Feedback op onze Sculpt Synth verzocht!

Wij zullen ook onderzoeken of wij een macro jack kunnen toevoegen ipv mini. Daarnaast gaan wij experimenteren met gekleurd plexiglas of diepere ingraveringen van de onduidelijkere texten

Super.
Wellicht is het ook een idee om te experimenteren met ledjes binnen de case, die gravering vangt dat licht misschien wel heel mooi.
Door de ledjes wat op te schuren zullen ze het licht meer verspreiden.

Houd ons in ieder geval op de hoogte want het concept is zeker interessant.
 
Ik ga keihard zijn, maar ik denk dat meer mensen er zo over denken. Bij voorbaat mijn excuses voor de hardheid. Ik bedoel het niet slecht maar feedback kan soms verschrikkelijk naar overkomen. Sommige mensen geven het daarom niet snel.

Ik weet niet of ik de moeite moet nemen om uit te vogelen wat dit apparaat nu precies is als de fabrikant die moeite niet neemt. Is het een sampler, heeft het een oscillator? Wat moet dat ding gaan kosten? De beschrijving is als volgt maar misschien ben ik als academisch geschoold wetenschapper en synh hobbyist gewoon dom en niet technisch genoeg om te begrijpen wat het nu is: :?
Your professionally crafted instrument is an embedded hardware synthesizer with noise or other (rich) sounds as input material. This input is then processed by very narrow parallel high quality filters so that you continue to hear “notch” tones.

Anyway, in de video klinkt het als een sampler maar ik weet niet waar de samples vandaan komen... En hoe bespeel je dit ding? In de video zie ik geen Midi keyboard. Het komt op mij over als een effect box, niet als een kleine synthesizer. In mijn beperkte belevingswereld bespeel je een synth namelijk met een keyboard. En er zit wel een Midi poort op jullie machine...

Verder als ouwe l*l, vraag ik me af waarom er ik-weet-niet-hoeveel social media dingen zijn aangemaakt voor dit apparaat maar geen website waar op staat wat het is, wat het kan, hoe het er uit ziet etc. Ik vind social media niet geschikt voor het geven van algemene informatie, wel voor discussies. Een website bij Strato is volgens mij zo gemaakt en goedkoop.

Nog wat harde kritiek, maar veel niche synth producenten maken zich er schuldig aan: wellicht is het handig om iemand in de huren die Engels heeft gestudeerd (of een student) om de video in te spreken. Ik vind dat veel professioneler overkomen.

Succes met jullie onderneming!
 
Hoe ik het begrijp is het eigenlijk een effect apparaat, want het heeft input signalen nodig die dan met regelbare filters bewerkt worden. Het bespelen bestaat dan uit het real-time regelen van de filters. Wat je zou kunnen doen is ruisgeneratoren inbouwen zodat het apparaat - indien gewenst - ook zonder externe aansturing zou kunnen werken. Dan kun je het met meer recht een synth noemen.
 
@MeneerJansen bedankt voor je genomen tijd om ons te voorzien van feedback! We kunnen goed begrijpen dat het concept niet helder kan overkomen en zijn nu aan het kijken hoe wij dit kunnen verbeteren middels een nieuwe video of schema. Graag probeer ik hier in geschreven taal een toelichting te geven hoe het werkt.

De synth werkt het meest "zuiver" met de ingebouwde witte ruis generator. Dat is dan de blok aan info wat binnenkomt, waarover hele nauwe bandpassfilters worden geplaatst. De Q van deze filters zijn zodanig nauw, dat je een Sinus achtige toon overhoudt op de gezette frequentie. En hoe zet je die frequentie? Met MIDI input, met een polyfonie van voorlopig 7 stemmen (dus 7 losse bandpassfilters).

Verder kan je deze nieuwe gefilterde tonen weer verrijken met modulatie, zoals de timbre knob. Hiermee kan je de sinusachtige input verrijken met boventonen die passen bij een Triangle - Blok of Zaagtand boventonen reeks. Ook is er nog verdere modulatie mogelijk, welke in onze manual shorturl.at/qsIL4 staat beschreven.

Door het toevoegen van audio input als vervanger van de ruis kan je dus interessantere of rauwere geluiden krijgen. Hierbij is het dan van belang dat de audio input lang(er) duurt. Is de input kort? Dan kun je gebruik maken van de input freeze optie, waarbij je dus een bepaalde geluidsframe kan freezen. Een loop als het ware. Deze looplengte kan je ook aanpassen.

Wij zullen in het vervolg kijken of we dus ook mogelijk de daadwerkelijke MIDI keyboard kunnen toevoegen. Wij hadden hier bewust niet voor gekozen, zodat de focus zou liggen op de krachten van de synth zelf. Maar wel handig voor het vervolg.

... Dan de website....Wordt aan gewerkt! We hebben natuurlijk wel social media kanalen aangemaakt om zelf actief bereikbaarheid te vergroten en zelf actief mensen te benaderen... maar ik snap je punt!

Al met al bedankt voor de feedback, wij proberen zoveel mogelijk mee te nemen om de (info omtrent) de synth te verbeteren voor de gebruiker.
 
Hoe ik het begrijp is het eigenlijk een effect apparaat, want het heeft input signalen nodig die dan met regelbare filters bewerkt worden. Het bespelen bestaat dan uit het real-time regelen van de filters. Wat je zou kunnen doen is ruisgeneratoren inbouwen zodat het apparaat - indien gewenst - ook zonder externe aansturing zou kunnen werken. Dan kun je het met meer recht een synth noemen.
Dat is waar. De synth werkt ook inderdaad zonder externe aansturing, de ruis is ingebouwd. De padachtige klanken in de demo's zijn voornamelijk gemaakt met ruis, de andere originelere meer met audio input en het freezen van deze input
 
Ik ben het eens met een aantal comments hier dat de video niet heel erg duidelijk uitlegt wat het concept/idee achter de synth nu precies is en welke invloed de verschillende parameters op het geluid hebben. Kijk bijvoorbeeld eens naar de videos van Sonic State om een idee te krijgen hoe je zoiets zou kunnen doen qua structuur.

De synth/effectenunit zelf vind ik leuk en origineel. Het lijkt me een leuk ding om mee te freaken en 'happy accidents' uit te halen.
 
Hoi Ishi, wij hebben hiervoor de Daisy Seed gebruikt, welke uitstekende libraries heeft voor het maken van audio systemen
Leuk! Hebben jullie de patch in c/c++, Faust, Max/gen, of Pd/heavy gemaakt? :)

Wat ik een beetje mis aan de interface is wat meer mogelijkheden voor visuele feedback, of behalve de switches nog wat druk-knoppen voor performance-achtige effecten.

Verder tof projectje hoor! Ik hoop binnenkort ook weer meer met Daisy te spelen (de Field die ik hier heb heeft helaas een defect keyboard pcb, dus nu moet de boel RMA naar Los Angeles .. so goes it)
 
Ik vind het echt een heel interessant instrument. Ik ben zelf al langer an het kijken naar sample-gebaseerde instrumenten die geen sampler zijn, zoals te vinde op een norns of de ios app 'sampletoy'. Een scherm voor visuele feedback vind ik ook een goed idee!
De presentatie-video kan zeker beter, maar slecht vind ik hem ook niet. Laat weer eens herinneren dat een goede presentatie-video maken een vak op zichzelf is. Dus ik zou het niet te zwaar nemen dat die nog op het niveau van top-youtubers is zoals 'loopop'.

Lat but not least: gezien er al een skulpt synth, zou ik over de naam nog een keer nadenken.
 
Back
Top