Hatsi Klatsie Bots!

Scratch

Stamgast
Lid sinds
20 mei 2004
Berichten
432
Locatie
Zoetermeer
Hallo 4-kwartsmaat liefhebbers en alle aanverwanten...,

Ik stel mij even voor: Scratch!
En ik ben weer zo'n trouwe fan van die eeuwige durende 4 kwartsmaten... :-)

(hieronder een klein, maar toch iets uit de hand gelopen, biootje over mijn kennis making met de muziek)

Ik ben 23, en kom uit het ozo spannende Zoetermeer (not...) Zo'n ruim 15 jaar geleden is alles zo'n beetje begonnen. Als m'n ouders nooit 'das glockenspiel' voor mijn lieve zus hadden gekocht, was ik nu nog steeds net zo muzikaal als Jim uit Idols. :-)
Ok...zingen kunnen we dan allebei niet, maar ik durf te wedden dat hij nog geen noot weet te vinden van 'vader jacob' (...) Afijn, ik dwaal weer eens af, nadat ik als groentje voor het eerst in aanraking kwam met muziek, was ik verkocht. Alles waar maar zo'n beetje geluid uit kwam werd meteen door mij heilig verklaard.
M'n ouders besloten dat het niet zo langer kon, en zette mij op keyboard les, ik kreeg toen mijn eerste 'echte' keyboard, een Yamaha PSR 200 en, o-o-o, wat was ik een gelukkig man...ehm, groentje :-P (tegenwoordig weten we wel beter..)

Na een aantal jaar kwamen dat keyboard en die lessen, op een gegeven moment m'n neus gaten uit, bij elke opdracht die ik kreeg, maakte ik een eigen melodie van. Tot overmaat van ramp kreeg ik toen de bladmuziek van het Euro songfestival: "De Euro-vies-is-ie-mars" in handen en dat was de druppel die de emmer heeft doen over lopen. Ik had er een verschrikkelijke foute versie van gemaakt, maar serieus, hij is na al die jaren bij veel mensen nog steeds bovenin dat achterkamertje blijven hangen.

Jaren later kreeg ik een ingeving, molde mijn spaarvarken en rende met al mijn spaarcenten naar de muziekwinkel en kocht een nieuw keyboard, een General Music WK3. Niet echt bepaald hét apparaat om muziek mee te maken, maar ik was helemaal verzot toen der tijd op de piano die er uit kwam. Je kon van 'alles' instellen met dat ding.
Ik zat toen ook al op de middelbare school, en leerde iemand kennen die netals ik, een passie had voor muziek. Alleen zijn passie ontwikkelde sneller dan die van mij bleek, toch maakten we samen wat muziek, maar veel inbreng had ik niet. Wel hadden we mee gedaan aan een muziekwedstrijd; High School Music Competition 1998. En daar stonden we toen, in de kwartfinales, met onze 'look a like' dance muziek tussen alle keiharde scheurende gitaren... (censuur)...gelukkig was de avond dan ook gauw afgelopen!

Daarna heb ik niet veel meer gedaan, speelde af en toen op m'n WK3, maar dat was ook alles. Na een paar jaar ben ik een cursus gaan volgen in het produceren van muziek. Ik kocht van al m'n spaargeld een gloednieuwe Yamaha CS6x, een trouw paardje waar ik nog steeds gelukkig mee ben. En vanaf dat moment ben ik alleen maar omhoog geklommen. Qua stijl ben ik nog wel een beetje zoekende. Ik probeer van alles uit, dus maak niet alleen trance, maar ook ballads en piano…

Tot slot heb ik netals vorig jaar, ook dit jaar samen met een vriend van me meegedaan aan een muziekwedstrijd, georganiseerd door de Hogeschool waar ik aan studeer, InHolland. De zogeheten InHolland Popprijs. Eerste jaar was niet echt grandioos, maar afgelopen keer een optreden gehad in Nighttown in Rotterdam en Mazzo in Amsterdam en we wisten niet wat we mee maakten. Het publiek was behoorlijk enthousiast! En dat was het mooiste wat je als muzikant kan krijgen: WAARDERING!
Gefilmd en een interview gehad door The BOX, en was 1; 2 en 4 mei te zien op diezelfde zender.

Al met al, de laatste tijd gaat behoorlijk goed, en hoop nog wat leuke nummertjes te kunnen maken. Zolang je maar plezier hebt, komt het vast allemaal wel ok. Met mijn vragen kan ik hier wel terecht, en voel me dan ook echt helemaal op me gemak. En ‘respect’ voor de persoon die deze site heeft bedacht! De thuisbasis voor iedere muzikant.

Zo, nu eerst ff een lekkere neut...van dat tikken krijg je een alcohol te kort.. :-) :-) (En jullie vast ook door al dat lezen…)

Muzikale groet van mij!
Scratch
 
hellowdie!!

hmm, dat is nu wat we noemen grundlichkeit :D

anyway, leuk verhaaltje om te lezen!!

ik wens je heel veel fun hier en daarbuiten :)

tot posts


cloudy

:doei:
 
Re: Hatsi Klatsie Bots!

Origineel geplaatst door Scratch

Ik kocht van al m'n spaargeld een gloednieuwe Yamaha CS6x, een trouw paardje waar ik nog steeds gelukkig mee ben.


Kijk weer een CS6x liefhebber erbij :okdan: en WwwwWWww:dj: eeeee:dj: lkkkkkk:dj: om natuurlijk Scratch.
 
welkom.jpg
 
Mensen, die smilies zijn echt Tha BOMB! :)

En het mooiste is, is dat zowat iedereen een nieuw lid verwelkomt! Super!

GrTz
Scratch
 
Back
Top