Polyfonische Midi-CV converter voor Korg Mono/Poly

He RSB, haal die sigaar eens uit je hoofd. Yep ik heb al jaren een MP eigenlijk alleen unison (en unison/share, zoals gezegd). Het gaat er mij om af je'm met die kit ook unison (dik!) kunt aansturen of dat die alleen in die dunne 1-voice VCO mode wordt aangestuurd.
 
He RSB, haal die sigaar eens uit je hoofd. Yep ik heb al jaren een MP eigenlijk alleen unison (en unison/share, zoals gezegd). Het gaat er mij om af je'm met die kit ook unison (dik!) kunt aansturen of dat die alleen in die dunne 1-voice VCO mode wordt aangestuurd.

Via de CV/gate kon je het apparaat altijd unison aansturen.
Het relaxe van deze kit is juist dat je 'm nu ook niet unison kan aansturen.
 
Ik heb er ook een Pro2 aanhangen, werkt geweldig. Ik vroeg me af of ik die nu ergens anders voor kan inzetten. Met die kit heb je geen externe controle over het filter (hoeft voor mij ook niet), alleen de noten. En je kunt het keyboard nog gebruiken, dat wil met de CV/gate aangesloten met de Pro2 niet meer. Het extern aansturen van de MP in unison mode zal ook wel lukken. Bestellen maar!
 
Potverdikke ik heb 'm nog niet binnen.

Als ie met de gewone post moet komen zou ik nog even (rustig of ongeduldig) afwachten.

Ik kreeg net (eindelijk) een pakketje nieuwe platen binnen uit Leeds, door TPG afgeleverd. Dat heeft er ditmaal maar liefst 12 dagen over gedaan. Het wordt steeds gekker. Een paar jaar geleden mochten de postduiven nog met LPs over het kanaal vliegen...
 

Attachments

  • Postduif.jpg
    Postduif.jpg
    87,4 KB · Bekeken: 134
10 dagen, van bestellen tot ontvangen, dat is niet rot.
Ik ben benieuwd naar je gebruiks- en instalatie-ervaringen :D
Maar het lijkt mij allemaal niet te moeilijk.
En waar ga je je midi-poort stoppen in die M/P?

Ik heb 'm eindelijk ontvangen :okdan:

Wat een klein simpel dingetje joh. 1 deze dagen maar ff erin zetten.
 
Kun je de Mono/Poly ook extern aansturen in monofone mode: 4-voice unison of met die geweldige opeenvolgende oscillatoren doorloop mode unison/share (gebruik ik het meest)?

Wat is dat? Is dat achtereenvolgens ipv stappelen? En kan je ze dan los tunen?

Ik snap hier het voordeel niet van. Kan je iets meer vertellen.
 
Wat is dat? Is dat achtereenvolgens ipv stappelen? En kan je ze dan los tunen?

Ik snap hier het voordeel niet van. Kan je iets meer vertellen.
Je moet het horen om te begrijpen wat nou de lol er van is. Als je 5 noten ingedrukt houdt duurt het 20 stappen voordat je weer rond bent (4x5), dan wat LFO op het filter, X-mod erbij en dan maar stuiteren. Of als je het tempo van de arp heel laag zet lekker dronen. Uniek!
 
De mono/poly is een echt performance synth en om die unieke geluiden te krijgen moet je er op spelen. Maar nu is er deze geweldige polyfonische Midi-CV converter waardoor je de monopoly nu echt volledig via midi kan aansturen.
Het lijkt mij iig een geweldige optie.
 
Ben imiddels toch ook wel benieuwd naar je ervaringen. Wil hem zelf ook bestellen, maar zou graag eerst van iemand horen of ie bevalt.
 
Wat is dat? Is dat achtereenvolgens ipv stappelen? En kan je ze dan los tunen?

Ik snap hier het voordeel niet van. Kan je iets meer vertellen.

Ik was toch bezig dus nu kan je het meteen horen. ;)

Wat ik heb gedaan:
Ik heb 4 toetsen ingedrukt op het klavier
met de arpeggio aan op Up/Down en POLY! mode.

Ik heb de Env van het filter in Reverse.
Eerst hoor je alleen de eerste Osc,
dan komt de 2e erbij dan de 3de en dan de 4de :)
Daarna pitch ik enkel Osc1 met bendwheel, beetje vals
en dan gooi ik de AD202 erover, meer picthbend..
en dan even Regenaration open op de AD202 :duivels:
en dan op het eind nog een beetje filter draaien.
En dan als laatst 2sec Unison aan

Veel plezier ermee
 

Attachments

  • MP4RSB.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 154
Oja, die interface, nou zie zit er al ff in :D

M'n testen tot nu zijn redelijk postitief. Je kan de M/P in iedergeval 100% hetzelfde aansturen als via de toetsen. Dus alle modes zijn te gebruiken.
De toetsen zijn ook nog gewoon actief terwijl je 'm gelijk met je midi keyboard bestuurd. Das echt heel fijn aangezien je met de master soms een andere synth aan het bespelen bent en al gelijk wat zit te klooien op keyboard M/P. Dat kan normaal gesproken dus niet bij CV/gate synths(tenminste niet bij al mijne).

Je kan de synth ook gewoon via CV/gate blijven aansturen, alleen werkt het toetsenbord dan dus niet gelijk. Maar Ik kan nu gewoon tussen 2 midikanalen wisselen als ik wil, de ene cv/gate de andere de midi converter. Dan denk je waarom zou je, nou das handig als oplossing voor probleem dat ik ietsje verder beschrijf:

Installatie is super simpel. Ik had geen zin om te boren, dus draadje komt gewoon boven de wieltjes eruit. Je mot wel ff bout hebben die warm genoeg wordt en goede tin, anders pakt het niet zo op sommige contacten.

Er is 1 probleem wat de MCDB versie 1 converter voor de Juno-60 ook heeft.

Je kan de noterepeat niet gebruiken, want dan snapt de converter het niet en vallen er noten weg

120BPM, 1/16 timing
via cv/gate gaat het goed:
http://home.tiscali.nl/~smeyer/mpcvnotepeat.wma

via de converter brak. Later in de sample verhoog ik de timing.
http://home.tiscali.nl/~smeyer/mpmidinoterepeat.wma

Ik heb de samples en uitleg naar de fabrikant gemaild, paar jaar geleden had ik dat dus voor die andere converter gedaan en geen antwoord gekregen, nu inmiddels wel en moet ik nog wat proberen. Ik zei toentertijd namelijk met de juno dat als je minimaal 2 toetsen op je midi master keyboard(of op de pads van de mpc) indrukt het wel goed gaat, oftewel een continue stroming noten.
Geloof dat het op de M/P daar ook op lijkt, moet het nog goed testen.
Hoop in iedergeval op een software update (wat hoogst waarschijnlijk OS chip vervangen is, wat geen probleem is).

Verder kreeg ik de de arp nog niet goed gesynced. Je kan het het tempo echt super makkelijk via CC wijzigen, maar er zit een tabel in de handleiding met zoveel waardes, waar ik niks van snap. Het lijkt erop dat ze voor 1 CC 2 waardes kunnen opgeven, nou dat kan niet in een MPC.
Zo heb je dus 127 stappen. Elke stap is een Midi tik. 127 is dus het snelste maar in die tabel lees je ook de interval dus 1/2, 1/2 triplet t/m 1/64 triplet
Maar hoe kan je dat nu opgeven als er 1 CC is voor de arp snelheid
Ik zal die handleiding wel fout lezen. Staat ook online, dus misschien dat jullie het snappen.

Ook moet ik nog ff uitvinden hoe ik de octaaf instelling goed zet(key shift noemen ze dat in de handleiding), want eerste 16 pads en eerste gedeelte midi master synth doen nu niks. Moet ook via CC en wordt als het goed is opgeslagen in de converter.

Reactie tijd via midi is heel goed. Portamento werkt ook gewoon.
Als je de arp via de converter sync, kan je de arp tempo knop op de M/P dus gebruiken voor de PWM nog wat snelheid, want de knop heeft een dubbele functie.

Ik zal in de komende dagen er nog eens achter kruipen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top