Cubase versus fruityloops...midi...aansturing

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Hallo,

Welk programma zou beter voor me werken?

Ik wil graag met midi vst instrumenten makkelijk aansturen. daarnaast wil ik makkelijk een spoor met het geluid mijn eigen synth in kunnen spelen.
En daarna bijvoorbeeld een fx effect erover heen zetten.

Dan lijkt me fruityloops niet goed, en cubase juist wel...?

Heb ik dit goed?

zal toch een keus willen maken voor de mijn nieuw pc straks..

Alvast bedankt

Groetjes unic
 
Beetje een inkopper lijkt mij, aangezien Steinberg de uitvinder is van VST en de uitvinder van Cubase, daarbij heet cubase de afgelopen paar jaren "Cubase VST" (nu Cubase SX) en zijn er bergen treads te vinden op dit forum betreffende dit onderwerp.

Keuze is makkelijk gemaakt ......

Maar even voor jouw situatie, als FL VST instrumenten ondersteund moet het gewoon werken, beetje kloten met instellingen altijd met die $#%$#%$# software, maar het kan je een hoop ruimte en geld schelen.
 
Origineel geplaatst door Niel
Beetje een inkopper lijkt mij, aangezien Steinberg de uitvinder is van VST en de uitvinder van Cubase, daarbij heet cubase de afgelopen paar jaren "Cubase VST" (nu Cubase SX) en zijn er bergen treads te vinden op dit forum betreffende dit onderwerp.

Keuze is makkelijk gemaakt ......

Maar even voor jouw situatie, als FL VST instrumenten ondersteund moet het gewoon werken, beetje kloten met instellingen altijd met die $#%$#%$# software, maar het kan je een hoop ruimte en geld schelen.


VST werkt in Fl...da lukt me wel. Maar volgens mij is cubase net zoiets als cakewalk, maar dan uitgebreider:)
Ik denk dat me die layout beter gaat aanstaan...en ook het gemak. Ik zit nu wat te prutsen met Fl op een oude pc dan wel. En ik mis toch wel een aantal dingen....
Voor Trance een prima programma, maar dat wil ik niet gaan maken:)


cubase is dus in prijs veel duurder...

Ik zal eens kijken of ik een demo van cubase kan vinden. Want ik wil het wel ff testen...want iedereen praat er altijd over.


bedankt voor je antwoord:)
 
Origineel geplaatst door Unic
VST werkt in Fl...da lukt me wel. Maar volgens mij is cubase net zoiets als cakewalk, maar dan uitgebreider:)
Cubase en Cakewalk kunnen precies hetzelfde. Ik werk heel veel met Cubase SX. Het enige echte nadeel van Cubase vind ik dat je effecten niet flexibel kunt plaatsen. Je kunt niet even de volgorde veranderen van een effects-chain of een andere routering gebruiken. Ik snap niet waarom ze bij Steinberg niet op het idee komen om dat mogelijk te maken... dat moet toch simpel zijn.



Ik denk dat me die layout beter gaat aanstaan...en ook het gemak. Ik zit nu wat te prutsen met Fl op een oude pc dan wel. En ik mis toch wel een aantal dingen....
Voor Trance een prima programma, maar dat wil ik niet gaan maken:)

cubase is dus in prijs veel duurder...

Tja, dat heb je met professionele programma's Fruity Loops is leuk als je zo nu en dan een trackje maakt met redelijke standaard geluiden en opzet. Ik vind het zelf veel te beperkt en gebruik veel liever Cubase, ook al omdat je er heel makkelijk audio mee kunt opnemen.
 
Ze werken beide goed met VST of VSTi
Maar het hangt er helemaal van af wat voor muziek je wilt gaan maken.Cubase is echt een sequense prog .(zeg maar een meersporen bandrecorder voor midi en audio) terwijl Fruity echt met patterns werkt. Die kan je dan weer aan elkaar arrangeren tot een complete song.
Fruity is uitermate geschikt om dance producties te maken.
Cubase,cakewalk,logic zijn goed in te spelen met een (midi) keyboard of audio via een microfoon.
 
<edit>slaat op de posts voor die van h@nk</edit>
sta mij toe deze mening niet te delen

1. FL werkt perfect met VSTs
2. FL is geen kinderspeelgoed, lees maar het interview met secret cinema die het oa. gebruikt
3. FL is niet handig met vele MIDI tracks en audiosporen, maar met één of twee synths lukt het best (heb ik zelf een hele tijd gedaan)
4. FL is zoveel gebruiksvriendelijker dan cubase, weliswaar is de laatste professioneler, maar heb je echt al die features nodig?
5. zeker voor wie alleen software werkt is FL een topper
 
Origineel geplaatst door divi
<edit>slaat op de posts voor die van h@nk</edit>
sta mij toe deze mening niet te delen

1. FL werkt perfect met VSTs
2. FL is geen kinderspeelgoed, lees maar het interview met secret cinema die het oa. gebruikt
3. FL is niet handig met vele MIDI tracks en audiosporen, maar met één of twee synths lukt het best (heb ik zelf een hele tijd gedaan)
4. FL is zoveel gebruiksvriendelijker dan cubase, weliswaar is de laatste professioneler, maar heb je echt al die features nodig?
5. zeker voor wie alleen software werkt is FL een topper

Welke mening van mij deel je nou eigenlijk niet?
Je moet wel eerst goed lezen voordat je wat schrijft:(
 
Origineel geplaatst door divi
euh hallo... er staat "<edit>slaat op de posts voor die van h@nk</edit>"

dus op mij
 
Origineel geplaatst door divi
<edit>slaat op de posts voor die van h@nk</edit>
sta mij toe deze mening niet te delen

1. FL werkt perfect met VSTs
2. FL is geen kinderspeelgoed, lees maar het interview met secret cinema die het oa. gebruikt

Wie?


3. FL is niet handig met vele MIDI tracks en audiosporen, maar met één of twee synths lukt het best (heb ik zelf een hele tijd gedaan)
4. FL is zoveel gebruiksvriendelijker dan cubase, weliswaar is de laatste professioneler, maar heb je echt al die features nodig?

Reken maar. Ik weet Cubase iedere keer weer maximaal te benutten.

FL is een prima tool als je net komt kijken en niet teveel poen in ene keer wilt uitgeven. Zodra je serieuzer wordt raad ik toch aan wat professionelers te zoeken.
 
Back
Top