mpc 2000 xl en harddiskrecording

michel van rooy

Ingeburgerd
Lid sinds
21 april 2002
Berichten
27
Locatie
utrecht
bedankt voor jullie hulp bij mijn vorige vraag !

ik ben op het moment een klein studiootje aan het opbouwen maar weet nog niet precies wat ik het beste bij wat kan aansluiten. dit is een vage vraag dus meer concreet:

ik wil mijn pc voor harddisk recording gaan gebruiken (voor analoge bronnen).
ik wil een mpc 2000 xl eigenlijk als soort van hart van de (midi)studio gebruiken.

omdat ik net voor een aankoop van die mpc sta en hierna niet voor (onoplosbare) verrassingen wil komen te staan is mijn vraag eigenlijk of het bekend is dat het 'syncen' van de pc op de mpc een gangbare methode is of dat dit tot problemen kan leiden.

daarnaast vraag ik mij af of ik een mpc met interne effecten (effectenkaart voor 500 euro) moet kopen (met klein mixertje, kleine mackie) of een mpc zonder effecten met een grotere mixer waarmee ik via die mixer extern de effecten over de verschillende kanalen kan gooien ? of is het zelfs de moeite om uiteindelijk aan externe harddiskrecorder te denken die dan ook als een soort van mixer en effectenprocessor fungeert.

kortom: vragen, vragen, vragen...

alvast hartstikke bedankt voor jullie moeite !
 
Dat syncen moet geen probleem zijn; daar is wel over nagedacht.

Wat betreft effecten: extern op een tafel met genoeg kanalen is stukken relaxter. Heb je ook nog eens EQ per kanaal, en het is veel meer 'hands on'. Plus dat je bijvoorbeeld 'n keer 'n compressor, filter, of analoge distortion over 'n kanaal kan gooien, die niet in de effectenkaart zit.

Het enige voordeel van die effectenkaart is dat het goedkoper is dan e combinatie van 'n grotere mixer, outputboard en externe bakken. Plus dat je je effecten altijd bij je hebt; handig als je je MPC vaak elders gebruikt.
 
Back
Top