[newbie] hulp met kiezen hardware

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

postman

Ingeburgerd
Lid sinds
24 mei 2004
Berichten
54
goed, na wat spelen met cubase ben ik eruit dat dit m'n nieuwe hobby gaat worden. hier kan ik echt m'n creativiteit kwijt, waar dat bij DJ'n nog niet zo goed lukte.

ben nu al een paar weken druk aan het zoeken en kijken, maar kom er maar niet uit wat voor hardware ik wil / nodig heb.

wat ik al wel heb :

een setje goede monitors (krk v8's)
een goede pc (+ snelle laptop voor v-stacking, maar da's voor latere zorg)
cubase SX 2.0
een bescheiden beursje voor wat meer gear (ong 2000 euro)
aardig wat vrije tijd.

wat ik wil :

een goede hardwarecontroller (zie ook v&a). iets in de trand van logic control of steinberg houston.
een houston is wat goedkoper 2ehands dan een mackie logic universal. de houston is weer gemaakt voor cubase,
alleen hoor ik slechte dingen over de houston. dilemma dus. en moet het persé een logic universal zijn om goed te kunnen werken met andere software dan logic ?

een klein mixertje om m'n monitors op aan te sluiten. iets in de trand van behringer ofzo, klein maar fijn. liefst met schuifjes. als er maar een paar ingangen opzitten en XLR balanced uit. het moet ook niet de bottleneck gaan worden vanwege slechte kwaliteit.

goede geluidskaart;

dat is euvel 1, want ik weet niet echt wat ik wel en niet nodig heb. adat ? midi ? een berg in & uitgangen ? ik wil 't in den beginnen zo veel mogelijk softwarematig houden. evt later een drumdoosje of synth erbij. de geluidskaart is voor m'n pc, niet laptop. mocht daar verandering over ontstaan)

midi;

op zich kan ik een pci geluidskaart met midi in/out nemen, maar ik hoor/lees heel wat negatiefs over built-in midi. 't beste/mooiste is een steinberg midex apparaat lijkt me, maar als ik voorlopig alleen software gebruik heb ik alleen midi nodig voor een controller.

wie kan me helpen wat keuzes te maken ? opzich wil ik er best wat aan uitgeven.

wat ik niet wil ;

werken met een (digitale) mengtafel, of iemand moet me onwijs overtuigen met een betoog waarom 't écht beter is :P
 
Hee postman,

zoek eerst nog even wat info in andere "newbie- wat voor gear moet ik kopen"-threads, daar zijn bv. over mixers recent al discussies geweest.

Nog wel even een opmerking over MIDI: als je alleen maar controllers wilt gebruiken, hoef je (nog) geen MIDI-interface aan te schaffen, aangezien controllers meestal gewoon over USB aangesloten kunnen worden.
 
ZOEKFUNCTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sorry hoor, kon het niet laten;)
 
Origineel geplaatst door molecular
Hee postman,

zoek eerst nog even wat info in andere "newbie- wat voor gear moet ik kopen"-threads, daar zijn bv. over mixers recent al discussies geweest.

ja 't mixertje is niet zo'n heel probleem, even langs feedback en ik kan er wel 1 kiezen. maar misschien had iemand nog tips

en ik ben heel wat topics langsgeweest. maar die zijn of ouder dan een half jaar, of dwalen af naar analoge audio e.d
 
Postman, je vragen zijn hier van harte welkom.

Echter:
1) Aangezien je wilt delen in de kennis van anderen alhier, helpt het als je niet te wachten tot 'jouw antwoord' haplklaar wordt aangedragen. Ga zelf op onderzoek uit op dit wonderschone forum; er is meer dan voldoende informatie aanwezig, als je even de tijd neemt om rustig te zoeken en te lezen. Beperk je ook niet tot dit forum alleen; het web biedt meerdere prachtige sites (Sound-on-Sound werd al genoemd). En bezoek ook eens wat winkels!
Als dit écht je hobby is, heb je ook geen haast met kopen. Lezen en bedenken wat voor jou de beste oplossing is vormt minimaal de helft van 't plezier!

2) Je stelt een heleboel vragen, gericht op jouw eigen situatie.
Niemand op deze wereld stelt precies 100% exact dezelfde eisen, da's logisch.
Waarom dan al je vragen in één postje gefrommeld? De kans dat iemand alle vragen optimaal kan beantwoorden is klein...
Dus: als je na het zoeken (punt 1) nog specifieke vragen hebt (dus niet tien vragen tegelijkertijd) dan kan je die het best doelgericht hier op dit forum plaatsen.

Deze thread gaat op slot.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top