Mix afluisteren op 2:1 ComputerBoxen

fenderbender

Dave, The turntable slave
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
191
Locatie
Katwijk
Creative en logitech hebben op dit moment best leuke 2:1 setjes. dit zijn natuurlijk geen "echte" monitorboxen. maar ja, zo'n setje kost rond de 100 euro, en voor de muzikant met een budget....

heeft iemand ervaring met deze, of soortgelijke boxen? Hoe zijn deze in vergelijking tot echte monitorboxen, oftewel, is hier mee te werken?


voorbeeldjes:
creative 3500
itrig_L3500.gif


logitech Z2200
2547.jpg
 
wat is werken he. Je hoort wat, maar ik denk niet dat je alles hoort.
 
zou toch wat doorsparen
en als je het perse op deze boxjes wil doen zal je je mix op heel veel verschillende geluids instalatie s moeten horen
en dan de betere hifi instalatie s / auto / de huis tuin en keuken setjes / de casette ,cd, radio set /

dit betekent heel veel tijd om een referentie op te bouwen met wat deze p.c. boxjes kunnen
zeg maar dat je mix op die p.c. boxjes minimaal op 5 verschillende instalaties moet beluisteren ;)
denk dat je beter af bent met een setje van rond de 300 a 400 euro

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=31526 dit lid heeft een leuke zag ik net
 
Ideaal om hardcore te maken, overdreven veel bass, een paar bliepjes, een aardige portie ruis & een vette distortion... }:|
Voor de rest zou ik het hooguit aanraden om te gamen.

Dan kan je volgens mij beter een goede koptelefoon gebruiken (AKG, Sennheiser) in combinatie met je HiFi-keten. Normaal heb je al je 'klassiekers' op deze boxen al eens gehoord en kan je er beter de afwijking van inschatten. Ondertussen spaar je door voor een degelijk setje monitors.
 
Ideaal om hardcore te maken, overdreven veel bass, een paar bliepjes, een aardige portie ruis & een vette distortion...

Met het resultaat dat het als mellow klinkt als ze je demo horen? :S
 
Voor 150 euro heb je tegenwoordig een passief monitor setje.
 
Origineel geplaatst door Javascript
Voor 150 euro heb je tegenwoordig een passief monitor setje.
Enige specifiek? Spirit, Alesis, ...?
 
volgens mij alleen edirol, verder zou ik toch sparen en vooruit denken. je wilt op den duur toch monitor speakers ikzelf heb rode tannoys zijn 250 als ik hiervoor 2:1 boxen zou hebben gekocht werd t 350 maar goed oordeel zelf maar.
 
Dan zou ik toch voor de koptelefoon gaan. Voor 100€ heb je wel een degelijke en
dan kan je 's'nachts ongestoord verder werken. Samen met je HiFi-boxen dan natuurlijk.
 
Back
Top