Akai Sampler, Sequencer

Bass Bizarre

Stamgast
Lid sinds
13 juli 2003
Berichten
121
Hallo mensen,

Ik ben van plan om een goedkope akai sampler aan te schaffen, iets als een s900, s950 of s2000,
maar als ik nou bijvoorbeeld een paar drumsamples heb gemaakt, hoe krijg ik dat dan in een patroontje, aangezien er geen sequencer op zit. Dan heb ik dus een sequencer nodig, maar nu is mijn vraag, Welke is daar nou het beste geschikt voor, ik heb niet zo veel geld, dus het moet wel een beetje een low-budget oplossing zijn, anders kan ik net zo goed een MPC aanschaffen,

Thankx
 
Als je een PC hebt, dan kan je een sequencerpakket installeren (oude versie van Cubase, Cakewalk of zo). Je kan ook opteren voor een stand alone sequencer, bv. en Roland MC300/MC500/MC50. Alesis, Yamaha en nog anderen hebben wel ooit een gelijkaardige sequencer in hun gamma gehad.

:doei:
 
aanvullend: als het je alleen om het sequensen gaat dan volstaat de meest gare computer. dus ook die XT die nog ergens achter de wasmachine ligt...
 
Doorsparen voor 'n MPC is op zich geen gek idee.

Als het echt budget moet dan zou ik 'n 2ehands mac kopen op www.tweedehandsmac.nl.
Ik heb jaren gewerkt met 'n performa 5200 van 75mhz, met 24mb RAM, 700mb HD, en Cubasis. Gaat prima voor midi-sequencing. Super stabiel, zeker als je niets anders draait dan het OS en je sequencer.

Smijt er 25 euro tegenaan en je hebt (dit is de eerste de beste die ik tegenkom):

Power Macintosh 9500/132
Processor: 604 - 132 MHz Geheugen: 64MB Harddisk: 2 GB
Monitor, toetsenbord en muis.

Dat is twee keer zo snel als wat ik had, en met mijn systeem ging het al prima!

Systeem 8.6 erop, midi-interface van 'n tientje of wat erbij, en klaar ben je.

Trouwens, oude G3's (die grijze) gaan tegenwoordig ook voor 150 euro weg - je kan er geen OSX op draaien, maar onder systeem 9.1 kunnen ze met gemak 'n 12-16 audiosporen aan, of 'n sample-editor draaien. Zo lang je geen bergen plugins nodig hebt is dit voor 'n prikkie 'n goed systeem.
 
Of je tikt ergens een atari met cubase op de kop, deze kosten echt geen drol meer tegenwoordig. Ik denk dat heel wat mensen van de "ouwe garde" hierop hun eerste tracks hebben gebouwd.
Voor < 125,- euro moet je er wel een met monitor kunnen vinden.
 
Ik heb nog ff een vraagje, kan je nou bijvoorbeeld ook met een TR-707 de samples aansturen via midi????
Aangezien je wel triggers kan geven voor oude drumcomputers.
 
Akai S-2000 kan toch midi-files afspelen? Dat herinner ik me tenminste van de korte tijd dat ik er zèlf 1 had.
Dus op een willekeurige sequencer een midifiles met patterns fixen, saven als midi file op flop, inladen in de S-2000?
 
Back
Top