Korg MicroStation, budget hardware sequencer?

PrayersForRain

Ouwe rot
Lid sinds
15 augustus 2006
Berichten
778
Locatie
/
Hallo Synthforummers,

Ik ben net zoals velen hier op zoek naar een hardware sequencer om mijn synths aan te sturen. Mijn gedacht was eerst om gewoon een MPC1000 of MPC2500 aan te schaffen maar aangezien ik een beetje kijk naar mijn budget (en ik geen sampler nodig heb) was mijn oog gevallen op de Korg MicroStation. 16 track sequencer, 128 songs, 332 euro op voorraad bij Bax-Shop,.... Lijkt me interessant. Maar hoe is de sequencer? Iemand hier wat ervaring mee? Greetz,

Pfr.
 
Nee, ik heb geen ervaring met de Microstation wat dat betreft, wel met diverse hard- en software sequencers. Het hangt er helemaal vanaf wat je er mee wil doen, en of je meer wil editen dan alleen de quantize functie gebruiken. Je kunt idd overal mee sequencen, maar zodra je iets wil editen is een wat groter scherm wel handig. Als ik bv een oude Roland MC500 of een Kawai Q80 vergelijk met bv een Korg Triton(die je voor dezelfde prijs of goedkoper kunt kopen als de Microstation) weet ik wel welke ik liever gebruik met sequencen. Hoe kleiner het display, des te meer je moet wisselen van menu/scherm. Alles is mogelijk, maar denk eerst na wat je er precies mee wilt gaan doen.
 
Vandaag dan toch maar besteld bij Bax-Shop (fantastische service). Voor 312 euro (ze hadden hun prijs aangepast aan de dagprijs van Peter Verspuy voor me) heb ik er weer een speelgoedje bij...
 
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, Microstation als sequencer en als synth lijkt op papier een leuke machine. Ik hen hem ook overwogen, maar mijn conclusie is dat een Ipad met Nanostudio of Beatmaker met een midi keyboardje meer kan en eenvoudig werkt dan een Microstation.