Een maatje van me koopt nieuw een eurodesk .... na anderhalfjaar schiet het er ineenkeer in .... al z'n auxen
lekken (dat deden ze al) maar nu DISTORTED !!!
Ook al z'n faders werken niet meer :confused: :confused:
Wat kost het om te laten maken .... als je geluk hebt €100,-
als je pech hebt meer dan de helft van wat die tafel waard is.

Nee ... laat mij dan maar iets langer doorsparen. :biertje:
 
Helemaal mee eens, Behringer is inderdaad goed, maar niet voor intensief studio gebruik.

Maar denk ook eens aan tafels van Yamaha, onderschat, maar erg goed.
Iedereen kent ze van de digitale reeks, maar ze maken ook analoge tafels.

bv de mx20-6

mxconsoles.gif


of de pm4000/24

PM4000.gif

(dit plaatje is van de grote broer)
 
Laatst gewijzigd:
€1750,- ? ik zou gaan voor een spirit of een soundcraft.
voor dat geld heb je 24 kanaaltjes, 8 subgroepen en 4 auxen.
Heb zelf zo'n soundcraft en moet zeggen dat-ie bijzonder warm
en dik klinkt. Erg geschikt voor house/trance dus.
 
Welke soudcraft heb je dan? Ik ben nl ook op zoek naaar een goed mengpaneel.
 
ben erg tevreden over mijn behringer spul, kraakt nix, nix kapot..doet het al tijden....overigens kan hier ook wel wat verhalen ophangen over exploderende mackie of spirit mixers, dat betekent nog niet dat die ook crap zijn.....

Olaf
 
meng tafels

meng tafels

ik denk dat het van belang is om te weten, dat je beter geen tweede hands mengtafel moet gaan kopen omdat je dan vaak een tafel koopt die niet in orde hoeft zijn. je merkt zo iets vaak later als je een poosje bezig bent.

vaak is de garantie dan ook al verlopen,met andere woorden een hoop elende.

ik zelf heb ongeveer 5 jaar geleden een mackie 24/4 gekocht en daar heb ik nog steeds erg veel plezier van:kimono:

wat het beste is gewoon naar een speciaal zaak gaan en alle informatie halen die je nodig hebt.
zij kunnen het ook laten horen zo dat je precies weet wat je wel of niet wil.
bv feedback in utrecht of in rotterdam die zijn aardig gespeciaaliseerd in mengtafels.

ik hoop je hiermee een beetje op weg geholpen te hebben,

gr heuky beuky :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Hey... een draadje waar ik over mee kan praten. Ik heb namelijk een MX8000. Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk best tevreden mee ben.
Het is nog niet in me opgekomen om hem eens te vervangen. Lekker veel kanalen en hij ziet er nog goed uit ook!
Het enige wat je er niet zo goed mee kan is oversturen. Ik maak zelf ook hardcore en het oversturen gaat niet al te best.
Daarvoor mist hij net effe dat beetje laatste punch (headroom).

Dus als ik opnieuw moest kiezen en ik had het geld wat jij hebt te besteden, dan zou ik toch een ,mengtafel nemen met wat extra headroom.
Tenzij je van plan bent om je bassdrums te samplen. In dat geval volstaat de Behringer denk ik wel.
De Spirits en de Mackie's zijn goede keuzes. Vooral de spirits kunnen lekker oversturen (van horen zeggen).

Suc6 en laat even weten wat het geworden is!
 
eehh..hoe meer headroom hoe minder snel een mixer overstuurd....toch?

weet in ieder geval dat Zero One met een MX8000 werktte een tijdje geleden, en die maakt erg goed klinkende producties..verder heb ik Luke Slater live ook met een MX8000 zien werken...die ging dus gewoon mee op tour in een flightcase

Olaf
 
Headroom? Is dat niet de afstand van je kruis tot het stuur van je auto? :D

En over dat oversturen van je geluiden. Denk dat je met een zooi insert effecten veel verder komt dan het misbruiken van je mixer. Want nou alleen een mixer te kopen op gronden dat hij een bepaalde vervorming geeft lijkt me een beetje een fout argument. Voor mij moeten ze zo min mogelijk ruisen en zo weinig mogelijk vervormen. Dan kan ik met het mixen wel die kant op gaan die ik wil. (lekkere digitale vervormingen en lekker strak geluid, mjummie!)
 
digitale vervorming klinkt meestal ruk... wel eens een digitale distortion over een bassdrum heen gehaald? Brrrr.r..r.r.r.r.
 
Origineel geplaatst door DJ41
digitale vervorming klinkt meestal ruk... wel eens een digitale distortion over een bassdrum heen gehaald? Brrrr.r..r.r.r.r.

Dan denk ik dat jij ff naar de dokter moet om je oren uit te laten spuiten :frons:
 
Tsja, ik vind nep-aarbeien chemische smaak ook lekkerder dan een zooitje zure aarbeien.
Doe me dan maar lekkere sappige verse rijpe aarbeien met verse slagroom op de buik van een lekker mokkel. :)

Mja, ik kan geen buizen analoge mixer veroorloven.
 
digitale distortion klinkt als digitaal gekraak....dat is niet wat je wil....sommige digitale mixers kunnen wel een soort analoge oversturing emuleren volgens mij

Olaf
 
Back
Top