Midi Setup Hulp gevraagd

Krafty808

Stamgast
Lid sinds
3 november 2002
Berichten
211
Locatie
Gelderland
Hi All,

Ik kom er niet meer uit.... ik zou zo graag eens eruit zien te komen hoe ik m'n set up het beste kan opzetten...
wellicht kan iemand mij helpen...;

Ik heb de volgende apparatuur:
PC : Pentium 4, 3Ghz, 512mb
Geluidskaart: Terratec Phase 28
Midi USB : Midiman 2x2 USB

Software : Cubase SX 2.0
: diverse softsynths, V-station, impOSCar, Bass station, Moog Modular, Minimoog etc..
: Reason 2.5

Mixer : Behringer MX1604A

Synths : Korg Poly 800
: Clavia Micro Modular

Hardware : Phat Boy (versie 1)
: Zoom Studio 1204

Met dit alles krijg ik het dus niet voor elkaar, shame on me :confused:

Wat ik graag zou willen is dat ik m'n Korg Poly 800 als midi keyboard kan gebruiken voor alles wat ik in
Cubase speel of als softsynth gebruik en Reason, maar daarnaast zou ik graag de Poly 800 ook als midi keyboard
willen gebruiken voor m'n Micro modular. Verder zou ik het mooi vinden dat ik m'n Phat Boy als midi remote
controller kan gebruiken voor Cubase soft synths en Reason, maar ik heb gehoord dat het mogelijk moet
zijn 'm ook te gebruiken voor de Micro Modular, maar hoe dat moet ???? .
Kan me voorstellen dat je niet alles tegelijk kunt gebruiken, maar wellicht met wat handige truucjes
misschien wel, als is het zelfs kabeltjes verwisselen... maar wist ik maar welke....

Midi setup... toch best moeilijk... ik probeer echt vanalles, maar ik kom er niet uit.

Dus vandaar dit lange message...

Is er iemand die me wilt helpen ?

Alvast heel hartelijk bedankt.

Groet,
Krafty808
 
maak een grafische voorstelling van je gear, met alle ins en outs en thru's erop..

daarna kan je beginnen kabeltjes tekenen..

ik heb het ook zo moeten doen omdat het te ingewikkeld werd (meerdere sequencers, mergers, splitters, switches, convertors)

om je midi keyboard gelijttijdig op PC en hardware aan te sluiten zul je toch moeten opteren voor een thru box (splitter) of een switch. bij mij is het zo dat ik 4 schakelaartjes moet omzetten voor ik gewisseld ben van setup (pc/hardware)

Voorbeeld van een grafische voorstelling (met de toestellen die enkel maar midi ontvangen eruit gelaten):
http://users.pandora.be/darffader/setup.jpg


als je er ECHT niet uitgeraakt, maak dan die grafische voorstelling, en ik, of een andere vrijwilliger kan die kabeltjes uittekenen voor je.. Maar zelf je setup uittekenen is een ZEER leerrijke ervaring
 
moet je niet beginnen met een interface met wat meer midi-ingangetjes? is wel zo handig

voor setups kun je op het net veel vinden, voor basis-setups bv. op http://www.midipage.nl/ kijken.
 
Zoiets als dit?

Je midi interface is vrij beperkt. 1 set IN/OUT ben je al kwijt aan de editor interface met de micromodular.

In principe wil je de Poly800 en de Phatboy gebruiken om midi informatie in te voeren.
Gelukkig heeft de Phatboy een soort merge-functie, zodat je de Poly als input van de Phatboy gebruikt en de Phatboy op de MIDI IN van je compu aansluit. De knopjes van de micromod gebruik je dan niet als midi input (kan technisch wel, maarja, dat wordt lastig).

Als uitvoerdevices wil je de Poly800 en de Micromodular gebruiken. Micromod heeft geen thru, dus ben je afhankelijk van de Poly800 aan de MIDI OUT van je PC en dan de Micromod aan de thru.

Je hebt 16 midikanalen tot je beschikking, ik zou 1 kanaal instellen voor de Poly800, 1tje voor de Micromod, de rest heb je dan nog ter beschikking voor softsynths etc.

Note: ik heb je Zoom effectenbak (?) buiten beschouwing gelaten. Als je die ook wilt aansluiten via Midi, kan je evt. de Midi thru gebruiken. Hoop ik alleen dat die Zoom zelf ook weer een midi thru heeft, dan kan je daisychainen met de MicroMod.
 

Attachments

  • slide0001_image002.gif
    slide0001_image002.gif
    3,9 KB · Bekeken: 90
Laatst gewijzigd:
in de 2x2 kan je ook switchen btw: met de midi thru knop word alle IN doorgelust naar de OUT.. handig, maar ik gebruik het niet zo
 
enigzins off-topic.....maar toch....:

een poly800 is een leuke bak, maar het klavier is zeker niet geweldig (imo).

Mocht je daar ook een probleem mee hebben, is de aanschaf van een fatsoenlijk midi-klaviertje zeker het overwegen waard !
 
aan allen dank voor jullie reactie, zeer waardevol, wou ik dat ik eens iets terug kon doen.. misschien
nadat ik wat ervaren wordt :)

desalnietemin, harstikke bedankt !

synthforum is the place to be :)
 
Bij Musicstore in Keulen kost een Steinberg Midex 8x8 interface 277 euro, als je budget het trekt zou ik die scoren.
Elk apparaat z'n eigen midipoort, zo ben je van alle problemen af. De timing wordt er ook nog beter van.
Overigens heb ik een Miditemp PM44 4x4 Midi-matrix-merger die ik niet gebruik. Die wil ik wel ruilen voor een fles Talisker (whisky) :)
 
Wat ook handig kan zijn is een Edirol UM-880. Dat is een midi-interface die je ook als midi-patcher kan gebruiken. Dan kan je verschillende setups maken en die opslaan en dan met 1 druk op de knop (eigenlijk 2) van setup wisselen. Ik gebruik dat ook om in één keer, zonder kabels te verwisselen, van een computer- naar een hardwaresetup te gaan.
 
Origineel geplaatst door Zhanox
moet je niet beginnen met een interface met wat meer midi-ingangetjes? is wel zo handig

voor setups kun je op het net veel vinden, voor basis-setups bv. op http://www.midipage.nl/ kijken.

:halleluja :halleluja Dank u voor deze link!!!!
Ook ik ben een beginnend MIDI'er
 
Back
Top