midex8 nieuw

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Zag dat dit beestje bij Thomann maar 285 euri kost nieuw.
8 midi in/uit voor die prijs is hij verreweg de goedkoopste.

En hij is dus 200 euri in prijs gedaald ongeveer.

Let wel even op of je een goede USB poort hiervoor hebt en als je Logic gebruikt een Unitor/AMT wellicht beter werkt.
 
Re: midex8 nieuw

Origineel geplaatst door fuse

Let wel even op of je een goede USB poort hiervoor hebt

Wat kan er verkeerd zijn aan je USB-poort voor dit goddelijke masjientje ?
 
Nou ja.... eigenlijk... dus.
Dattieutnietdoetenzow.
 
Origineel geplaatst door fuse
Nou ja.... eigenlijk... dus.
Dattieutnietdoetenzow.

:dubbel:

ok, da's duidelijk

Maar het is dus niet zo dat de midex8 het met de ene poort beter doet als met een andere ?
(ik heb alleen ervaring met de midex3, en die werkt bij mij puik, maar ik verander ook niet zo vaak van usb-poort :duivels: )
 
USB

USB

Het beste zorg je dat je exclusief een USB-poort voor de Midex hebt, zodat de bandbreedte niet gedeeld hoeft te worden. Maar een gedeelde poort werkt ook. Zelfs via een hub (ook al is dat eigenlijk gewoon 1 poort, ook al zitten er 5 aansluitingen op). Verder is USB 2.0 aan te bevelen, ook vanwege de snelheid, maar da's niet zó belangrijk heb ik begrepen. USB 1 werkt ook prima. Wel is het natuurlijk erg belangrijk om de *juiste* actuele chipsetdrivers (voor het moederbord) voor USB geinstalleerd te hebben!!!!, anders werkt het hele ding uberhaupt niet... (checken op site van mobo-fabrakant voor laatste drivers, of op het bijgeleverde driver-cd-tje). Micriosoft heef ook een algemene USB 2.0 driver voor Win XP/2000. En zorg dat je -in geval van XP- servicepack 2 hebt geinstalleerd. Check ook ff je BIOS of daar USB staat aangeschakeld. Stroom (500 milliamp) krijgt het apparaat via de USB-poort. Zorg dus dat er niet al te veel apparataen op de USB-bussen zitten die een (aan)deel van de power opslurpen (zoals sommige draadloze apparaten). Je kan de verdeling van de spanning (per poort) wel aanpassen overigens.
Als het ding dan nog niet werkt kan je altijd nog de Midex middels een externe powersuply (12 v. adapterje) voeden. Dan passeer je het hele -eventuele- powerprobleem. Moet wel heel raar lopen als het dan nog niet werkt.
Bottomline: met een juist geconfigureerde pc met een set goede drivers (voor USB) hoef je echt geen problemen te verwachten. En vergeet niet ff de laatste Midex-driver van de steinberg-site te downloaden ( v. 1,8 )!
 
Back
Top