Roland System-1m set-up in FL studio met midi keyboard

Manic

Ouwe rot
Lid sinds
5 januari 2009
Berichten
1.324
Locatie
Achterhoek
Beste forumgenoten,

Ik heb de Roland System-1m gekocht en probeer deze nu via FL Studio aan te sturen vanaf mijn Novation Impulse midi keyboard, maar het wil nog niet lukken zoals ik wil:

Zowel de Impulse als de System-1m zijn aangesloten op mijn pc met een USB kabel. Ik heb de driver van de System-1m geïnstalleerd en in FL Studio als audio interface ingesteld met 96kHz (is niet compatible met 44.1). Het midi keyboard werkt al jaren prima, en is niet toegewezen aan een specifieke poort, maar stuurt gewoon de VST aan waarop 'gefocust' is (zoals ik wil).

Vervolgens heb ik de midi output poort van de System-1m op 1 gezet (in FL Studio bij Options > Midi settings) en een MIDI Out plugin in FL Studio geopend, met poort 1 als output. Daarna heb ik in de FL mixer de System-1m als stereo input ingesteld op mixer track 1.

Als ik nu de MIDI Out plugin aanklik en ik bespeel mijn Impulse, zie ik dat de signalen in de plugin binnenkomen. Toch krijg ik geen geluid terug in FL studio en ook geen geluid op mijn speakers/headphones als ik deze rechstreeks op de System-1m aansluit.

Het lijkt er dus op dat de midi signalen niet van de MIDI Out plugin naar de System-1m gestuurd worden. Wat doe ik fout?

Overigens heb ik ook een Focusrite Scarlett 2i4, waar ik de synth ook op aan kan sluiten, maar volgens mij moet het ook gewoon rechtstreeks via USB kunnen zoals ik heb beschreven, of klopt dat niet?
 
Back
Top