Overlappende Audio in Cubase

mikeyd

Stamgast
Lid sinds
21 december 2003
Berichten
230
Ik zit met een probleempje:

Als ik op een Audiospoor in Cubase SX v2.01 een wav-je importeer, en zet deze bestanden zo neer dat ze elkaar in de arrange window overlappen, dan hoor ik slecht het niet overlapte gedeelte.

Is er een oplossing voor, om toch de overlappende audio te kunnen horen?

Alvast bedankt!
 
Zou het als het goed is, gewoon moeten doen...

Ik gebruik hier ook sx2.01, probeer ze misschien is even aan elkaar te "glue'en"..

Eraz.
 
Een nieuwe audiotrack maken lijkt me geen oplossing! Dan moet ik alle effecten en automatisering 2x uitvoeren. Of met groepen enzo gaan werken.

En bij de oude cubase (VST 5), daar ging dat volgens mij ook zonder problemen.

Gleuen, heb ik ook al geprobeerd, maar zonder succes!
 
Wat is er mis met groepen? Daar zijn ze voor gemaakt. Dan hoef je je effekten en automatisering maar 1x te gebruiken.Je zult toch echt een nieuwe audiotrack moeten aanmaken. In één dezelfde track kun je alleen crossfaden, meer niet.
 
Zoek het maar eens op in de handleiding pag 169.
 
Bedankt voor de reacties voor zover!

Ik kan dus opmaken dat het niet gaat.

M'n probleem is als volgt, ik heb nu dus een relatief lange sample van een ride, als ik deze zo neerzet dat ie steeds op de kick zit. Dus 4x in een maat. Dan overlapt de nieuwe ride steeds het staartje van de vorige ride, dit gaat erg onnatuurlijk klinken!

Mogelijke oplossingen zijn dus:

- of meerdere sporen en dus groepen gebruiken (lijkt me een beetje vreemd maar toch)
- of een (virtuele) sampler gebruiken

Kan dit niet op een andere manier met een optie ofzo??
 
Kijk, dit bedoel ik nou.

Iemand komt met een op zich onschuldige vraag. Het kan zijn dat je even ergens niet uitkomt.
Tuurlijk kan dat. Anderen helpen zo goed, zo kwaad. En de persoon in kwestie slaat elk goedbedoeld advies in de wind. Niemand dwingt niemand hier iets.
Zeg ik kijk even naar pag 169 van de handleiding (hoofdstuk 8 crossfading).
Wordt dat totaal genegeerd.

Mag ik hier bepaalde conclusies uit trekken?
Doe mij een lol en zoek het lekker zelf uit en val ons niet met lastig met jouw problemen die ver boven alle redelijkheid uitstijgen.
 
Sorry Fuse, heb jouw antwoord niet gelezen!

(Zal nog wel niet gerefreshed hebben of iets dergelijks!)

Maar met Crossfaden dan laat ie het geluid toch vloeiend overlopen, en das ook niet helemaal de bedoeling!
 
Zoek in die handleiding dan ook maar eens 'duplicate track' op. ;)


En ja ik heb vooroordelen. Ik weet het.
 
Origineel geplaatst door mikeyd
Dan overlapt de nieuwe ride steeds het staartje van de vorige ride, dit gaat erg onnatuurlijk klinken!
Hoezo klinkt dit onnatuurlijk?
Als je in het echt op een bekken of hihat slaat, houdt dat ding ook onmiddelijk op met resoneren als je opnieuw slaat. Met crossfading lukt dat ook niet want dan druk je de attack van de volgende sample weg.
 
QUOTE]Als je in het echt op een bekken of hihat slaat, houdt dat ding ook onmiddelijk op met resoneren als je opnieuw slaat.[/QUOTE]

Ok, je hebt gelijk!

Maar je begrijpt het probleem in ieder geval!

De kick heeft hetzelfde probleem, als ik een lange kick pak, dan maakt ie m niet af, doordat de nieuwe kick er al is.

een ander voorbeeld:

Ik knip ook welleens loopjes van sample cd's in losse drumgeluiden, ik schuif wat met de drumgeluiden en creeer zo mn eigen loopjes, als nu de wavjes van de drumgeluiden net iets te lang zijn, en het nieuwe drummetje komt, dan onderbreekt het nieuwe drummetje het vorige geluid.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling!

ik kan wel met fade-outs en crossfades en dubbelle sporen gaan werken, maar is dit de oplossing????
 
Oh zo, dan vermoed ik dat je loops hebt geknipt uit het begin van een track waar de reverb nog niet in werking is getreden.Elke keer als die sample weer opnieuw begint te loopen, stopt de reverb abrupt zodat het idd erg onnatuurlijk klinkt. Dan zou je die loop pas in een later stadium moeten laten loopen.
 
Nee, dat is niet het geval!

de losse drum samples zijn net te lang, zodat ze elkaar op de 'arrange grid' overlappen, ze worden dan ook deels grijs gekleurd weergegeven. Als de sequencer begint te lopen, dan maakt ie niet de gehele sample af, maar begint met het afspelen van het 'bovenliggende' sampletje

Mijn vraag is dus, of het mogelijk is de samples volledig af te spelen, terwijl het nieuwe sampletje al begonnen is.
 
Hmmm, volgens mij ligt het probleem al bij de loop. "Loopt" ie wel goed??? Zo ja , dan weet ik echt niks anders te verzinnen dan toch 2 audiotracks maken en die sample dan om en om te plaatsen.
 
Kun je niet beter een VSTi zoals "Kontakt" gebruiken ?
Kun je makkelijk samples inladen en loops mee maken.

Of denk ik nu verkeerd ? :doei:
 
Back
Top