gedachten over live arrangeren van reason

:koffie: ?

Als je nu ns voor elke module in Reason een MIDI track maakt in Nuendo! ;) Zo kan je verschillende modules tegelijk controlleren!
 
Origineel geplaatst door ikke
:koffie: ?

Als je nu ns voor elke module in Reason een MIDI track maakt in Nuendo! ;) Zo kan je verschillende modules tegelijk controlleren!

ja dat kan..maar ik wil in 1 pass meerdere devices tegelijk aansturen.....en ik wil dus NIET de default midi mapping van de reason devices moeten gebruiken.....

alle tips worden erg op prijs gesteld, maar ik denk dat het behoorlijk verhelderend werkt om zelf eens te proberen wat ik wil doen..ik dacht ook dat het appeltje eitje zou zijn, tot ik ineens allemaal gekke dingen tegenkwam die ik hierboven probeer te omschrijven en omzeilen ;)
 
Origineel geplaatst door olafmol
.....en ik wil dus NIET de default midi mapping van de reason devices moeten gebruiken.....

......

Die kan je niet veranderen.. (enkel die CC messages en MIDI remote mapping..)

Misschien in Reason3..?
 
Origineel geplaatst door ikke
Die kan je niet veranderen.. (enkel die CC messages en MIDI remote mapping..)

i know...vandaar dat je voorgestelde oplossing voor mij niet werkt.... maar in ieder geval bedankt voor het meedenken ;)
 
Je kunt wel in Nuendo (wat overigens bijna gelijk is aan Cubase) wel CC's omkatten naar andere CC's.
Is niet makkelijk maar kan wel.

In het geval van zo'n Novation dingetje heb je standaard templates voor Reason instrumenten en dat werkt ook via een rewire midi verbinding zeg maar.
 
Origineel geplaatst door fuse
Je kunt wel in Nuendo (wat overigens bijna gelijk is aan Cubase) wel CC's omkatten naar andere CC's.
Is niet makkelijk maar kan wel.

In het geval van zo'n Novation dingetje heb je standaard templates voor Reason instrumenten en dat werkt ook via een rewire midi verbinding zeg maar.

yups, ik gebruik daar normaal trouwens midi X-or (ofzo) voor.....maar helaas is dat nog geen oplossing voor mij, omdat die default mapping bv bij note off's op de mixer de mute knop weer uitschakelt..je moet dus steeds de note ingedrukt houden om een mixer channel te muten...niet echt prachtig..ik ga de propellerheads es lastig vallen ;)
 
Origineel geplaatst door Boost303
Heb je wel eens aan Ableton Live gedacht als host?

yups..maar daar blijf ik een beetje met dezelfde problemen zitten omdat een groot deel van mijn bezwaren voortkomen uit de manier hoe midi CC en rewire in reason geimplementeerd zijn...maar ik ga er in ieder geval eens naar kijken
 
Back
Top