SH-32, goed of nie?

waldorf micro q lite
k-station/a-station

sh32 kan ook, eerst ff luisteren naar alle apparaten, of anders de virus classic (maar die zal wel 1000 euri worden)
sh32 heeft ook drums, 3 parts als ik me niet vergis. 909 en 808 sounds.
leuke aanvulling als je bijv al een dx200 hebt...
 
Zo'n 2 jaar geleden bij de introduktie was de sh-32 nog 800 Euro. Het apparaat wordt nu gedumpt tegen een bodemprijs, men kan op een of andere manier het apparaat aan de straatstenen niet kwijt. Maar als ie straks over een jaar niet meer nieuw te krijgen is wil iedereen hem voor de aparte sound er weer bij hebben (denk aan de tb-303, jp-8xxx).
Als je het apparaat ook maar een beetje interessant vind en er tenminste 1 toepassing voor vind binnen je setup (bv. als 808/909 drum rompler) dan gewoon kopen zou ik zeggen. Hij klinkt best leuk zo te horen aan de demos die ik heb geluisterd en voor het geld hoef je het niet te laten.......
 
Kun je uit de SH32 ook drums tevoorschijn krijgen ??????

wil iets kleins met knoppen kopen misschien....
 
Origineel geplaatst door Bass
Kun je uit de SH32 ook drums tevoorschijn krijgen ??????

Ik zou als ik jou was eerder kijken voor een tweedehands drumstation als je echt voor drums wilt gaan.
De SH-drums zijn een leuk extraatje maar bewerking gaat niet zo heel ver.
Bij een drumstation heb je makkelijker editen en multiple outs.
 
hmm, dat zijn echt wel lage prijzen voor de sh-32.
hier in belgie is dat toch nog snel boven de 300€

ik las hier wel in een thread dat de filter bij te snelle knobtweaks soms overstag gaat
en vreselijk kraakt en andere vreemde onbedoelde niet zo lekkere dingen doet...
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
Ik zou als ik jou was eerder kijken voor een tweedehands drumstation als je echt voor drums wilt gaan.
De SH-drums zijn een leuk extraatje maar bewerking gaat niet zo heel ver.
Bij een drumstation heb je makkelijker editen en multiple outs.

nee, ik wou meer een klein portable alles in 1 apparaatje a la MC303 en goedkoop voor mee te nemen enzo..
 
sh-32

sh-32

zie dat een forumlid er een te koop heeft voor 190!!!

zou ik zeker doen heb er een maand geleden nog 280,- voor betaald!! echt leuk dingetje voor het geld
 
Heb er nog niet zolang geleden 1 nieuw gekocht voor 259 ofzo. Wat betreft sounds is ie best ok vindt ik (heb ook een virus C maar deze klinkt ook best grappig). Er zit een chord memory op en programmeerbare arpegio. Interne fx en inderdaad 4 drumkits met ook best goeie sounds. (wel sample's)

Apparaat is zowaar 32 stemmig en heeft 4 parts. (Best veel vindt ik)

Als je er 1 goedkoop kunt krijgen is het best een leuke geluidsbron. Je hebt alleen wel een sequencer nodig want die zit er niet in.
 
Origineel geplaatst door cloudman
ik las hier wel in een thread dat de filter bij te snelle knobtweaks soms overstag gaat
en vreselijk kraakt en andere vreemde onbedoelde niet zo lekkere dingen doet...
Dat valt reuze mee! De resonantie zorgt alleen voor een gigantische (te hoge!) toename in volume, waardoor je digital distortion krijgt. Gewoon wat minder reso, of het volume lager, dan doet ie het prima. Het is overigens wel een filter waar je even aan moet wennen, dat is waar.
Er zit inderdaad geen sequencer in, maar de arpeggio is heel uitgebreid, waarmee je ook kewle drumloops kan maken. :)
 
de sh32 is niet te verglijken met een jp8000, totaal andere sound.

ik zou em eerder verglijken met een mc303 of mc505
 
Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
de sh32 is niet te verglijken met een jp8000, totaal andere sound.

ik zou em eerder verglijken met een mc303 of mc505

Behalve dan dat een SH-32 geen sequencer heeft, en met een synthese engine werkt (behalve de drumsounds)

De MC series en de SH-32 hebben echt totaal niets met elkaar te maken. Voor het geld is het gewoon een grappig bakkie.
 
Trouwens, bij feedback hebben ze hem niet meer.
Dat wil zeggen niet meer voor 259,- vertelden ze mij vandaag.
Dus da's wel balen.
Maar ik heb een 2ehandsje gevonden..........:)
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Behalve dan dat een SH-32 geen sequencer heeft, en met een synthese engine werkt (behalve de drumsounds)

De MC series en de SH-32 hebben echt totaal niets met elkaar te maken. Voor het geld is het gewoon een grappig bakkie.

synthese engine op bases van samples, dus net als de mc505.

ie heeft in ieder geval helemaal niks te maken met de jp8000, die verglijking gaat echt niet op
 
Origineel geplaatst door bazziman
Noem mij een VA waarbij het gebruik van Osc Sync de PWM uitschakelt....of waar je dan gelijk de sub-osc niet kan gebruiken. Dit soort beperkingen heb je op een 'echte' VA niet en ja de SH32 werkt gewoon op basis van gesampelde golfvormen, dat is niet hetzelfde als gemodelleerde golfvormen (vergelijk het met bitmaps en vectorgraphics oid) Je kan er hele leuke dingen mee doen en hele toffe geluiden uithalen, maar het filter is mij persoonlijk net te brak en de beperkingen (in programmeermogelijkheden) zijn nogal fors. Ik denk dat als je op zoek bent naar een goedkope VA je beter een goedkope VA (2e hands NL1, An1x of Kstation oid) kan kopen dan een rompler.

Wil je een goedkope, aparte rompler met VA-achtige geluiden dan is de SH32 een prima bak.

zo is dat "de SH32 werkt gewoon op basis van gesampelde golfvormen, dat is niet hetzelfde als gemodelleerde golfvormen"
verder een leuk bakkie hoor
 
Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
synthese engine op bases van samples, dus net als de mc505.

ie heeft in ieder geval helemaal niks te maken met de jp8000, die verglijking gaat echt niet op

Ben met je eens dat het inderdaad niets met een JP8000 te maken heeft. Maar ook niet met de groovboxes van Roland. Het is gewoon een heel ander apparaat met heel andere toepassingen.

Ben het trouwens ook niet eens met Bazziman......hij vindt de SH-32 te beperkend...maar beperkend opent vaak juist nieuwe deuren. Mijn Virus C kan ook veel maar toch haal ik vaak leuke geluiden uit de SH-32 omdat je dit apparaat gewoon anders gebruikt (je probeert om de beperkingen heen te werken zeg maar) waardoor je toch weer hele andere dingen vindt.
 
Als absoluut synth-leek heb ik een tijd geleden een SH-32 gekocht, puur als effectenbak. Ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben en nu inmiddels al een beetje door begin te krijgen wat al die filters en effecten en LFO's en weet ik wat allemaal doen. Erg leuk om mee te prutsen. :dj:

Naast een eerder gepost (dank Johnny Busca) probleem (de SH32 kan gaan kraken en piepen wanneer bij sommige effecten teveel met de Resonance en Cut-off wordt gepield) krijg ik ook wat gekraak wanneer met PAN in de LFO wordt gewerkt.

Is er iemand die toevallig datzelfde constateerd? Ligt dit aan de SH32 of kan dit ergens anders door komen ?
 
Ben het trouwens ook niet eens met Bazziman......hij vindt de SH-32 te beperkend...maar beperkend opent vaak juist nieuwe deuren. Mijn Virus C kan ook veel maar toch haal ik vaak leuke geluiden uit de SH-32 omdat je dit apparaat gewoon anders gebruikt (je probeert om de beperkingen heen te werken zeg maar) waardoor je toch weer hele andere dingen vindt. [/B]

Das leuk en aardig natuurlijk (ik heb zelf zat 'beperkte' units in mijn setup), maar dat maakt van de SH32 nog geen VA of van mijn CZ101 een FM synth.
 
Back
Top