Advies!!

nhl2003

Stamgast
Lid sinds
18 december 2002
Berichten
225
vraagje.

Wat voor soort mixer en versterekker en boxen enz, moet je hebben om te kunnen optreden voor 500 man.

dus wat zou goed bijpassen. wie geeft mij een goede advies met de goede apparaturen.

groet
 
Re: Advies!!

Origineel geplaatst door nhl2003
vraagje.

Wat voor soort mixer en versterekker en boxen enz, moet je hebben om te kunnen optreden voor 500 man.

dus wat zou goed bijpassen. wie geeft mij een goede advies met de goede apparaturen.

groet

Ligt er helemaal aan wat je aan apparatuur gebruikt en wat je doet?
Zou zeggen minstens 2*1000watt versterking
 
Re: Re: Advies!!

Re: Re: Advies!!

Origineel geplaatst door manvsmachine
Ligt er helemaal aan wat je aan apparatuur gebruikt en wat je doet?
Zou zeggen minstens 2*1000watt versterking

Precies! Laat eerst eens weten met wat voor een muziek je wilt optreden, welke apperatuur gebruik etc.;)
 
Re: Re: Re: Advies!!

Re: Re: Re: Advies!!

Origineel geplaatst door Cisco
Precies! Laat eerst eens weten met wat voor een muziek je wilt optreden, welke apperatuur gebruik etc.;)
Ik zou best advies kunnen geven maar dat moet ik dat idd wel weten. Heb er best wat verstand van van PA
 
Re: Re: Re: Re: Advies!!

Re: Re: Re: Re: Advies!!

Origineel geplaatst door manvsmachine
Ik zou best advies kunnen geven maar dat moet ik dat idd wel weten. Heb er best wat verstand van van PA

Ik bedoelde juist dat ik 'et met jou eens ben, en aan nhl2003 vraag wat meer informatie te geven?! ;)
 
Re: Re: Re: Re: Re: Advies!!

Re: Re: Re: Re: Re: Advies!!

Origineel geplaatst door Cisco
Ik bedoelde juist dat ik 'et met jou eens ben, en aan nhl2003 vraag wat meer informatie te geven?! ;)
snap ik cisco;)
 
Re: Advies!!

Origineel geplaatst door nhl2003
Wat voor soort mixer en versterekker en boxen enz, moet je hebben om te kunnen optreden voor 500 man.

Hangt van verschillende factoren af:
  • Lokatie: Als het niet openlucht is, moet je het al iets harder zetten om de hele buurt mee te laten genieten.
  • Gewicht: Dit heb je nodig om de geluidsabsorbtie van je publiek te berekenen.
  • Leeftijd: Bij 65+ers mag het al een paar dB harder staan door de slijtage van hun oren.
 
Re: Advies!!

Origineel geplaatst door nhl2003
vraagje.

Wat voor soort mixer en versterekker en boxen enz, moet je hebben om te kunnen optreden voor 500 man.

dus wat zou goed bijpassen. wie geeft mij een goede advies met de goede apparaturen.

groet

500 man in een stadion of 500 man in een kelder ??
Maw hoe groot is je ruimte ?
Wat is je budget ?
 
nou jongens ineens komen allerlei soorten vragen enzo en ben eigenlijk heel erg blij om en dankbaar aan jullie dat jullie
mijn vragen beantwoorden tof :D

maar ik heb paar keer opgetreden met mijn roland d-50 en g-800 voor 300 man
en die gast die de versterking en boxen van 2600wat bij zich had enzo was ongeloofelijk optreden gebeurt meestal binnen in een zaal en niet buiten, maar dus ik wil wel graag weten wat je moet hebben wat voor soort appraturen b.v. mixer en versterekker zowiezo maar hij had wel andere soort verstereking bij zich waar hij doorluste ofzo :S

en volgens mij PA maar wat is nou eigenlijk PA. Bedankt voor de reacties

met vriendelijke groet
 
De verste rekker zal je PA wel zijn :D
 
Origineel geplaatst door nhl2003
nou jongens ineens komen allerlei soorten vragen enzo en ben eigenlijk heel erg blij om en dankbaar aan jullie dat jullie
mijn vragen beantwoorden tof :D

maar ik heb paar keer opgetreden met mijn roland d-50 en g-800 voor 300 man
en die gast die de versterking en boxen van 2600wat bij zich had enzo was ongeloofelijk optreden gebeurt meestal binnen in een zaal en niet buiten, maar dus ik wil wel graag weten wat je moet hebben wat voor soort appraturen b.v. mixer en versterekker zowiezo maar hij had wel andere soort verstereking bij zich waar hij doorluste ofzo :S

en volgens mij PA maar wat is nou eigenlijk PA. Bedankt voor de reacties

met vriendelijke groet

PA staat voor Podium Audio
 
Origineel geplaatst door manvsmachine
PA staat voor Podium Audio

:dubbel:
 
Zoek en gij zult (het correcte antwoord) vinden...

P.A. System:

Noun 1. Public Address System - An electronic amplification system used as a communication system in public areas
 
Origineel geplaatst door nhl2003
nou jongens ineens komen allerlei soorten vragen enzo en ben eigenlijk heel erg blij om en dankbaar aan jullie dat jullie
mijn vragen beantwoorden tof :D

maar ik heb paar keer opgetreden met mijn roland d-50 en g-800 voor 300 man
en die gast die de versterking en boxen van 2600wat bij zich had enzo was ongeloofelijk optreden gebeurt meestal binnen in een zaal en niet buiten, maar dus ik wil wel graag weten wat je moet hebben wat voor soort appraturen b.v. mixer en versterekker zowiezo maar hij had wel andere soort verstereking bij zich waar hij doorluste ofzo :S

en volgens mij PA maar wat is nou eigenlijk PA. Bedankt voor de reacties

met vriendelijke groet

500 man enthousiast publiek in een discotheek voor top-40 band of DJ act b.v. ?

Zet ik minimaal 2x 4kwatt prof-merk PA neer om het lekker te laten klinken en NOOIT op maximum te hoeven draaien. :okdan:
Onze standaard meesleepsetje bestaat uit een halve DAS-set: 2stuks dubbel 18 inch subs & 1x 12inch topkast (alles hornloaded) per kant.
Op laag: 2x digam7000 amps en op tops: Q4 PT-9 (omdat digams niet klinken in het hoog....)
procc: Lem DX24, en dat gaat lekker ;)


greetings,
Peet
 
500 enthousiaste man, natuulek.

En de volgende stap zal zijn:
Wat zijn kwatts, subs & horns en
kan je ze doorlussen ofzo? :D
 
Origineel geplaatst door r.5
500 enthousiaste man, natuulek.

En de volgende stap zal zijn:
Wat zijn kwatts, subs & horns en
kan je ze doorlussen ofzo? :D

sorry, dit " kwatts, subs & horns" zegt je helemaal niets ?, zou je dan niet een prof. bedrijf inhuren die
je optredens tot een succes kunnen maken, en je alleen maar concentreren daar waar je goed in bent ? (ieder z'n vak/hobby ;) )


greetings,
Peter
 
Origineel geplaatst door r.5
500 enthousiaste man, natuulek.

En de volgende stap zal zijn:
Wat zijn kwatts, subs & horns en
kan je ze doorlussen ofzo? :D

4 kilowatt is 4000 watt vermogen
Subs zijn subwoofers
en horns zijn voor de hoge tonen
 
:W
 
Origineel geplaatst door manvsmachine
4 kilowatt is 4000 watt vermogen
Subs zijn subwoofers
en horns zijn voor de hoge tonen

een hoorn hoeft niet per sé voor de hoge tonen te zijn. :geslaagd: Er bestaan ook bashoorns en midhoorns. Des te lager het frequentie bereik rijkt, des te groter de hoorn wordt. Vaak wordt hij dan een aantal keer gevouwen om nog een enigszins handzaam formaat te houden voor de speakerbox.
 
Back
Top