Virus B in Fl Studio 10

LarsF

Nieuwkomer
Lid sinds
15 april 2012
Berichten
2
Ik heb een tijd terug een Virus B gekocht. Bij deze Virus kreeg ik een MIDI kabel en een E-MU Midi 2x2.

De gene waar ik deze van gekocht heb zou me helpen met teamviewer, maar laat ineens niks meer van zich horen en op andere fora wisten ze me niet te kunnen helpen. Nu heb ik me zo veel mogelijk geprobeerd in te lezen, en ook dit forum doorgespit maar ik ben er nog steeds niet uit hoe deze Virus werkend te krijgen met FL Studio 10.

Ik heb de Midi 2x2 via USB aangesloten aan mn pc. FL herkent deze ook en deze staat op active. De MIDI OUT hiervan is aangesloten op de MIDI IN van mijn Virus. Ik weet dat ik voor volledige integratie het best ook de MIDI IN van de 2x2 met de MIDI OUT van de Virus kan verbinden, maar zonder deze kabel zou hij het nu ook gewoon moeten doen. Op de phones uitgang heb ik mijn koptelefoon zitten om te testen of er uberhaupt geluid uit de Virus komt. Bij de vorige eigenaar werkte alles nog perfect.

Ik heb de 2x2 output op Port 1 gezet in de instellingen in FL Studio. De Virus B heb ik in het menu ook op Port 1 gezet.

Echter, wanneer ik op mijn midi keyboard speel, krijg ik geen teken op mijn Virus. Mijn vraag is dus; wat moet ik aanpassen om dit allemaal werkend te krijgen?
 
Het kanaal van de MIDI out van FL moet altijd overeenkomen van de MIDI in van het apparaat dat je wilt aansturen. Dus als je de MIDI in van je Virus op 1 zet moet je inderdaad het channel van je FL MIDI OUT op 1 zetten en de Port ook op 1.

En je moet natuurlijk ook in de instellingen bij MIDI out de MIDI 2x2 aanklikken en daar kanaal 1 instellen.
 
Oke, bedankt allemaal!
Ik heb het nu allemaal werkend gekregen.

Vandaag maar ns alle kabeltjes bestellen om het optimaal te laten samen werken.
 
Back
Top