Scope Fusion Asio vraagje! Gescheiden outputs?

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.288
Locatie
Utrecht
Hoi,

Ik heb een vraagje!

Ik heb een LunaII kaart. Nu wil ik graag creamware-effecten over mijn vst outputs gooien (zonder xtc-mode te gebruiken). Dit gaat prima, ik pak een asio met L/R uit en daar kan ik dan een delayer tussen gooien en dan via mijn creamware mixer naar mijn Luna Output. Op deze manier krijg ik dus al mijn vst-sporen tegelijk door 1 asio L/R, en dus hetzelfde effect over al mijn sporen.

Is het ook mogelijk om mijn vst outputs gescheiden naar mijn creamware mixer te lussen? Zodat ik ieder apart vst-spoor een eigen creamware effect kan meegeven voordat hij mijn kaart verlaat?

(Ik zal dan meerdere asio uitgangen nodig hebben denk ik?)

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Groets,

SPDK
 
Joow..

ik heb dezelfde kaart gehad.. wat ik deed was mijn fx in de vst mixer per kanaal ( of als send) laden.

alshet goed is staan je creamware effecten ook in je vst folder.. dus dan ken je ze ook per kanaal inladen.
dus je Masterreverb op je leads strings etc ( ik zeg maar wat)
en je comp over je hele mix of alleen de kick,bassline of alle 2..

zo deed ik het iig.
en je ken ze ook via je creamware mixer laden maar dan pak je alles in 1 .. maar dat wist je al :D
 
Met de rechtermuisknop op de asio module klikken in je routing window en je inputs vergoten lijkt me al een goed begin.
Wat je verder in cubase dan nog moet doen weet ik niet precies maar volgens mij is het zo gepiept. :)
 
wat cream zegt is idd de oplossing, je moet in je routingwindow het aantal inputs verhogen en dan zul je zien dat je bij vstconnections in cubase meerdere asio outputs krijgt en dan is het enkel nog een kwestie van de juiste vst naar de juiste output sturen en dan ben je klaar :)
 
Origineel geplaatst door MickH
wat cream zegt is idd de oplossing, je moet in je routingwindow het aantal inputs verhogen en dan zul je zien dat je bij vstconnections in cubase meerdere asio outputs krijgt en dan is het enkel nog een kwestie van de juiste vst naar de juiste output sturen en dan ben je klaar :)

Het is belangrijk om je sequencer niet ingeladen te hebben wanneer je asio-i/o`s toevoegt (of weghaalt). Dan kan ie crashen en de volgende keer krijg je errors in je sequencer (in Logic wel tenminste).

Het is ook wel zo makkelijk om net zoveel ins als outs te hebben (iets stabieler).

Na het toevoegen van de i/o`s start je je sequencer weer op. Kijk even in je audio-routering van je Seq en dan moeten ze erbij staan.

Maar met een luna (3dsp`s) zal je wel gauw klaar zijn met het draaien van plugin`s. Beter opwaarderen als je het echte creamware gevoel wilt hebben (het wordt pas leuk bij 9 dsp`s of meer)

Take care,

Septic
 
Hee bedankt voor de oplossing, ik ga het straks proberen. Ik wist wel dat je asio channels kon vergroten, maar ik had nog niet in cubase gecheckt.

Oh ja, ik heb wel meerdere dsp's, maar niet op mijn creamware kaart ;)

Nogmaals bedankt,

SPDK
 
Back
Top