Kurzweil 'the way of the dodo?'

op Sonic Matter pikte ik dit bericht op aangaande Kurzweil Music Systems. Het lijkt erop dat Kurzweil met uitsterven bedreigd wordt. De VA-1, waar toch wel een aantal mensen reikhalzend naar uit zaten te kijken is 'shelved' zoals dat zo keurig heet. Onderstaande is slechts een kleine greep uit het verhaal van Brian Cowell, een insider op het gebied van Kurzweil.

Brian Cowell schrijft:

'For those that are not aware, Young Chang was bought up big time by the SAMICK group. This means that Kurzweil Music Systems (and its American parent group AMD) were also swallowed. In there infinite wisdom they have essentially dismantled the whole thing.

What does this mean to you the consumer?

No more cool products, no more technical support. End of the line on your investment.

Lets take the newly announced VA1 as an example - it was 80% complete (software was being optimised) and yet its officially "shelved". Now anybody in this industry can tell you that when a product is "shelved", its gone the way of the dinosaur. Kurzweil Music Systems is facing extinction.'

- einde citaat -

Tja, dan sta je toch wel een beetje met je bek vol tanden als je net een K2600XS met alle toebehoren hebt aangeschaft........ zoals ik dus.
 
nou zeg...:confused:

En ik begon net enthousiast te worden over die kurzen. Zonde man, van zo'n vooruitstrevend bedrijf.
 
eigen schuld, dikke bult!

hadden ze maar met redelijk prijzen moeten komen, en niet jaren en dan nog eens letterlijk jaren maar vast klampen aan een zelfde soort techniek, tja ik had ze al gewaarschuwd, maar wie ben ik :))
 
Ach ojs, die k2600xs is al helemaal af, dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken hoor ;)

Wat de prijs betreft, wat heet redelijk... Imho zijn ze het geld meer dan waard.
 
Doet me denken aan de teloorgang van ARP.

Kurzweil heeft mooie dingen gemaakt.
En die VA1 op de plank gooien is erg zonde.
Dan te bedenken dat ik er 1tje heb aangeraakt (en gemolt). :D
 
Re: Kurzweil 'the way of the dodo?'

Origineel geplaatst door OJS

Tja, dan sta je toch wel een beetje met je bek vol tanden als je net een K2600XS met alle toebehoren hebt aangeschaft........ zoals ik dus.

idd !

Je bent in de gezegende positie dat je nu al een stuk geschiedenis en een toekomstige vintage-bak in je handen hebt !

think positive, en bespeel dat ding tot de rook er vanaf komt ;)
 
Na Waldorf weeral een bedrijf dat vooraanstaand materiaal op de markt brengt, op de helling =(. Laat staan dat ze duur zijn (maar kwaliteit betaal je) en dat ze op een oude technologie gebaseerd zijn (maar VAST is nog steeds één van de meest uitgebreide syntheses die er zijn), het zou erg jammer zijn als de zaak over kop zou gaan.

Laat ons vooralsnog hopen dat het niet gebeurt.

:doei:
 
Zitten we straks alleen nog opgescheept met die cheape maar oh zo dure Roland shit.
(hoop stilletjes dat Yamaha/Korg hun expertise overkopen)
My 2 cts...


:peukie:
 
Amerikaanse gear zoals kurzweil en waldorf is voor ons Europeanen gewoonweg te duur.
Importkosten verzendkosten en dergelijke maken zo`n product 30% duurder. En ook je huis tuin en keuke- dealertje heeft daar last van. Hij moet ze namelijk ook ergens vandaan halen.

Echt heel tof die EU he.........
Als consument wordt je genaaid waar je bijstaat.

Zoals het betalen van invoerrechten van een Eniment Solina (Nederlands Merk) van 25 jaar terug.......
Raken deze spullen nooit afgeschreven voor de douane ofzo?

Ik geloof dat ik afdwaal....

(BTW Waldorf vind ik zowiezo eigenlijk niks, Kurzweil maakt idd goeie synths)

Take care,

Septic
 
Origineel geplaatst door Vl1

[OFF-TOPIC]

heeft iemand je wel eens verteld dat je een ernstig coole avatar hebt ?

bij deze :)

[/OFF-TOPIC]
 
Origineel geplaatst door Septic
Amerikaanse gear zoals kurzweil en waldorf is voor ons Europeanen gewoonweg te duur.

Eh... De laatste keer dat ik bij positieven was, was Waldorf toch echt nog Duits...


Ik heb Kurzweil nooit _TE_ duur gevonden. Die dingen zijn uniek en absoluut nog lang niet achterhaald zoals veel mensen tegenwoordig beweren. VAST synthese, zeker icm KDFX rent nog steed rondjes om al die standaard Japanse romplers en ook veel VA's hebben weinig in te brengen als je VAST een beetje gaat uitdiepen...

Het enige waar ik niet zo gelukkig mee ben zijn de Kurz klavieren. Op mijn verlanglijstje staat ondanks mijn analoge en modulaire fetish nog steeds een K2600r met alles er op en eraan...
 
Origineel geplaatst door Septic
Amerikaanse gear zoals kurzweil en waldorf is voor ons Europeanen gewoonweg te duur.
Importkosten verzendkosten en dergelijke maken zo`n product 30% duurder. En ook je huis tuin en keuke- dealertje heeft daar last van. Hij moet ze namelijk ook ergens vandaan halen.

ich kann n0_key nur beitreten.
waldorf is duits hoor.
(en niet noodzakelijk extreem duur... ik denk aan de pulse)
 
Iedereen trekt de vergelijking met Waldorf (deed ik ook hoor ;)) maar ik zie meer parallellen met Kawai, die na het maken van de fraaie doch commercieel geflopte K5000 óók maar ophielden met synths bouwen.

De core business van zowel Kurzweil / Young Chang (nu dus Samick) als Kawai is: "het maken van een piano".
Vroeg of laat maken ze een uitstapje richting synths, op het eerste ogenblik lijkt dat helemaal niet zo dom.
Maar dan gaat het slechter in de economie, of er komt nieuw management, of het blijkt dat het schrijven van een nieuwe synthese-engine toch méér voeten in de aarde heeft dan gedacht... en het resultaat laat zich raden - de bekende 'grote-bedrijven-reflex'; back to core business, de rest afstoten of een stille dood laten sterven.

Vraag is, wat er gaat gebeuren met de engineers achter het product (het menselijk kapitaal).
Die zullen, soortgelijk als bij Waldorf (zie http://www.stadler-electro.de) wel uitzwermen richting elders.
Kijken wat ze met hun kennis gaan doen! Misschien zelf wat nieuws verzinnen, misschien de concurrent een beetje opvoeren. Slecht hoeft het niet te zijn, de mensen achter Sequential zijn na het failliet ook niet uit beeld verdwenen.

Ook Support wordt niet noodzakelijk slechter. Het bedrijf bestaat gewoon nog, dus juridisch gezien kan je altijd nog aanspraak maken op garantie. Reserve onderdelen zullen ze ook nog wel hebben. Uitbreidingen en updates kan je daartegen gewoon uit je hoofd zetten.
 
Ik weet niet wat ze doen aan de Top bij die Amerikaanse bedrijven maar volgens
mij zitten daar de verkeerde mensen , eerst Ensoniq , Emu zit ook op kantje
boord en nu Kurzweil.:confused:
 
Sorry dacht even dat Waldorf Amerikaans was
 
Origineel geplaatst door n0_key
Eh... De laatste keer dat ik bij positieven was, ...

Zeg, je gaat toch geen voorzetjes voor open doel geven he:D
 
Poor loeloe kurzweil
hec.jpg
 
Petitie

Petitie

Op de sonikmatter website is ook de mogelijkheid om een petitie te
tekenen. Iedereen, die Kurzweil een warm hart toedraagt en deze site nog niet kende
kan zich daar registreren en de petititie (een thread in het sonikmatter community forum)
tekenen.

VAST is over, if you want it.....
ISPdeRuiter
 
Back
Top