welke moet ik halen???

din

Nieuwkomer
Lid sinds
27 juli 2004
Berichten
6
Locatie
nijmegen
ey mensen,

ik ben op zoek naar een uhm,.. ik weet niet eens hoe zo'n ding nou eigenlijk heet :(

ik bedoel net zo'n ding als de yamaha RM1x, dat kennen jullie vast wel.
maar ik ben dan op zoek naar eentje die goed is voor hiphop beats en zo te maken.

ik heb er weinig verstand van :(:( (ik dacht, ik zeg het maar even)

ik las hier ook al iets over een E-MU MP-7.
kan ik die het beste nemen of is er iets beters dan dat?

ik hoor het graag van jullie!!!

groeten din
 
Jij zoekt een zogenaamde "groovebox", en als je hip hop wilt maken gaan de meeste mensen voor een MPC(1000 of 2000 - maar die noemen ze geen groovebox meer, maar gewoon MPC :) ). Die E-mu lijkt me op zich ook niet ongeschikt, maar die kan niet samplen, en dat is misschien nog wel iets wat je erbij wil hebben.

Wat is je budget?
 
Als je grooveboxen zoekt kom je de volgende dingen tegen:

Roland D2, MC303, MC505, MC909
Yamaha R1MX, RS7000
Akai MPC1000; MPC2000, MPC4000

Ieder type heeft z'n fervente voor- en tegenstanders. Luisteren en uitproberen is de boodschap. Check de specs op het internet of met de zoekfunctie op dit forum.

succes :okdan:

:doei:
 
cooool, bedankt voor de info.
heb ze allemaal es nagezocht op internet, ziet er allemaal leuk uit.

over mijn budget :( ik kan aan de rm1x komen voor 500,- dus was daar beetje van uitgegaan :(
maaaaaaaaar ou zie ik dus dat de rewst begint bij rond de 1000,- en vervolgens bedragen die het dubbele zijn!?!
wist niet dat zo duur was

de specificaties snap ik allemaal niet zoveel van dus als ik naar de prijzen ga kijken komt toch de mpc1000 het meest in de buurt.
dus denk dat ik daar eens naar ga zoeken om hem uit te proberen.

is dat een goeie keuys denken jullie?

alvast bedankt

ajuus din
 
de nieuwe korg electribe(esx meen ik) is ook heel aardig, qua groovebox. kost nieuw zo'n 800 euro. Een vriend van me heeft er net eentje, en hij is er erg tevreden over.
 
Origineel geplaatst door Danny
Als je grooveboxen zoekt kom je de volgende dingen tegen:

Roland D2, MC303, MC505, MC909
Yamaha R1MX, RS7000
Akai MPC1000; MPC2000, MPC4000

Ieder type heeft z'n fervente voor- en tegenstanders. Luisteren en uitproberen is de boodschap. Check de specs op het internet of met de zoekfunctie op dit forum.

succes :okdan:

:doei:


Een Yamaha DX200 en AN200 zijn volgens mij ook grooveboxen en zijn toch wat goedkoper dan een RM1X.

Phochos:D
 
Origineel geplaatst door phochos
Een Yamaha DX200 en AN200 zijn volgens mij ook grooveboxen en zijn toch wat goedkoper dan een RM1X.

Phochos:D

Inderdaad, die DX200 en AN200 zijn beiden erg interessant en niet duur. Het sequencergedeelte van deze Yammie's is wel wat minder uitgebreid dan bv een RM1X of RS7000 maar het geluid is ... 't ja, ik hou er wel van.
Huidige marktprijs 150 a 200 EUR.

De eerste generatie Korg Electribes zijn zeker ook interessant en kan je makkelijk vinden voor 150 EUR.

Ik heb mijn Yammies gekocht omdat daarin een PLG-150DX en PLG-150AN kaart verborgen zit. Mij was het dus om de sound te doen. Ik ben geen 'groefboxtype' (heb ooit een Roland MC-303 gehad :r ). Eén groefbox heeft echter mijn hart gewonnen en dat is de Yamaha DX200. FM synthese was nog nooit zo verslavend en 'sîmpel' in gebruik.

De behuizing van de AN200 verkoop ik (2 stuks) , die van de DX200 niet, da's een blijver.
 
E-Mu MP-7 is inderdaad vaak omschreven als een 'hiphop bak'. Het is een heel goede machine, alleen vind ik de synth te ingewikkeld (veel menu's en zo). Ook kan je niet samplen, wat voor hiphop toch essentieel is dacht ik zo. Ik zou dus voor hiphop eerder een Akai MPC adviseren.

Een Roland D2 heb ik ook, niet kopen dat ding tenzij je het als soundmodule wilt gebruiken. Of als bak naast draaitafeltjes is hij ook best te pruimen, maar ik zou naar wat anders uitkijken.

Een Korg ER-1 is heel fijn als je beats wil maken met gekke geluidjes (let op latijnse percussie zoals conga's en bongo's kun je hier niet mee maken), maar je raad het al: hier kun je enkel percussie uithalen.

MPC dus.


Trouwens Pochos, die DX en AN van Yamaha die volgens jou 150-200 kosten, is dat winkelprijs of tweedehands prijs? Dacht het laatste...
 
Re: welke moet ik halen???

Hoef je niet gelijk zo boos te kijken..:D


Origineel geplaatst door din
ey mensen,

ik ben op zoek naar een uhm,.. ik weet niet eens hoe zo'n ding nou eigenlijk heet :(

ik bedoel net zo'n ding als de yamaha RM1x, dat kennen jullie vast wel.
maar ik ben dan op zoek naar eentje die goed is voor hiphop beats en zo te maken.

ik heb er weinig verstand van :(:( (ik dacht, ik zeg het maar even)

ik las hier ook al iets over een E-MU MP-7.
kan ik die het beste nemen of is er iets beters dan dat?

ik hoor het graag van jullie!!!

groeten din
 
Origineel geplaatst door Steven V
Trouwens Pochos, die DX en AN van Yamaha die volgens jou 150-200 kosten, is dat winkelprijs of tweedehands prijs? Dacht het laatste...

Ik denk beide: Feedback(www.feedback.nl) heeft, een tijd terug, de AN200 en DX200 aan 150,00 € verkocht (nieuw), die hadden een ganse partij opgekocht en konden dus stunten met de prijs. Tegenwoordig gaat een AN200/DX200 voor 150 a 200 € onder de hamer (tweedehands, nieuw worden ze niet meer verkocht).
 

Trouwens Pochos, die DX en AN van Yamaha die volgens jou 150-200 kosten, is dat winkelprijs of tweedehands prijs? Dacht het laatste... [/B]


Steven V,

Waar lees jij precies in mijn stukje dat ze 150 of 200 euro kosten? Ik heb geen prijs genoemd volgens mij!!:confused:

Phochos
 
Origineel geplaatst door phochos
Steven V,

Waar lees jij precies in mijn stukje dat ze 150 of 200 euro kosten? Ik heb geen prijs genoemd volgens mij!!:confused:

Phochos


Hoi Jos, ik denk dat Steven mij bedoelde. :D Ik ben dus de schuldige.
 
Origineel geplaatst door Hover
Hoi Jos, ik denk dat Steven mij bedoelde. :D Ik ben dus de schuldige.

Ja inderdaad. Excuseer, bij deze. Ik was even in de war. :z
 
Origineel geplaatst door Hover
(tweedehands, nieuw worden ze niet meer verkocht)

Grrr... dat heb ik nu altijd: telkens ik iets echt leuk vind (heb deze twee eigenlijk net ontdekt; had ze vroeger al bekeken maar vond het niks, kende geen FM) dan verkopen ze het niet meer.

Bij mijn dealer in Gent hebben ze nog een AN en een DX, maar voor 450 het stuk. Vandaar mijn vraag.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Bij mijn dealer in Gent hebben ze nog een AN en een DX, maar voor 450 het stuk. Vandaar mijn vraag.

da's teveel. hier in a'pen kosten ze ook zoveel, dus had ik de mijne wegens te laat voor de feedback aanbieding in duitsland besteld. 212 euro port inbegrepen. maar ook daar uitverkocht nu. anyway, gewoon om te zeggen: beter geduld hebben en wachten tot ze 2dehands worden aangeboden.

maar of ze goed zijn om hiphop te maken (zoals de threadstarter dat wil doen), weet ik niet. heb namelijk nog nooit hiphop proberen te maken...
 
Origineel geplaatst door Steven V
Ja inderdaad. Excuseer, bij deze. Ik was even in de war. :z

Geeft niet, is in orde!!!!!!!!!!:D :halleluja

Phochos:biertje:
 
bedankt voor de reacties allemaal, veeeeel reacties ook, cool!!!

:(:(:(:(:(:(:( -< over het boos kijken,...ik dacht dat als ik : ( zou doen het dan verdrietig zou zijn maar ik word blijkbaar gelijk boos :D:D:D:D

mwa, in ieder geval, heb al jullie aanbevelingen op een rijtje gezet en es gekeken naar de prijs,...weer,
en denk toch dat de korg electribe het beste is qua prijs en prestaties.
maar jah, dat is wat ik denk.
ik heb zelf nou de korg electribe sx een beetje op het oog (wat hier ergens ook al werd gezegt)
die kost nieuw bij www.feedback.nl (wat ook hier vermeld staat :) 789,-)
weten jullie of dat wat is voor hiphop?
of is er een ander type wat beter is? of is dat mert toch sowiezo niets?

ps, alvast bedankt voor alle reacties tot zo ver, zonder jullie was ik radeloos :);{

groeten din
 
Back
Top