Een Demo, Wie Wat Hoe

of wat dacht je van track 1 een mix van al je tracks dus de beste stukken gemixt en dan daarna de volledige tracks.

Zo kunnen ze eerst track 1 horen. Vinden ze het goed dan nemen ze wel de moeite om alles beter te beluisteren...
 
Re: Een Demo, Wie Wat Hoe

Origineel geplaatst door Funkadelic
maar wat kan ik doen door het demotje net iets anders te laten aan doen als andere demo's? Anyone tips?

je kan hem bv normaal laten "aandoen" want iedereen probeert toch reeds anders te zijn.

een 2de optie is de juiste mensen kennen of aanspreken, zo zit er kans in dat je demo niet gelijk met de rest van de demo-post de prullemand in vliegt.

(dit is de belgische stand van zaken, k weet niet hoe het er in .nl aan toe gaat)
 
Gewoon de nummers die jij gemaakt hebt erop zetten. Let op het volgende:

1: Je BESTE track eerst!
2: Niet meer dan drie a vier nummers
3: De totale nummers, dus GEEN snippets!
4: GEEN mixen.

Verder is het wel slim, om er geen nummers op te zetten, met minutenlange intro's en zo. Zeker niet als eerste nummer. Maar sommige mensen hebben nu eenmaal hele lange intros voor hun nummers, dus dit is niet altijd een nuttige tip.

De Snippet-tip, die hier boven door iemand wordt gegeven ABSOLUUT NIET DOEN. Ik heb nog nooit zo'n kolder gelezen. Een demo die alleen snippets bevalt, gaat linea recta de vuilnisbak in. Je bent namelijk de luisteraar zijn tijd aan het verspillen, want als hij wat interessants hoort, moet hij bij jou gaan vragen voor de volledige versies, om te horen of je ook een spanningsboog kan opbouwen. Ik verzeker je: Dat doet ie DUS NIET. Voor jou tien anderen. Een soortgelijk iets geldt ook voor mixen.

Dus gewoon drie of vier complete tracks, en zorg ervoor dat het beste (lees: meest catchy) nummer voorop staat.
 
Origineel geplaatst door smackos
Het enige wat een demo anders kan maken dan andere demos is de muziek zelf :D

Al die poespas eromheen is alleen maar storend voor de mensen die de demos ontvangen.

idd, die mensen weten wel waar ze op moeten letten!
:okdan:
 
Origineel geplaatst door Funkadelic
Ice mijn sterretjes zijn al rood :D lekker puh:biertje:

damn de mijne nog niet 8)
 
Origineel geplaatst door kratarknathrak
Gewoon de nummers die jij gemaakt hebt erop zetten. Let op het volgende:

1: Je BESTE track eerst!
2: Niet meer dan drie a vier nummers
3: De totale nummers, dus GEEN snippets!
4: GEEN mixen.

Verder is het wel slim, om er geen nummers op te zetten, met minutenlange intro's en zo. Zeker niet als eerste nummer. Maar sommige mensen hebben nu eenmaal hele lange intros voor hun nummers, dus dit is niet altijd een nuttige tip.

De Snippet-tip, die hier boven door iemand wordt gegeven ABSOLUUT NIET DOEN. Ik heb nog nooit zo'n kolder gelezen. Een demo die alleen snippets bevalt, gaat linea recta de vuilnisbak in. Je bent namelijk de luisteraar zijn tijd aan het verspillen, want als hij wat interessants hoort, moet hij bij jou gaan vragen voor de volledige versies, om te horen of je ook een spanningsboog kan opbouwen. Ik verzeker je: Dat doet ie DUS NIET. Voor jou tien anderen. Een soortgelijk iets geldt ook voor mixen.

Dus gewoon drie of vier complete tracks, en zorg ervoor dat het beste (lees: meest catchy) nummer voorop staat.

Yo thnx man, ik zat ook al hevig te twijfelen bij wat tim zei, leek me al zo raar idd dat ie de opbouw etc niet hoort. Ik zal mijn beste track eerst zetten. Is het misschien leuk om eerst 4 volledige tracks erop te zetten en daarna een mixje met mijn 4 tracks? zodat alleen de hoogtepunten te horen zijn? Je zegt geen mixen maar toch...

Grtz Mike
 
Re: Re: Een Demo, Wie Wat Hoe

Re: Re: Een Demo, Wie Wat Hoe

Origineel geplaatst door JazzMann
je kan hem bv normaal laten "aandoen" want iedereen probeert toch reeds anders te zijn.

een 2de optie is de juiste mensen kennen of aanspreken, zo zit er kans in dat je demo niet gelijk met de rest van de demo-post de prullemand in vliegt.

(dit is de belgische stand van zaken, k weet niet hoe het er in .nl aan toe gaat)

Mijn broer en een vriend van hem kennen darkraver persoonlijk en gaan volgende week naar zijn thuis om een hele stapel oude hardcore platen aan hem te verkopen, ik hoop dus dat ie niet zomaar op een stapeltje komt..

Een voorkantje is dat te veel poespas?
 
En ik hoorde van BamBam gisteren dat ik BUMA enzo moet zetten op mijn demo etc, sinds ik het in wav/redelijke geluidskwaliteit daar neer leg, nu denk ik niet meteen dat mensen het gaan rippen maar toch is het slim om het rechtelijk te beschermen toch? Kan iemand hier wat meer info over geven, bambam gaf me gister een linkje buma.nl maar die werkt niet bij mij zoals wel meer sites niet.. Heeeeeeel wazig en frusti
 
Origineel geplaatst door Funkadelic
Yo thnx man, ik zat ook al hevig te twijfelen bij wat tim zei, leek me al zo raar idd dat ie de opbouw etc niet hoort. Ik zal mijn beste track eerst zetten. Is het misschien leuk om eerst 4 volledige tracks erop te zetten en daarna een mixje met mijn 4 tracks? zodat alleen de hoogtepunten te horen zijn? Je zegt geen mixen maar toch...

Grtz Mike

Nee, helemaal niet doen. Gewoon je muziek, kaal en zonder poespas.

Verder wat betreft BUMA: Dat zal niet nodig zijn, denk ik, hoewel ik wel weet dat er aardig geript werd in de hardcore wereld. Ik heb nog eens meegemaakt, dat iemand een maxisingle van Cellblock X heeft laten uitbrengen op een klein label, als zijn eigen plaat. Die werd overigens flink genaaid, want we zijn lekker dat label gaan bellen. Dat was in 1992 ergens. :) Ik zou eerst eens rondvragen of dat nog steeds zo is daar, Is het zo, dan is dat best slim, om die BUMA te regelen. Of je moet sterke vriendjes hebben. Dat werkt ook heel goed.
 
Back
Top