lastige xtreme lead

djdeon

Pulserend Lid
Lid sinds
14 april 2002
Berichten
274
Locatie
purmerend
beste medemuzikanten, ik heb een probleem met mn e-mu xtreme lead. Weet iemand hoe ik hem gelijk kan laten lopen met cubase? Steeds als ik hem in het arp/beats menu met de base tempo instelling op de goede snelheid zet en ik start cubase gaat hij weer terug naar de oorspronkelijke instelling. Hier valt niet mee te werken terwijl het ding toch goeie sounds heeft. Wie kan mij verder helpen?
 
Om de XL te syncen met midi clock moet je de tempo instelling helemaal naar links draaien (dus voorbij de nul) zodat 'ie op midi clock komt te staan. Als je nu Cubase instelt om een midi clock signaal te sturen naar de juiste midi poort. (sync out) dan moet de XL dat oppikken.
(PS ik zou Cubase gewoon op intenal sync source laten staat, je wilt immers de XL syncen aan Cubase, niet andersom)

Maar in principe zou je ook gewoon de beide tempo's gelijk kunnen zetten en dan synct het ook gewoon. Een beetje vreemd dat hij dan verspringt als je Cubase start...komt er iets van midi binnen op de XL als dit gebeurt?
 
hey king of snake, ik ben het met je eens dat het sync signaal vanuit cubase moet komen.Als ik in de xl de "base tempo" op midi zet en ik druk in cubase op play of op de xl op audition dan begint de xl te spelen op het tempo dat bij "current" staat aangegeven (133 bpm), terwijl cubase op bv 140 bpm loopt.
 
hmmm, als het goed is zou bij "current" dan gewoon het tempo moeten komen te staan wat door Cubase uitgestuurd wordt.
Ik heb mijn XL een tijdje geleden verkocht dus ik ben bang dat ik het ook niet direct kan checken. Was er niet een aparte tempo instelling voor de beats/arps ofzo...'k weet het ook niet meer...
Misschien toch even de XL mailinlist bezoeken op Yahoogroups?
 
Thanx King of Snake (Underworld?) ik ga daar wel kijken of er iets te vinden is.Ik heb ook nog geprobeerd om het riff tempo op current te zetten maar dan slaat hij alleen maar de noot aan en niet de riff. Ik word er werkelijk niet goed van. Op deze manier ben je langer bezig met het oplossen van problemen dan met het maken van muziek
 
Origineel geplaatst door djdeon
Op deze manier ben je langer bezig met het oplossen van problemen dan met het maken van muziek

Tsja, dat probleem hebben we allemaal wel eens natuurlijk.
Hopelijk weten ze er bij de mailinglist iets op (of anders een mailtje aan EMU zelf...)
 
Back
Top