geluidskaart

rawbrt

Ingeburgerd
Lid sinds
20 februari 2004
Berichten
29
Locatie
Eindhoven
Vraag:

Ik wil gaan beginnen met opnemen van synth's en gitaar dmv mijn pc. Welke "redelijk betaalbare" geluidkaart moet ik hiervoor aanschaffen? Het hoeft niet supersuperkwaliteit te zijn want af en toe lo-fi vinnik niet erg. Zijn die audigy platinum kaarten iets of kan ik t beter bij terratec gaan zoeken? Meer dan 150 euro wil ik er op dit moment niet voor uitgeven aangezien ik niet weet of ik het wel leuk blijf vinden.

Ook wil ik vragen of iemand weet welk programma ik het best kan gebruiken om een gemaakte beat of zoiets dergelijks af te spelen en tegelijk een spoor in te spelen.


Alvast bedankt voor jullie moeite.

groeten,
Robbert uit Eindhoven
 
En omdat je dit bericht -waarschijnlijk per ongeluk- eerst als voorpagina-nieuws plaatste: wanneer je later toch een bericht in de threads lijst wilt plaatsen dan kan dat als volgt: open een bestaande thread, klik op 'nieuwe thread' en voila! De zoekmachine hier is als de manual bij je gear: vaak heel dik en vaak heel nuttig !

O.k., veel plezier hier verder.
 
Ik heb ooit een nieuwe Terratec EWX24/96 op de kop getikt voor 100 euro... en ben sinds dien nog zeer tevreden. Lage latency en prima kwaliteit om mee te beginnen. Nieuw kost hij normaal rond de 200 euro maar 2dehands moet je er vast één kunnen krijgen voor rond de 150 euro. Over deze kaart is genoeg info te vinden op internet.
 
TASCAM US-122 voor 235€ bij bijv I4 muziek.

Dus voor 150 kun je alleen iets tweedehands scoren ben ik ban.
 
Back
Top