[Alesis] Alesis QS6.1

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
Ik ben even benieuwd hoe de meningen over de QS6.1 van Alesis zijn verdeeld..

Heeft iemand kritiek of juist goede opmerkingen??
 
Hij is digitaal en bruikbaar maar niet vet.
Er zitten mooie pads en stringsounds in en ook de orgels en piano's zijn ok. Qua programmeren is het een ramp.
Ik heb vroeger zelf een Quadrasynth en een QS 6 gehad maar liep eigenlijk steeds vast op het programmeren.

Maar als je voor rond de € 300 een QS6 of 6.1 kunt oppikken zou ik het zeker doen.

groeten

basicsys


http://www.mp3.com/basicsystem
 
Is vooral mooi compact!

Verder sluit ik me helemaal aan bij BasicSys...
 
Ik heb de mijne verkocht aan Farlukar.
Vooral de piano's klinken erg mooi (zitten ook in de nanopiano)
Qua editten is het inderdaad een ramp.
Gelukkig kan hij ook bediend worden via Sounddiver.
 
Ik beschouw 'm hoofdzakelijk als presetdoos, maar d'r zitten dan ook redelijk wat bruikbare presets in. Gewoon een mooie all-round geluidenunit.
Ik heb 'm vooral voor de pjanoos gekocht maar ook de orgels zijn wel stoer (kun je de schuifjes gebruiken als drawbars :)), verder nog een redelijke handvol goeie pads en een paar aardige bassen.

Wat wel totaal ruk is, is dat je in multitibrale mode maar één effectpatch voor alle programs kunt gebruiken :stupid
 
Ik gebruik sinds 3 jaar de QS 6 met heel veel plezier. Er zitten ongelofelijk goede sounds in die overal en altijd inzetbaar zijn. Bovendien is de bediening erg makkelijk, en kun je 'm zonder midikaart aan je computer hangen. Ook de uitbreidingsmogelijkheid met Rom-kaarten is aantrekkelijk (hoewel de kaarten relatief erg duur zijn).

De meeste van mijn songs zijn gemaakt met de QS 6 als belangrijkste bron van geluid (veelal de gewone presets!). Als je wilt luisteren: Luister naar The Actor

Succes!

Marcel
 
Back
Top