Midi Learn werkt niet in FL Studio

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.648
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Ik speel wat met FL Studio en Sylenth1 als VST. Ik kan perfect noten inspelen met mijn Novation Impulse midi-keyboard, maar ik krijg midi-learn niet aan de praat.

Onderstaand heb ik ingesteld in FL Studio en vraag me niet hoe het midi-signaal loopt. Het duizelt me, maar het werkt. Behalve dan midi learn, want dan doet Sylenth1 niets. Terwijl ik aan een knipperend lampje zie dat FL netjes midi binnen krijgt. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik ben hier altijd slecht in geweest 😆

1648490852441.png
 
wat kun je bij "controller type" kiezen?
wellicht ook keyboard with controls of control surface.
 
Zou het niet weten, je zou ff met Novation kunnen kletsen via de live chat.
Als je nog een andere controller hebt probeer die dan ff, dan weet je welllicht of het aan de controller of aan Sylenth ligt.
 
Laatst gewijzigd:
FL Studio heeft een wat andere midi implementatie dan de meeste andere DAWs.

In de meeste gevallen kun je het beste hun eigen "midi learn" gebruiken, zie hier: Linking External Controllers

Als dit niet wil, dan kun je in de Wrapper settings (plugin container) van Sylenth de midi input port op 6 zetten, dan zou de Learn functie van Sylenth ook moeten werken:

1648549109193.png


Het voordeel van de "eigen" midi link in FL Studio is dat je dan dezelfde controller voor meerdere instanties kan gebruiken (bij een 'generic link'); hij zal dan de plugin controllen waar je op 'gefocust' bent.

Wanneer je de midi input instelt in de wrapper, zal hij altijd de midi daarheen sturen, ongeacht welke plugin je in beeld hebt.
 
FL Studio heeft een wat andere midi implementatie dan de meeste andere DAWs.

In de meeste gevallen kun je het beste hun eigen "midi learn" gebruiken, zie hier: Linking External Controllers

Als dit niet wil, dan kun je in de Wrapper settings (plugin container) van Sylenth de midi input port op 6 zetten, dan zou de Learn functie van Sylenth ook moeten werken:

Bekijk bijlage 3822001

Het voordeel van de "eigen" midi link in FL Studio is dat je dan dezelfde controller voor meerdere instanties kan gebruiken (bij een 'generic link'); hij zal dan de plugin controllen waar je op 'gefocust' bent.

Wanneer je de midi input instelt in de wrapper, zal hij altijd de midi daarheen sturen, ongeacht welke plugin je in beeld hebt.

Dank voor alle reacties, super! Ik kan het nu niet testen, maar dat doe ik vanavond. Mooie uitgebreide toelichting ook Manic 👍

Ik heb bijna 2 jaar FL niet meer gebruikt en vind het toch weer helemaal leuk. Een andere manier van werken levert andere resultaten op. Verandering van spijs doet eten, zoals ze zeggen.
 
Back
Top