1 dags Break-Core/DnB nummertje

beetje een trage download.
maar over 6 minuten is hij binnen.

even wachten..
nog even wachten........
even wachten nog.............................

.....
 
mag ik schieten?

mijn eerste commentaar: de snare klinkt heel dof in vergelijking met de hihats.
verder begint het nummer wel goed met een stoere beat
maar die 4x4 klinkt dan ineens zo lame als dat begint. dat verpest eigenlijk het hele nummer
in het begin zat ik mee te luisteren en met mijn hoofd mee te knikken zegmaar. :dj:

maar toen die hakkebeat begon hield ik het niet langer dan een seconde of 10 uit, en toen ging ik doorspoelen, maar er kwam geen eind meer aan... zonde.

verder wel koele geluiden er in vind ik, maar misschien moet er 'iets gebeuren' op een gegeven moment. en datgene moet iets anders zijn dan wat er op 2:37 gebeurt vind ik.

ik heb niet echt een melodie kunnen ontdekken in het nummer, maar dat maakt op zich niet uit voor deze stijl.

mijn advies is: ga door op hoe het nummer klinkt voor 2:37, en gooi de rest weg.

wouter
 
ik kan niet echt comentaar geven op technische zaken ofzo.. maar ik wil ff zeggen dat ik em na 2:37 ook nog erg fijn vind.. leuke twist zeg maar.. coole geluiden ook.. klinkt lekker donker en lofi zeg maar.. :)
 
NiFF bedankt voor het commentaar ik ga er wat mee doen (of niet) :P

nog meer mense ? :)

ow en vandaag zal ik ff ervoor zorgen dat er een betere download komt
 
ik mis de Bassline!!??

het is nu een beat met wat gefreakte lofi samples.
en wordt inderderdaad saai na 3 minuten
 
idd beetje zaag basslijntje mag er toch wel in.

wou het eerst gewoon niet doen maar misschien moetie er toch in. is ff klooie straks ;)
 
Vind het wel tof hoor zo, ik mis de baslijn helemaal niet!

Voor een DJ is dat te gek zo'n plaat want als ie er dan zo zonder problemen met conflicterende baslijnen een dansvloer killer in kan mixen die begint met een baslijn... dan kan ie deze hele plaat de crowd teasen (dat funkin' Engels weer!) door die baslijn er de hele tijd ff in te gooien.... zodat ze weten wat er staat te wachten.... en de menigte gaat noten! (hhmmmm..... dan dat Nederlands....)

Ik waan mezelf zo op een donker krakerig d&b feestje dus dat is goed, en dit zou het ook niet slecht doen in die context denk ik. Ik ruik bijna al die typische rookmachine... wat stoned ronddwalen, verblind door de strobo's, met een blikje bier in een poot, op zoek naar een lekker wijf ;), good old memories!

Het is lekker dansbaar, en er zitten typische "beat valt weg en vage geluiden blijven" d&b breaks in... maar dat past er wel erg goed in ja. Vind de snare niet te dof; is cool zo.
Alleen de mix is niet fantastisch, vind de hi-hats te... te...... on-sprankelend. Om de mix een beetje spannend te houden is het vaak nuttig als je al veel dof/lo-fi hebt er toch 1 stiekem high-fi geluid in de gooien... desnoods wat op de achtergrond... waardoor de mix wat opener wordt en alles wat meer op zijn plek valt!
 
thnx dob :)

dat met die hihats ben ik ook nog niet helemaal tevreden over.... heb net zitte klooie met een bassliijn maar ik vind het niks in deze track. Ik vind de hihats te blij ofzo voor deze track moet wat anders voor komen of andere hihat. Is ff loeren tussen de sample cd's of daar wat leuks bij zit :)

in ieder geval bedankt voor de feedback enzo :)
 
misschien kun je wat spelen met verschillende velocities in de hihat. ik heb het idee dat hij telkens even hard getriggerd wordt.. dat klinkt vaak een beetje saai en niet al te funky. je zou ook kunnen proberen om een klein beetje 'swing' in de hihats te gebruiken, maar niet te veel want dan wordt het te vrolijk :)

ik heb nog eens zitten luisteren en ik vind de snare echt veel te dof
misschien ligt het aan de mp3 want het lijkt of alles boven de 11025 herz is afgekapt.
maar als het een bewuste keuze is dan zal ik het maar op artistieke vrijheid houden.

Wouter
 
Back
Top