Van C64 via Poly800 en 19” terug de box in

Welkom! En direct al een fijn draadje :)

Gave tip van @MeneerJansen!

Ik heb begrepen dat "in de scene" ook GoatTracker werd/wordt gebruikt. Draait op PC/Mac. Hier te vinden, onder "tools".
Yep. Goattracker is inderdaad heel populair. Maar het draait op een moderne computer. Niet op de C64 zelf. Je kunt wel SID tunes maken met Goat (en afspelen op de C64), maar ik vind het een uitdaging om op de C64 zelf een SID tune te maken voor .. de C64. ;)
 
Yep. Goattracker is inderdaad heel populair. Maar het draait op een moderne computer. Niet op de C64 zelf. Je kunt wel SID tunes maken met Goat (en afspelen op de C64), maar ik vind het een uitdaging om op de C64 zelf een SID tune te maken voor .. de C64. ;)

Nice. Dan is die tune ook écht gemaakt voor die ene chip.

Ik liet met opzet de principe-kwesties maar even buiten beeld haha.. had eerst "geaccpteerd" ipv "gebruikt" staan. Het verbaasde mij, toen ik het ontdekte.. had de scene veel puristischer ingeschat. Ook in de graphics-department trouwens..
 
Maar qua karakter vind ik de 6581 toch mooier dan de 8580, ik heb er daarom 2 in mijn TherapSID. Ik hou wel van dat rauwere, maar de envelope is dan inderdaad iets minder secuur.
Heb jij de nieuwe metalen therapsid met 2 chips?
 
Heb jij de nieuwe metalen therapsid met 2 chips?
Ja, de mijne is van de batch van december 2019. Ik heb destijds Alex van Twisted Electrons ook nog de suggestie gedaan om eens te kijken of hij iets SAM-achtigs kon implementeren. Het leek hem interessant en ging er eens in duiken als tijd het hem toe liet. Maar helaas nog niks daarover gezien. Zou wel leuk zijn!
 
Back
Top