Kenton Midi op Korg Mono Poly

The Q

out in the fields
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
2.426
Locatie
Hengelo
Lief forum,

Mijn Korg Mono Poly heeft helaas de verschijnselen gekregen waar ook elke Poly61 en PolySix aan lijdt na 10 jaar: dooie toetsen :( ...

Dit geintje gebeurde vlak voordat ie verkocht zou worden en heb de koper geinformeerd, deze heeft toen wijzelijk afgezien van de koop. Ergens hoopte ik dat ik een MP4 had met een goed toetsenbord omdat ie al bijna 20 jaar geen manko had vertoont. Helaas weet ik nu na 2 uitgevallen toesten beter.

De vraag der vragen:

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van midi retrofit kit van Kenton. Ze schijnen er nog een paar te hebben.
Als het goed is kan ik met deze kit de MP4 ook nog in Poly mode aansturen. Klopt dat? (een synhouse kit kan dat nl niet)
Het is een aardige investering die ik dan zal moeten doen (bijna 300 GBP) en hopelijk is het dan wel de moeite waard.

De bedoeling is dat de MP4 een nieuwe expander achtige behuizing gaat krijgen van masief hout ipv de huidige formica. De toetsen, pitchbender en modulatiewiel gaan er dan af en over blijft een knoert van een analoge module met midi :{

Zo dus ongeveer, alleen dan zonder die knoppen op de voorkant:
dream.jpg


Hopelijk kunnen jullie me meer vertellen. Zenks!
 
Hallo
Met de kenton kit heb ik zlef geen ervaring, maar ik ben hier ook in geinteresseerd
Heb wel een bedrijf gevonden dat MP rack kits verkoopt
http://www.phatfish.org/othermods.html
maar vind die pic van jou er stukken beter uit zien
hoe kom je daar aan en hoe ga je het mechanisch aanpakken (zagen & amputeren van je synth) ?

groet
Joost
 
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Laat die toetsen maken en vermoord die mono/poly niet !!!
Gewoon een kenton externe kit en scheuren met die bak!!!
Dan kan je ook meer denk ik
 
Heren, heren... niet zo dramatisch over het modden. De mono/poly is een muziekinstrument en heeft als doel muziek maken. Met zo'n brakke toetsenset blijft het helaas behelpen weet ik uit ervaring met de Poly 61.

Het idee is om alleen het gedeelte boven de toetsen (zeg maar de oscilators en filter controlls) op een ander houten frame te zetten en te midificeren.
Mocht er toch nog iemand het leuk vinden om met brakke toetsen werken dan zet je de boel zo weer op de originele formica behuizing. Vóila.

De Kenton externe kit ken ik niet, heb je meer info of een linkje Dennis?

Owja Joost, die Phats'nSmall oplossing vond ik niets, ook weer de beperking dat de MP4 een monosynth wordt en de behuizing is :r. Ik wil het maximale er uit kunnen halen met midi anders kan ik er net zo goed een Döpfer achter gooien.
 
maar erm herr Q...
gij kunt den toetsen toch gewoon laten zitten...? net zoals men elke andere synth incl. keyboard als module gebruikt...

- blijft ie in originele staat,
- scheelt je een hoop werk (om het er mooi uit te laten zien)
- veel ruimte zal het niet besparen als je de keys er af sloopt
 
En dan te bedenken dat we het hier toch over de M/P hebben die jij een jaartje of zo geleden hebt aangeschaft voor mmhh.. xxx,-- ? Dat ding waar ik net achter het net viste, omdat een van de wijzen uit het oosten 50 euro meer bood?!
En dan nu uit elkaar halen? Het kan toch nooit zo erg zijn met die toetsen? Ik heb wel eens een M/P gehad waarbij de helft het niet meer deed, gewoon uit elkaar gehaald en netjes schoon gemaakt, draaide weer als een tierelier.
Wil je hem ruilen voor een mooie Moog Rogue ???
 
Tegengas!!!!

Gewoon doen, maar wel een beetje netjes. Lijkt me erg vet om 'm als expander te zien ongeveer zoals op die afbeelding. :D
 
Gewoon een kenton pro solo kopen of zo een kleine doepfer
Als je geen toetsen meer heb, heb je ook geen chordmemory meer etc :(
Gewoon ff schoonmaken die hap en goan!
 
Het synth-hart zit op de juiste plaats bij de meeste hoor ik :)

Zelf zie ik het niet als 'slopen', de behuizing blijft volledig intakt. Er wordt niet gezaagd in de synth zelf. (zie mijn vorige post)

Wat Leo betreft; da's alweer een tijdje geleden hoor. Ik woonde toen nog in Enschede en dat is alweer meer dan 2 jaar terug. Bedankt voor het aanbod maar zo'n MP4 is toch net ff lekkerder dan een Rogue. (vind ik dan hé) De 2 toetsen die het hebben opgegeven zijn niet meer schoon te maken, ze zijn echt dood. Al mijn middeltjes waarmee ik toch 2 poly61 behoorlijk on the road heb kunnen houden hebben geen soelaas kunnen bieden.

En mijn waarde monopolylooze Monopoly ;) de vraag is of de Kenton midi-retrofit doet wat ik er van verwacht. Als het kitje de mogelijkheden van het toestenbord en modwheels overneemt dan gaat er totaal niets verloren aan de funktionaliteit. Die wordt zelfs alleen maar beter!
Een simpele CV/gate convertor is helaas geen optie (zie ook vorige post).

n0_key; het zal dan idd een mod worden zoals op het plaatje, alleen kan dan de behuizing wel origineel worden teruggebouwd. Dit omdat de synth nog echt mint is zoals kart9 al zei. Mocht ie dan toch nog de deur uit gaan kan een liefhebber het bakkie terugbouwen naar originele staat.

Nu ga ik pitten, over een paar uur wacht de motorbeurs in Utrég voor mijn andere hobby :yamaha:
 
Dat zeg ik... gamma :D

Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag(en).
 
Blijf astublieft van die Mono/Poly af. Zou echt zo zonde zijn.

Er is vast wel iemand die ze kan fixen. Kijk als de rest het nog foet, dan mot het toch een kleinigheidje zijn?
Ik stuur em aan via een midi converter, maar afen toe ga ik ook wel eens op de toetsen zelf spelen, want das
toch net ff wat lekkerder.

Ik zou em gewoon met een externe midi->cv converter aansturen.
Je kan em ook in poly mode aansturen, alleen moet je dan gebruik maken van de VCO fm ipv de CV ingang.
Op deze manier kan je ook met de toetsen van de mono/poly (moet je ze wel nog hebben!!!!!!!) een akkoord indrukken
en dan kan je via je midimasterkeyboard met dit akkoord spelen.

Je kan de MP alleen monofoon aansturen, dus geen polyfony via een converter.

En ook heb je de de MP toetsen nodig als je de arp via midi wil aansturen. Je mot de arp namelijk activeren door op een willekeurige toets te drukken.

Oftwel een 3 tal redenen om de toetsen te behouden.
 
Das toch gewoon wat stof onder die toetskontakten wegvegen. Als je op "Polysix Key repair" zoekt kom je een heleboel info tegen (zal wel dezelfde techniek zijn zeker). Van mijn Polysix deden 5 toetsen het nog, een beetje kuiswerk en alles werkt terug.
 
Inderdaad, gewoon het hele toetsenbord uit elkaar halen en alle koper contacten schoonmaken.. Dan gaan ze weer blinken en vervolgens weer vele jaren mee. Toetsen meteen ook even in een sopje gooien.. gaat prima hoor.
Ik heb het zelf gehad toen ik mijn polysix kocht, er waren misschien 10 toetsen die het deden, maar na de schoonmaakbeurt alle toetsen weer draaien als een zonnetje *D
 
Het is inderdaad een kwestie van het keyboard demonteren en de rubberen kontaktstrips en de (gouden) kontaktpunten op de printplaat schoonmaken met een licht sopje.

Je zaagt toch ook niet het dak van je auto als je asbak vol zit? ;)
 
Had ik dat ding toen maar gekocht!! Ik had 'm bijna, maar op het laatste moment zei die kerel af omdat er iemand 50 euro meer had geboden. En dat zijn dan je vrienden!!!! Effe later (ok, 2 jaar) slopen ze zo'n ding uit elkaar.
En dan kan je wel zeggen dat je de kast netjes demonteert, maar op een dag is je vriendin aan het schoonmaken, komt dat ding tegen en denkt: 'wa'sda noe?' ('wat is dat nou?') en flikkert 'm zo in de vuilnisbak.

Monster!
 
@leo,
je reageert alsof je Q geen monopoly gunt, omdat jij hem bent misgelopen.
Gelijk heb je als je een prijs hebt afgesproken, en loopt de koop toch mis, is mij ook wel eens overkomen.
(die personen komen op mijn grijze lijst, bij herhaling op de zwarte lijst).

Je vrouw kan thuis ook wel zeggen, wat een rare bruine kastjes, met witte en zwarte dingen.
Wat moet hij daar nu mee, weg ermee dan maar ;) .
btw. zou je de monopoly na 2 jaar nog hebben?

@ Q,
persoonlijk zou ik eerst het uiterste proberen om de Monopoly orgineel te houden.
Voor het geld wat je wil inversteren om 'm als een module te kunnen aansturen is íe echt wel te maken.
(je hebt er volgens mij een goed werkende monopoly voor)

Het is natuurlijk je eigen keuze wat je ermee doet.
Hier op het forum wordt een TR909 'verbouwd', resultaat is voor hem goed.
kan voor jou ook gelden.

Vins.
 
Ik gun Q alles, dat weet hij ook wel!

En mijn vrouw heeft dat inderdaad wel eens gedaan ja, hoe wist je dat?
(Volgende week wordt de laatste ijzeren plaat uit haar been verwijderd.)
 
Back
Top