Cubase met externe sequenser. Hoe?

planic

Nieuwkomer
Lid sinds
24 Maart 2004
Berichten
5
Locatie
Monnickendam
Hallo allemaal,

Ik kon geen antwoord in 1 van de andere topics vinden, dus vandaar dat ik er zelf een heb aangemaakt.

Ik ben in bezit van een Akai mpc 2000XL en ik probeer deze te gebruiken met Cubase SX. Op mij computer heb ik via usb een terratec PHASE 26 geluidskaart aangesloten (incl. 1 midi in en out)
Ik wil de VST instruments die ik in Cubase gebruik in mijn sequenser opnemen. Ik bespeel de melodie dus op mijn sampler (via een midi keyboard)

Voorbeeld:

track 1 (chnl 1) FM7
track 2 (chnl 2) V-station ...etc

Op 1 of andere manier krijg ik dit niet voor elkaar. Als ik mijn sampler de melodieen laadt afspelen, dan worden beide melodieen in iedere track afgespeeld. het maakt niet uit welke midi kanalen ik instel bij de tracks in Cubase, bij iedere kanaal worden de melodieen afgespeeld. < ik hoop dat ik het duidelijk uitleg

Ik ga ervan uit dat mijn instellingen in de MPC wel goed staan, want op mijn andere midi out aansluiting op mijn sampler heb mijn drumcomputer aangesloten (Roland MC-307). De roland heeft 7 tracks. Met deze setup werkt het wel, om 7 apparte kanalen uit te sturen naar mijn Roland.

Het volgende probleem zal waarschijnlijk ook met elkaar te maken hebben.

Mijn akai kan 4 PGM tegelijk afspelen (4 drum banken). Als ik de muziek wat ik heb opgenomen wil wegschrijven naar Cubase, zal ik waarschijnlijk voor iedere PGM een apparte track moeten hebben.

Wat er nu gebeurt als ik Cubase het opgenomen muziek laadt afspelen, dan worden er de verkeerde klanken afgespeeld. Waarschijnlijk pakt cubase alle geluiden uit 1 PGM.

Ik heb echt overal zitten te zoeken, maar kan nergens antwoord op mijn vraag vinden. Ik hoop dat iemand hier de oplossing heeft voor mijn probleem.

bedankt, peter
 
Misschien dat je de midi outputs goed had in gesteld maar de midi inputs niet?
Die kun je nl apart instellen. Kweenie of je dat al goed had gedaan of niet, maar zeg het even.
 
Hoe bedoel je precies?

De midi out instellingen van mijn sampler en de midi in instellingen van cubase?
Ik weet niet precies waar je nog meer instellingen in cubase kan veranderen. Wel bij de midi track kun je chnl 1 tm 16 instellen, pgm, etc
 
In cubase SX kun je dus de outputs én de inputs instellen van je midi.

Als ik je hierbij mag adviseren dit in de handleiding na te kijken. Daar staat het wat duidelijker uitgelegd denk ik.
 
Je sequence't in de MPC? En wil VST's gebruiken?

Misschien Off Topic, maar is het dan niet handiger om V-Stack te gebruiken i.p.v. Cubase? Beetje boodschappen doen met een Ferrari dit. :confused:
 
ej bedankt.


V-stack is idd een oplossing, maar mijn computer trekt maximaal 4 VST plugins (novation) en dan gaat hij kraken en moeilijk doen. (1GHZ, 512 MB)
Reason loopt wat dat betreft wel wat beter op mijn computer, dus ik denk toch dat ik me daar een beetje in ga verdiepen. Alleen reason kan helaas geen midi out versturen.
Ik zoek alleen nog een manier, hoe ik mijn muziek wat ik in een loop laat lopen (mute etc.) realtime via midi kan wegschrijven. Dit zal toch waarschijnlijk via cubase gedaan moeten worden.
Is er nog een andere programma, waarmee ik dat kan doen?

Peter
 
Back
Top