Het Grote Multitracking Topic

is ultra dma 33 niet genoeg voor het op-tijd leveren van de af te spelen audiodata van 6 tracks? lijkt me eigenlijk sterk.

dus er kunnen in ieder geval 2 bottlenecks zijn;
namelijk: 1. mijn harddisk
2. toch de geluidskaart.

(waarvan 1 het meest voor de hand ligt, maar op zich wel zou moeten voldoen)
(waarvan 2 hoop ik de oorzaak is, maar niet weet hoe een geluidskaart het proces zo traag zou kunnen laten verlopen)
_1_____
zijn er tools om de doorvoersnelheid van je hard disk te meten en zijn er indicatoren voor de benodigde doorvoersnelheid van × tracks op × bitrate?
_2_____
heb ontdekt dat latency niet het probleem is, maar eerder het feit dat mijn systeem meerdere sporen tegelijk afspelen EN ook nog een een midi sequence daarboven op leggen resulteert in het uit synch raken van de midi....
_3_____
zoals ik in de steinberg infobase lees, is midi timing op een windhoos2000 systeem niet zo stabiel?
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel

mogelijke bottlenecks
1. udma33 harddisk
2. brakke geluidskaart.

vraagjes
1. zijn er tools om de doorvoersnelheid van je harddisk te meten

stel jegaat met je pc multitracken... is de m-audio delta 44 een goede optie???
heb ook naar de audiotrak maya44 gekeken, is die ook goed?
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel

(waarvan 2 hoop ik de oorzaak is, maar niet weet hoe een geluidskaart het proces zo traag zou kunnen laten verlopen)

heb ontdekt dat latency niet het probleem is, maar eerder het feit dat mijn systeem meerdere sporen tegelijk afspelen EN ook nog een een midi sequence daarboven op leggen resulteert in het uit synch raken van de midi....


is midi timing op een windhoos2000 systeem niet zo stabiel?

drivers

nou midi is qua processor belasting niet echt bijzonder. het is toch echt de audio die raar doet. waarschijnlijk loopt het altijd uit sync alleen wanneer je audio en midi combineert merk je het pas

cubase heeft altijd enige timing problemen (voornamelijk audio) gehad, over het algemeen zijn die opgelost. ik weet alleen niet welke versie je hebt.
ik beschuldig je verder nergens van maar heb je een echte licencie of een gekraakte versie van het wereld weide web. ik weet voorbeelden van dergelijk problemen die optraden bij slecht gekraakte software. Maar opzich werkt 2000 wel aardig. (ik zelf gebruik voor audio nog steeds 98, envoor huis tuin en keuken toepassingen xp)
 
kheb cubase VST 32 versie 5 geïnstalled, het is een demo versie dus geen crack.

punt is echter,dat als ik alle audio mute, mijn midi nog steeds waardeloos getimed is.

waar ik nu achter kom, is dat mijn midi en audio per definitie uit synch lopen. er is een delay van 80 milliseconden of iets dergelijks (bij delay staat er 0.80 in cubase)
 
Laatst gewijzigd:
wat voor soundcard heb je nu precies?

waar ik last van heb (en zometeen niet meer) is de latency.. latency speelt een hele belangrijke rol, misschien is de midi goed getimed, maar speelt je audio vertraagd af.. dan schiet je er nog niets mee op... controleer dat en zet hem wat lager zodat het klopt..
 
Back
Top