@MeneerJansen bedankt voor je genomen tijd om ons te voorzien van feedback! We kunnen goed begrijpen dat het concept niet helder kan overkomen en zijn nu aan het kijken hoe wij dit kunnen verbeteren middels een nieuwe video of schema. Graag probeer ik hier in geschreven taal een toelichting te geven hoe het werkt.
De synth werkt het meest "zuiver" met de ingebouwde witte ruis generator. Dat is dan de blok aan info wat binnenkomt, waarover hele nauwe bandpassfilters worden geplaatst. De Q van deze filters zijn zodanig nauw, dat je een Sinus achtige toon overhoudt op de gezette frequentie. En hoe zet je die frequentie? Met MIDI input, met een polyfonie van voorlopig 7 stemmen (dus 7 losse bandpassfilters).
Verder kan je deze nieuwe gefilterde tonen weer verrijken met modulatie, zoals de timbre knob. Hiermee kan je de sinusachtige input verrijken met boventonen die passen bij een Triangle - Blok of Zaagtand boventonen reeks. Ook is er nog verdere modulatie mogelijk, welke in onze manual shorturl.at/qsIL4 staat beschreven.
Door het toevoegen van audio input als vervanger van de ruis kan je dus interessantere of rauwere geluiden krijgen. Hierbij is het dan van belang dat de audio input lang(er) duurt. Is de input kort? Dan kun je gebruik maken van de input freeze optie, waarbij je dus een bepaalde geluidsframe kan freezen. Een loop als het ware. Deze looplengte kan je ook aanpassen.
Wij zullen in het vervolg kijken of we dus ook mogelijk de daadwerkelijke MIDI keyboard kunnen toevoegen. Wij hadden hier bewust niet voor gekozen, zodat de focus zou liggen op de krachten van de synth zelf. Maar wel handig voor het vervolg.
... Dan de website....Wordt aan gewerkt! We hebben natuurlijk wel social media kanalen aangemaakt om zelf actief bereikbaarheid te vergroten en zelf actief mensen te benaderen... maar ik snap je punt!
Al met al bedankt voor de feedback, wij proberen zoveel mogelijk mee te nemen om de (info omtrent) de synth te verbeteren voor de gebruiker.