paia fatman

Hazes

Vind ik leuk
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
6.361
Locatie
Arnhem
Ik denk erover om aankomende zomer eens een poging te wagen om een Paia fatman te bouwen. Zijn er misschien medeforummers die dit ook al eens gedaan hebben en zo ja wat zijn de ervaring met bouwen en met het uiteindelijke resultaat?
 
Ik heb er zelf nooit 1 gebouwd maar de Fatman schijnt een goed beginnersproject te zijn. De bouwhandleiding is erg uitgebreid en eenvoudig. De synthesizer zelf is niet erg spannend daarom wordt ie veel patchable gemaakt en compleet gemod. Dus alleen kopen als je een synth wil bouwen en daar wat van op wilt steken, niet als je als je alleen maar een goedkope synth wil.
 
Het is een erg simpel te bouwen apparaat. Een vriend van me heeft 'm gebouwd (hij vond het wel moeilijk, maar hij wist ook niets van elektronica af). Het is een bassynth ala 303 maar met een compleet andere klank. Hij klinkt vrij rauw maar ik vond 'm niet echt spannend. Wat wel spannend is: je kan 'm lekker modden en als hobbyprojekt houden voor de inspiratioloze momenten :)
 
Er is hier iemand op het forum die een tijd geleden een fatman omgebouwd heeft tot een fatman+keyboard. Kan alleen de bijbehorende thread niet meer vinden.
 
zijn er misschien ook links naar mods van de fatman die iemand zo voor me heeft?
 
Back
Top