wie werkt er gebalanceerd in de studio

Origineel geplaatst door anoniempje
balanced kabels kan ik daarvoor de normale stereo kabels gebruiken ? of moeten die links en recht kabels juist het schild zijn ?

ik kan nergens een site vinden met gebalanceerde kabels alleen mono en stereo

en als ik nou alleen gebalanceerde kabels heb en ik heb wat apparaten met ongebalanceerd kan ik daarvoor de gebalanceerde kabels gebruiken of moet ik hier wel mono,s in prikken ??


http://www.rane.com/note110.html
 
dat is inderdaad een nuttige site maar het is mij nog niet echt duidelijk of ik de normale stereo kabels gebalanceerd kan gebruiken

iemand ?
 
Het is een beetje afhankelijk van hoe jouw "normale stereo kabel" eruit ziet.

Als links en rechts in één kabel zitten met één afscherming dan ja, want dan is hij hetzelfde als een gebalanceerde kabel.

Als links en rechts twee aparte kabels zijn, ieder met hun eigen afscherming, dan komt er uiteraard ook wel signaal doorheen, maar erg "gebalanceerd" is het dan niet. Het hele idee achter gebalanceerde kabels is dat de storing die je kabels opvangen in gelijke mate in de + en - fasen van de gebalanceerde kabel zitten, zodat deze er door fasedraaiing en samenvoegen uit verdwijnen. Als de fasen van de gebalanceerde kabel niet in dezelfde afscherming zitten zal dat een stuk minder goed werken. Het werkt allicht nog beter dan er een ongebalanceerde kabel tussen zetten, maar ik zou toch even een echte halen.
 
Origineel geplaatst door MadR
op me behringer was alles wat gebalanceerd was gebalanceerd
maar met tascam kan dat niet meer ..

tja... behringer: het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!!
 
Back
Top