pushing breaks

Euhm.. nou, waar doet het je aan denken? (ik snap 't niet).. maar oke, zal wel goed zijn heh ;)

Ben ook bezig met een major website update dus kan even duren.. maarja, dat zal jullie een worst wezen heheheh..
tot ziens en tanks voor de tekstuele voorlichting hier :)
(nee geen sexuele voorlichting)

:peukie:
 
Origineel geplaatst door cirkelzaag
hij klinkt wel oke, ik vond inderdaad die oosterse sfeer wel dope.
ehm zal ik nu dan ook maar zeggen waar 't me aan doet denken
?

------>BT z'n laatste album is geloof ik door onze grote vriend tiësto naar nederland gehaald op hoe heet dat label van tijs ook alweer??..

dat is Blackhole..

iets wat BT herkenbaar maakt is trouwens zn creatieve knipwerk, vooral in breaks...wat ook opvalt is dat zn percusieve sounds enorm punchy zijn, vrij korte Bassdrums en snairs..hierdoor kan je ook harder compressen zonder dat het gaat opvallen.. :eureka:
 
Dit klinkt heel erg Orbital en aangezien ik daar nogal fan van ben....:halleluja Erg lekker hoor. Vind het misschien wat te helder klinken allemaal (maar ik luister wel op mijn laptop, dus bepaal zelf maar wat je die opmerking waard vindt). Misschien hier en daar een filtertje ietsje meer dicht zetten?
 
Origineel geplaatst door cosmiq
Euhm.. nou, waar doet het je aan denken? (ik snap 't niet).. maar oke, zal wel goed zijn heh ;)

Ben ook bezig met een major website update dus kan even duren.. maarja, dat zal jullie een worst wezen heheheh..
tot ziens en tanks voor de tekstuele voorlichting hier :)
(nee geen sexuele voorlichting)

:peukie:

ik moest dus denken aan BT en dat is inderdaad wel jouw ding, dacht ik zo...
 
Origineel geplaatst door hansbakker
en dat is dus net zogoed multiband compressie...of je de rest van de banden nu gebruikt of niet staat er buiten...


Nee, dat is het niet.
Multiband zegt het al, op verschillende banden compressen en dat gebeurd dus niet.
Voor bovenstaande heb je dus ook geen multibandcompressor nodig. Wel een compressor
die je voor een bepaald frequentiegebied kunt instellen.;)



gr. Tom
 
Dit is een top nummer.

Misschien dat ik zeur maar ik probeer even aan te geven hoe ik er over denk.
De mix kan beter. Dwz dat de onderlinge geluiden zo dicht op elkaar zitten.
Waarschijnlijk omdat het zo dynamisch is.
Die melodieen komen meer tot hun recht als die met een tikkie galm voorzien worden zodat ze meer ruimtelijk gaan klinken. (beetje dynamisch pannen is ook wel een leuk effect)
Nu lijkt het alsof je alleen FX over je Novation synths gebruikt hebt. Maar de rest kan her en der ook wel wat gebruiken.
Het nivo van exciting is ook zoveel dat het hoog een ranzig scherp randje krijgt. Dat wat minder en wat strategisch EQ gebruik kan het wat warmer doen laten klinken.
Luister naar hoe anderen doen en probeer wat meer leven in het nummer te brengen door meer met die mix te spelen.
 
Back
Top